Zhiii Aquadream 100

Zhiii , April 09 2011
k
knorrieleen

prachtige inrichting zhiii! Jammer van de vissen hoop dat je meer succes hebt met de panchax, dat zijn inderdaad zeer mooie vissen

Z
Zhiii

Ik heb sinds kort koppel kersenbuiken geïntroduceerd. Echter twijfel ik (zoals zovelen...) of het hierover man en vrouw gaat.
De ene zit de andere constant achterna... De beestjes zijn wel nog jong!

Wie, o wie kan me vertellen of ik echt wel een koppel heb?

http://www.aquariumgids.be/media/kunena/attachments/120/DSCI0304.JPG
http://www.aquariumgids.be/media/kunena/attachments/120/DSCI0307.JPG

Z
Zhiii

ik zal proberen deze avond duidelijkere foto's te nemen!

E
Eska

Aan de vinnen te zien, zou ik zeggen dat die op de tweede foto een man is.

Z
Zhiii

Niet zo veel aan de hand momenteel. Op het gemak mijn visjes verzorgen...

j
jpjoeyjp2

Zhiii" post=54213:

ik zal proberen deze avond duidelijkere foto's te nemen!

als ge op u camera ne snelsluiter hebt wordt het al duidelijker of ge speelt vals en geeft ze eten dan kunnen ze nie weg zwemmen hihi

Z
Zhiii

De kersenbuiken zijn niet meer... Konden niet samen met Aplocheilus Lineatus.
Deze vis moet eigenlijk vervangen worden... Heb ze op 2dehands geplaats...
1m 4v. mocht iemand interesse hebben..

A
Aquarioot

Bak ziet er goed uit (Y) :cheer:

Z
Zhiii

Whoela pff, een hele tijd geleden dat ik er nog eens iets poste... Ondetussen veel gebeurd op privé-vlak... :-D

Mijn aquarium heeft sinds februari het rustige visbestand van:
- 12 kardinalen
- 2 ottoclinus affinus
- 3 cacatuoides apistogramma (1m & 2v)

De vissen doen het super. Al 8 maand geen enkel sterfgeval meer gehad. Al vele jongen zijn de revu gepasseerd en het de vrouwtjes zijn er nu helemaal klaar voor! Ik spotte zopas een jong van 2 cm die vrij rond zwom. Ik zit constant met nestjes en dit zal dus het eerste jong zijn die het overleeft...
Eén van de vrouwtjes zorgt nu ook voor een nest van +- 8mm groot waarvan nog 6 jongen leven.
Met andere woorden het is erg aangenaam met deze vissen in mijn bak.
Zoals je wellicht weet is er altijd een MAAR...

Ik heb enorm last van baardalg. Ik moet toegeven dat mijn aquarium veel minder goed verzorgd wordt dat vroeger. Zeker de voorbije twee maand waarvoor ik me een beetje schaam...
Net opgezocht hier op het forum en ik las dat easycarbo helpt... Het is zeker 3 weken geleden dat ik nog een druppeltje meststof heb toegediend... (schaamt zich)

Hier kan je een foto zien die zonet werd genomen.

Ik ga nu starten met grondige kuis en starten met een 'kuur' easycarbo. Ik probeer foto's up te loaden zodat jullie het kunnen volgen... (als er nog geïnteresseerden zijn)

na waterverversing en eerste kleine opkuis... Ik wacht nog 2 weken vooraleer ik de bak 'grondig' aanpak. Ik wil mijn jongen overhouden... Maar ik kan je beloven, ik maak er terug een pareltje van... (in mijn ogen dan toch... :-))

s
stefaan01

Ik had ook baardalg. Deze is momenteel volledig opgelost.

1° Nieuwe lampen geplaatst
2° een koppel siamese algeneters geplaatst (opletten met discussen en scalaars : op oudere leeftijd kunnen ze zicht hier op vast zetten).
3° Easy carbo (slechts enkele keren gebruikt)
4° voeding gegeven aan mijn planten (is ook reeds een eindje geleden :-) )

Z
Zhiii

Zomer 2014: Alles eruit: volledig opnieuw begonnen wegens de toename van de algen.
Nu reeds een 6-tal maanden een propere, evenwichtige bak.

[/img]
visbestand:
- 10 koperzalmen
- 3 apistogramma cacatuoides (2v, 1m)
- 20-tal vuurtjes

Ik blijf enorme fan van dwergcichliden: met deze soort doe ik het nu +- anderhalf jaar. Heb al vele nesten gehad, het opfokken lukt heel goed! Het zijn nog steeds dezelfde vrouwen als in het begin. Het mannetje wissel ik regelmatig in de plaatselijke fishstore.
Sinds ik m'n koperzalmen heb geintroduceerd heb ik wel geen enkel nest meer gehad (+-3 maanden geleden). Wellicht zijn deze vissen te druk...
Ik heb ze geruild in de fishstore tegen mijn kardinalen, ik was ze beu gezien...
Ik wacht nog een maand of drie af, als ik dan geen nest heb wissel ik terug van school...
De jongen die ik kweekte kon in omruilen tegen planten of meststoffen, altijd aangenaam natuurlijk!

Kortom: een hobby voor het leven?!

Z
Zhiii