licht en reflector's ????

Guest , January 29 2011
?
Guest

hallo,

Ik zou zelf een aquarium licht kap willen maken met 4 t5 lampen voor mijn zeeaquarium. De lichtkap wordt zo'n 20
centimeter breed maar mijn vraag was eingenlijk : 4 t5 lampen op 20 centimeter gaat wel maar hoe zit dat met de reflector's?
Ik denk niet dat je 4 t5 lampen en 4 reflector's onder 20 centimeter krijgt he ? Dus weet er mischien iemand een oplosing voor de reflector's
wat ik er onder wil zetten ?

Alvast bedankt voor uw reactie! :cheesy: :wink:
mvg Florjan

neujensl

met reflectors vermeerder je de lichtopbrengst ...
Ben je zeker dat dan 3 lampen niet voldoende zou kunnen zijn ?

Er bestaan reflectors die je over de lampen kan klikken van verschillende merken ..

http://www.aquariaveldhuis.nl/index.php?REFLECTOR-TL8-TL5=&productID=5749

Wel opletten dat je deze voor het juiste ype lamp kiest ...
Ik den wel dat deze passen binnen 20 cm met 3 lampen ...
4 zal wellicht (te) krap worden ... Maar misschien krijg je met 4 Tl's op die manier ook te veel licht ....

T
Turbokeu

Mijn Seaqualux reflectoren zijn 6cm breed.
De Juwelreflectoren, dacht ik, ook (kan het niet meer nameten, heb ze allemaal weggegeven).
4x T5 met reflectoren zal niet lukken op 20cm.

@neujensl: Teveel licht boven een zeebak met T5 lampen is kwasi onmogelijk.
T5-zeewaterarmaturen zijn beschikbaar in 4, 6, 8 tot zelfs 12-lampsarmaturen, afhankelijk van de diepte van de bak.

G
Guyke

Waarom geen gebruik maken van leds ondertussen al verschillende merken die dit ontwikkelen

c
cornelisk

Of plak de binnenkant van de kast af met witte folie. Aluminiumfolie werkt niet, door het vocht word deze donker en reflecteert niet meer, maar mss zijn er wel andere mogelijkheden op die denkpiste.