Aquarioot's discusbak

Aquarioot , May 18 2011
A
Aquarioot

Hallo

Bij deze zal ik mijn bak ook even voorstellen
Bak draait al sinds begin februari, toen opgestart met het water uit mijn vorige bak nog
Planten en meeste visjes uit vorige bak ook over geplaatst (de rest verkocht)
Dacht dat ik op 9maart mijn 10 discusjes weest halen ben, toen 8cm groot
Mijn voorkeur was ook om met kleintjes te beginnen gezien de prijs tegenover volwassen grote (van volwassen exemplaren ken je de leeftijd ook niet precies)

Ik wil ook even vermelden aan toekomstige liefhebbers dat er aan kleintjes veel werk is ,vooral veel water verversen en veel eten geven(ook verschillende varieteiten qua voer)

Verversen gebeurt bij mij 3x/weeks(ook 3xafhevelen dus) en verversingen zijn dan ook tussen 150a250liter per beurt. Alles gebeurt met een ton(waarin ook pomp) van 150liter inhoud,het zou geen hobby meer zijn moest alles met de emmer gebeuren 8)
Voeren gebeurt 8-10keer dagelijks ,kan wel eens voederbeurt minder zijn (uitstapje,enz)
Kleiner schoolvissen krijgen eigenlijk niets van vlokken ofzo, want in het discusdieet zit zowat alles wat hun hartje beheert

Momenteel ben ik ook wat aan het experimenteren met planten, aangezien niet alle planten het goed doen bij 30°

Hierbij dan het filmpje van mijn bak 2maand geleden, recent filmpje zal nog volgen deze week
Let wel mijn filmpjes staan in het Engels aangezien het zowat de weredtaal is op youtube

[youtube:182dgqqv]33gsHkkMELs[/youtube:182dgqqv]

Groeten

A
Aquarioot

Nog eens een vraag stellen hoe krijg ik het filmpje rechtstreeks op mijn pagina ?

E
Eska

youtube filmpje plaatsen : gewoon de cijfers en letters die na de v= komen kopiëren tussen de youtube knop
bv. (youtube)hdy678hs(/youtube)

A
Aquarioot

Eska":jz4pktcy:

youtube filmpje plaatsen : gewoon de cijfers en letters die na de v= komen kopiëren tussen de youtube knop
bv. (youtube)hdy678hs(/youtube)

Thx, khad eerst de hele link ertussen geplakt :mrgreen:

?
Guest

Met 'kleintjes' bedoel je de discussen die er nu in zwemmen? Of heb je al nakweek :shock:

Prachtig trouwens :wink:

E
Eska

om hier nu nog eens te herhalen :
serieus onder de indruk van jouw aqua! :)

ben zeer benieuwd naar het nieuwe filmpje

A
Aquarioot

Eska":pg0om5vb:

om hier nu nog eens te herhalen :
serieus onder de indruk van jouw aqua! :)

ben zeer benieuwd naar het nieuwe filmpje

Om nog eens te herhalen thx Eska :cheesy:

A
Aquarioot

Deze middag nog een pic gemaakt tijdens het verversen
http://i834.photobucket.com/albums/zz264/RSJEFFREY/CIMG0277.jpg

Staat wel maar 1lamp aan , aangezien ik het stopcontact nodig had voor de pomp uit mijn verversingston

?
Guest

Man man wat heb jij pracht discussen, lang geleden dat ik nog zo mooie zag. En al zeker niet zo mooi in school zwemmend.
Keep up the good work (Y)

A
Aquarioot

Kelinen":2webxdtr:

Met 'kleintjes' bedoel je de discussen die er nu in zwemmen? Of heb je al nakweek :shock:

Prachtig trouwens :wink:

Nee geen nakweek, zou nogal snel zijn :cheesy:
Van geboorte tot volwassen moet je toch een goed jaar rekenen, dus met kleintjes bedoel ik 8cm groot :cheesy:

A
Aquarioot

Thx iedereen
@Eska als je volgende filmpje vergelijkt met het oude zou je normaal verschil in kleur moeten zien
In oud filmpje was een lamp met roze schijn(sera plantenlamp, weet exacte naam niet meer), in het nieuw filmpje(die nog volgt) zit er al een andere geplaatst en deze heeft een gele schijn(dennerlee topical plant deluxe)die ik eerlijk gezegd wel mooier vind

De andere lamp zal ongeveer hetzelfde zijn als bij jouw met rode/blauwe pieken,mss dat dit keuze vergemakkelijkt als je zou veranderen

Het zijn ook T8 58w bij mij,slecht 2x

A
Aquarioot

Zo gezegd,zo gedaan :cheesy:
[youtube:3dyaghdr]zADyYpkhCLY[/youtube:3dyaghdr]

Kvind mijn bak zelf er wat slordig bij staan. Maar zoals ik al zei, ben ik bezig wat aan het experimenteren met zoveel mogelijk planten (tot ik zelf tevreden ben)

