Levend voer Dwerggoeramies?

Guest , July 14 2009
?
Guest

Hallo,

Ik ben van plan binnenkort een aquarium op te zetten met een koppeltje Dwerggoeramies.
Er komen geen andere vissen in deze aquarium op uitzondering van misschien een paar garnaaltjes of vissen die in de biotoop passen.

Nu is mijn vraag: Als dit koppeltje jongen krijgen. Wat voor voer moet ik hen dan geven?

Ik had gehoord dat je ze enkel levend voer kan geven.
Wat is dan de goedkoopste en makelijkste oplossing om hier aan te raken?

mvg, Matthias

?
Guest

Zelf artemia kweken is een goede oplossing. Een installatie kost 30 euro of zo, maar dit is éénmalig. Je kan het ook zelf maken, dan kost het nog minder. Alleen moet je telkens eitjes gaan kopen (tenzij je die zelf kweekt), maar die zijn niet zo duur.

Ook kan je misschien gewoon van dat poedervoer geven, dit is niet levend, maar ik denk wel dat dat ook zou lukken. :frown:

PS: Je weet toch dat je nog een bak nodig hebt om het vrouwtje na de paring te kunnen verwijderen, en na een dat of 2-3 ook het mannetje?

?
Guest

Ik ga proberen veel beschutting te kunnen geven voor de jongen zodat ze altijd kunnen schuilen.

Is een aparte bak dan echt nodig?

Ook weet ik niet zeker of de jongen poeder zullen eten.
Ik had gelezen dat ze het niet accepteren als voedsel als ze er niet op moeten "jagen".

Over die Artemias had ik wat gelezen maar zag dat het wel redelijk duur is die eitjes.
Wat is de normale hoeveelheid die je koopt, de prijs hiervan en hoe lang doe je er dan mee?

?
Guest

Daar kan ik je niet mee helpen. Ik kweek ze nog niet zelf, maar heb er al veel over gelezen.
Je kan ook muggenlarfjes geven, en volgens mij kan je ze gewoon zelf buiten kweken in een regenton (dit zijn muggenlarven van bij ons). Zet een regenton buiten, na een paar weken, als het water iets groener wordt, heb je meestal muggenlarven. één probleem is, ze zijn niet zo klein, dus niet geschikt voor eerste dagen. En anders kan je in elke aquariumwinkel zakjes met artemia, muggenlarven, etc. kopen.

Dat van je schuilplaatsen moet ook gelden voor het wijfje. Deze wordt nl. weggejaagd door het mannetje na de paring.