aquarium acryl vs glas

Guest , May 26 2010
?
Guest

Ik heb op engelstalige forums gelezen als zou er ook aquariums gemaakt worden uit acryl ipv glas. Omdat ik op het tweede verdiep woon hecht ik nogal veel belang aan de stevigheid van mijn aquarium. Acryl zou steviger zijn dan glazen aquariums. Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben. Ik had mijn zinnen al gezet op een Cayman 120, maar zou toch nog enkele meningen hieromtrent weten. Kan er ook iemand een merk van acrylaquariums ?

mvg,
Geert

c
cornelisk

Zijn dit van die plexiglazen bakken? Ik denk dat er hier zo niet veel volledige systemen te vinden zijn. Gewoon van die "kweekbakjes" wel. Misschien eens bij een aquariumbouwer informeren.
Kheb al een beetje gegoogeld en ik weet niet van waar je bent, maar hier is er een in het antwerpse:
link

Googel zelf ook eens met als zoekterm plaxiglas aquarium.

Ik vermoed dat naar stevigheid toe het plexiglas veel dikker moet zijn dan glas, ik denk dat die dikte serieus kan oplopen bij grotere aquarium. Maar voor de rest lijkt me dat geen nadelen te hebben.

?
Guest

Bedankt Cornelisk, dit is al een zeer interessante winkel in Hoboken. Ikzelf ben van Ninove. 'k Heb jaren in Antwerpen gewerkt en als ik voor mijn werk naar daar moest, zal het zeker lukken voor mijn hobby. :cheesy:
Hoe meer ik lees over deze aq. hoe interessanter ik ze vind. Enkel zeer goed opletten bij het reinigen. En ook de verkleuring na een tijd zou al helemaal opgelost zijn.
Ervaringen zijn altijd welkom.
mvg,
Geert

D
DenDiscus

als ik me niet vergis is acryl idd sterker, maar je hebt er sneller krassen op als op gewoon glas

p
platyke

inderdaad, sterker, ook kleurlozer dan glas (zeer dik glas is groenachtig, acryl blijft helder), maar krasgevoelig.
Het schijnt wel minder houvast te geven aan algen die zich op de ruiten vastzetten omdat het gladder is dan glas.