Kben van plan om nadien de bak volledig opnieuw aan te planten,maar eerst nog wat plantjes herstekken tot ik er genoeg heb
Bij deze nog eens vragen aan iedereen die snoeisel over heeft van planten die je hier nog niet ziet,geef meer een seintje(bvb 1stengeltje kan al genoeg zijn)
Kdacht eraan spiderwood te gebruiken, en deze van boven in de bak te hangen (zoals boomwortels in een moeras)
Iemand die weet of ze mooie exemplaren in maxizoo(of was het zoomart) in Melle hebben ?Nog niet geweest daar trouwens

ps Mijn videos zijn met kodak gefilmd,vandaar mindere kwaliteit, bvb de drijvende riccia is nogal fel overbelicht
Groeten

E
Eska

[quote="Aquarioot":2fo5rf8c]Zo gezegd,zo gedaan :cheesy:
[youtube:2fo5rf8c]zADyYpkhCLY[/youtube:2fo5rf8c]

Kvind mijn bak zelf er wat slordig bij staan. Maar zoals ik al zei, ben ik bezig wat aan het experimenteren met zoveel mogelijk planten (tot ik zelf tevreden ben)

Kben van plan om nadien de bak volledig opnieuw aan te planten,maar eerst nog wat plantjes herstekken tot ik er genoeg heb
Bij deze nog eens vragen aan iedereen die snoeisel over heeft van planten die je hier nog niet ziet,geef meer een seintje(bvb 1stengeltje kan al genoeg zijn)
Kdacht eraan spiderwood te gebruiken, en deze van boven in de bak te hangen (zoals boomwortels in een moeras)
Iemand die weet of ze mooie exemplaren in maxizoo(of was het zoomart) in Melle hebben ?Nog niet geweest daar trouwens

ps Mijn videos zijn met kodak gefilmd,vandaar mindere kwaliteit, bvb de drijvende riccia is nogal fel overbelicht
Groeten[/quote]

Prachtig!!!! Ik zal eens zien als ik nog wat planten heb ( maar ik denk niet dat ik nog iets heb wat je nog niet hebt, behalve braziliaanse klimop). Merci voor de info van de lampen, zo ziet hij er heel goed uit, qua licht!
Spiderwood hebben ze niet in de maxizoo, wel in Neon lokeren, daar liggen ( weliswaar beperkt) een aantal mooie stukken.
Het mijne komt uit Lierde, megavijvercenter, daar hebben ze er ook een groot aantal liggen;

?
Guest

Inderdaad, nog nooit spiderwood gezien in Melle.

A
Aquarioot

neon lokeren zal zoals je zegt beperkt zijn, vind het daar meer winkel om vis te kopen :cheesy:
Eens naar megavijvercenter rijden, thx voor de tip
Had overlaatst nog eens naar poisson dor geweest, maar het waren geen schone stukken.Meeste worteleinden waren afgezaagd,spijtig genoeg

E
Eska

Aquarioot":2060ds5g:

neon lokeren zal zoals je zegt beperkt zijn, vind het daar meer winkel om vis te kopen :cheesy:
Had overlaatst nog eens naar poisson dor geweest, maar het waren geen schone stukken.Meeste worteleinden waren afgezaagd,spijtig genoeg

Ik heb in poisson d'or maar één keer geweten dat er mooie stukken lagen, de laatste maanden eigenlijk niet meer, zoals je zegt.
In lierde liggen ze rechts voor de deur naar de warmwatervissen :wink:
Het zijn bleke stukken die mooi donker worden, eens ze in het water zitten.

A
Aquarioot

Eska":39duqwr6:

Aquarioot":39duqwr6:

Ik heb in poisson d'or maar één keer geweten dat er mooie stukken lagen, de laatste maanden eigenlijk niet meer, zoals je zegt.
In lierde liggen ze rechts voor de deur naar de warmwatervissen :wink:
Het zijn bleke stukken die mooi donker worden, eens ze in het water zitten.

Ok thx (Y)

s
start2aqua

Pff, jawadde, 3x / week verversen, 8x / dag voederen...respect hoor, een aquarium om fier op te zijn.

A
Aquarioot

Tijd voor een kleine update
Heb deze week mijn verlichting verandert.Voorheen zat ik met 2x T8(58w),moesten er eigenlijk 3 zijn. Maar wou overschakelen naar T5. Bij deze is nu 1 van de oude T8's vervangen door 2 lengtes T5
Mijn setup is nu achteraan nog 1xT8 58w(dennerle special plant),midden 2xT5 39w(ook special plant) en vooraan 2xT5 39w(dennerle color plus)

http://i834.photobucket.com/albums/zz264/RSJEFFREY/CIMG0325.jpg

De bak zal wel nog stuk klaarder worden als de riccia weg is,bedoeling is van de bak binnenkort eens volledig opnieuw in te richten.Overlaatst nog een mooi stuk wortelhout gekochten heb nog wat ander liggen dat ga proberen combineren(zal wel zien tijdens de nieuwe inrichting)

E
Eska

prachtig!!! de kleuren van de discussen zijn ontzettend mooi!! (Y) (Y) (Y)