Aquariumhistoriek start2aqua - Juwel Rio 240

start2aqua , December 05 2010
E
Eska

start2aqua" post=55728:

Ja, das waar, maar dan ben je ineens ook wel al je planten kwijt eh + andere vissen. There's no way back :dry:

Goh, de vissen zullen ZA zijn, dus mocht het echt tegenvallen, kan je ze nog in meer 'helder' water houden en planten kan je dan weer aanschaffen :) Maar goed, dat zijn dan weer extra kosten voor de planten natuurlijk....

s
start2aqua

Dit weekend krak dezelfde keizertetra's gevonden als diegene die ik heb zwemmen (met een rood gekleurde bovenvin). Er waren slechts 3 stuks meer, maar heb ze meegenomen, dus mijn populatie is wat aangesterkt (er waren al enkele overleden).

Daarnaast planten sterk gesnoeid. Zal binnenkort nog eens foto's nemen.
Buurman heeft 120cm aqua gratis gekregen...misschien moet ik met hem eens overleggen mijn aziaten over te nemen en kan ik een blackwater beginnen :).

Z
Zhiii

start2aqua" post=55896:

Zal binnenkort nog eens foto's nemen.

Ik hoop binnenkort... :-)

-
-mich-

Start2 aqua komt hier niet meer, kzou ook nog wel eens willen weten hoe het met zijn tanganyika bak gaat.

s
schaap

Ik ben ook een tijdje minder actief geweest, en nu ik terug kom zie ik bijna geen activiteit meer op het forum?
Waar zit iedereen plots, is iedereen gestopt met aquariums of is er een nieuwe vergader plaats :)

B
Berre83

schaap" post=60362:

Ik ben ook een tijdje minder actief geweest, en nu ik terug kom zie ik bijna geen activiteit meer op het forum?
Waar zit iedereen plots, is iedereen gestopt met aquariums of is er een nieuwe vergader plaats :)

tis hier idd aant doodbloeden...kdenk dat er verschillende redenen zijn.op andere forums ist een pak drukker dan hier.spijtig,maar niks aan te doen zeker...

Spongebob

Is een algemeen fenomeen denk ik.
Op ons "garnalenforum" is het ook vrij stilletjes.

Oorzaak is denk ik ook dat het weer nog goed is voor de tijd van het jaar.
Wacht nog een maandje tot het tijd is om weer binnen te kruipen. Geen werk meer in de tuin en iedereen weer volop aan de slag in het aquarium en het forum ;-)

s
stefaan01

Het is hier in een paar maanden tijd toch wel volledig dood gevallen als je het mij vraagt.
Ik vind wel enkele vaste klanten van vroeger terug op facebook.
Persoonlijk ben ik wel minder aan facebook. Je ziet geen evolutie van een bak, moeilijker iets op te zoeken. Maar ja, dat zijn de nieuwe tijden zeker :-(

s
start2aqua

Ale, op vraag van zhii kom ik nog eens langs :).

Ik kwam eigenlijk niet meer omdat:

1. de site tergend traag is geworden: ik kreeg opnieuw een "operation timed out" toen ik wou antwoorden op dit bericht.
2. ik de layout echt niet te pruimen vind.
3. de webmaster vond dat iedereen maar firefox moest gebruiken om de site ook maar wat deftig te laten werken -> gevolg, zoals jullie hierboven al komen aan te geven een leegloop/stilte op het forum.

Wat mijn aquariums betreft, ik heb ze allemaal nog en heb er nog steeds plezier in.
Er hebben wel 3 panchax zelfmoord gepleegd. Heel bizar, op 2 dagen tijd. Ik kwam 's morgens beneden en er lag een panchax in het midden van de livingvloer. De dag nadien hetzelfde met de 2 andere. Vraag mij nog steeds af hoe die eruit gesprongen zijn. Moet dan door het gat geweest zijn waar mijn filterbuizen doorlopen, kan niet anders. Echt bizar.
Misschien lag het aan de dagenlange hoge temperatuur van 27°-28°? Het jammerlijke was dat het dan nog de mannetjes waren, dus nu zit ik met kleurloze vrouwen...
Ik zit nog steeds in mijn hoofd om van dit aquarium een blackwater te maken, maarja, wat doe je in godsnaam met je vissen dan...?

Z
Zhiii

Alé, kzal het nog eens vragen: toon je nog eens een foto!?

s
start2aqua

Zhiii:

Alé, kzal het nog eens vragen: toon je nog eens een foto!?

Lang geleden dat we hier nog eens verzeild zijn geraakt. Aquariumgids was volledig uit mijn gedachten gegaan. Zhii, op jouw vraag wat foto's.
Er zijn heel wat veranderingen gebeurd. Heb al mijn tanganyika's verkocht, het volledige bestand uit de juwel rio240 verhuisd naar de tangabak en de juwel herbouwd naar een vivarium waar nu een afrikaanse landkrab in leeft samen met een ancistrus en 6 aplocheilus panchax in zo'n 60L water ongeveer. Enkele sfeerbeelden:

E
Eska

Hey Start2aqua, idd lang geleden ;) Serieuze veranderingen.

Maar prachtig dit riparium, zeer mooie krab! Nice om nog es foto's te zien :)