Malawi's combineren met ...

Guest , July 29 2010
?
Guest

Ik heb een juwel Rio 400 (150x60x50) met 17 malawi's gekocht. Ik heb nog andere vissen zitten in mijn oude aquarium : 1 clownbotia, 1
ancistrus, 2 roodkopzalmen, 2 barbus titteya (karperachtigen) en 2 fantoomzalmen.
Kan ik de vissen van in mijn oude aquarium combineren met die van in mijn nieuwe ?
En kan ik er eventueel nog enkele bodemvisjes (corydoras-soorten) bij zetten ? Of enkele ancistrussen ?

Gr Nick

?
Guest

ik heb geen ervaring, maar volgens mij kunnen mawali's allees met soortgenoten gehouden worden.
en roodneuszalmen zijn schoolvissen :wink:
het zelfde als hier boven voor de andere 2 ;)
greetz

?
Guest

Ook niet met wat bodemvisjes ? of ancistrussen ?

c
cornelisk

Chichliden kunnen denk ik samengehouden worden met Ancistrussen, botia's en dergelijke, maar zorg dat je soorten neemt die dan groot genoeg worden. Er zijn dan ook geen garanties als jonge (kleinere) vissen in je aqua steekt.

En dan is er nog het verschil in waterwaardes, cichliden hebben iets zuurder en harder water nodig (ph 7,5-8,5, gh 6-15). Terwijl bv, clownbotia's basischer en zachter water nodig hebben (ph 6, gh4).

Als je bodembewoners op bovenstaande voorwaarden selecteert zal de uitkomst magertjes zijn.

Maar zoals ik al eerder heb vermeld, google is your friend. Ik heb ergens gevonden dat de de synodontis soorten wel kunnen. Onderstaand ook een paar handige linken.

[ul][li]Vissoorten in het Malawi meer.[/li]
[li]De Malawi biotoop.[/li][/ul]

?
Guest

synodontis, ancistrussen en pleco's kunnen meestal wel goed bij malawi's ondanks hun ander waterwaarden-voorkeur. omdat de meeste nakweek toch op leidingwater gekweekt wordt maar helemaal natuurlijk is het niet.
van clownbotia's heb ik ook al gehoord dat het samen kan, maar de andere die je opnoemt zullen worden gebeten en opgejaagd tot de dood.

er zijn ook wel synodontis soorten in het malawi meer maar die worden groter dan de soorten uit het tanganyka meer.