aquarium ontsmetten?

ger , October 19 2010
g
ger

Hallo, ik ben nieuw hier en heb al dadelijk een vraag:
Ik heb een okkazie aquarium gekocht van 1 jaar oud. Hoe kan ik het ontsmetten voordat ik begin met de inrichting. En hoe ontsmet ik de filter?
Ik heb vroeger al wel een groot aquarium gehad, dus ben geen totale leek maar ik ben nog nooit gestart met een reeds gebruikt aquarium. Ik weet ook het verleden van het aquarium niet, of er ziektes waren onder de vissen of zo.

r
route81

Een simpele, goedkope manier is gewoon met water en een flinke scheut bleekwater erin.
Daarna het aquarium goed spoelen, terug leegmaken en een paar dagen laten rustenmet de kap open zodat alles kan verluchten. Je mag niet meer ruiken dat er bleekwater in gebruikt werd.

g
ger

Dank je voor het snelle antwoord, wat doe ik met de filter? Ik heb schrik dat er in het filtermateriaal toch bleekwater achter blijft.

i
irisbloem

ger":1523pac3:

Dank je voor het snelle antwoord, wat doe ik met de filter? Ik heb schrik dat er in het filtermateriaal toch bleekwater achter blijft.

ik zou nieuw filtermateriaal aanschaffen.

j
juan07

kan je ook geen antibiotca kuur doen?

?
Guest

Je kunt ook een aquarium eerst een paar keer uitspoelen en de hellemaal vullen met een half pak zout erin, dan laat je het die dagen staan nog eens goed spoelen en klaar.

of leeg ingmeren met aqautan en een dag laten staan dan goed uitspoelen.

g
ger

Dank je, zodra ik het aquarium ben gaan halen begin ik aan de reinigingswerken.

e
eretmodus

waarom ontsmetten met producten?
spoel je aqua gewoon met warmwater en koop nieuw filter materiaal.