Muggenlarven zuiveren ?

Guest , May 19 2011
?
Guest

Hallo allemaal.
Ik kweek mijn zwarte muggenlarven zelf in een bak met koemest. ik gooi ongeveer 2 handen vol koemest in een emmer van 15 liter water, en een dag later hebben de muggen er al eitjes in gelegd.
nu mijn vraag, hoe kan ik da larven 'zuiveren' ?
het lijkt mij niet erg gezond om de larven zomaar in mijn aquarium te gooien terwijl ze volzitten en volhangen met mest !:p

s
start2aqua

Euh, kweenie, in een zeef spoelen met water?

E
Eska

start2aqua":1kpgn5sy:

Euh, kweenie, in een zeef spoelen met water?

ik heb er eens hard over nagedacht en ik kan ook maar tot die conclusie komen :cheesy:

s
start2aqua

En dat op dit uur van de dag...gij zijt ne krak gij :)

A
Aquarioot

Lukt dat niet zonder koemest? Of met snoeiafval vanuit aquarium in de emmer ofzo

Want met spoelen weet je nog niet wat er in de larven achterblijft

?
Guest

Ik stel voor dat Eska hier ook het voorbeeld geeft, en voor het nodige beeldmateriaal zorgt.

s
start2aqua

Eska en koemest..als dat maar goed afloopt? :lol: Misschien terug kandidaat voor de documentary award...of hoe noemde hij het ook alweer? :D

E
Eska

ik was deze namiddag al met een emmer in een weide aan het lopen, maar de koeien vertrouwden de zaak niet! dan maar met lege handen teruggekeerd.. :( :cheesy:

Er was nogthans één koe, van de welke ik vermoedde dat ze veel mest zou produceren :

http://images.paraorkut.com/img/funnypics/images/f/fat_cow-12290.bmp

A
Aquarioot

Ze heeft precies wat last van een opgeblazen gevoel :cheesy: :mrgreen:

s
start2aqua

Aan haar blik te zien, zag ze u precies nog zitten :lol: .

E
Eska

start2aqua":1o86we3r:

:lol: Ja, ze had mijn **censuur** gezien, en dacht : lang geleden dat ik nog zo'n **censuur** heb gezien, daar zou ik wel eens willen mee **censuur** :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

?
Guest

Eska":yuv2v9a8:

start2aqua":yuv2v9a8:

:lol: Ja, ze had mijn **censuur** gezien, en dacht : lang geleden dat ik nog zo'n **censuur** heb gezien, daar zou ik wel eens willen mee **censuur** :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ik zou toch opletten zenne, 1 stamp en ik denk dat je niet weet wat je overkomt :shock:

E
Eska

:) :)

?
Guest

Even bijkomende informatie:
het gaat wel degelijk om het inwendig reinigen van de larven zodanig dat de mest er uit is !:d

N
Nightelven

AquaPisces":9h1676it:

Even bijkomende informatie:
het gaat wel degelijk om het inwendig reinigen van de larven zodanig dat de mest er uit is !:d

"Hierdoor is het nodig ze eerst enkele dagen in een pot/emmer met zuiver water te houden dat je dikwijls ververst. Zo geraken hun ingewanden gezuiverd."
Gevonden op volgende website; http://users.telenet.be/killivissen/kweken_voedsel_levend%20voer.html

Dus, vanuit uw emmer met mest de hoeveelheid die je wil gaan voederen overzetten naar een emmer met zuiver, proper water. Enkele dagen laten zitten en dan pas aan uw visjes voederen.

MvG,
Evi

?
Guest

Bedankt Nightelven, nu weet ik teminste hoe ik verder kan^^
gelukkig toch iemand die serieus kan blijven :d

N
Nightelven

AquaPisces":2taq8aqb:

Bedankt Nightelven, nu weet ik teminste hoe ik verder kan^^
gelukkig toch iemand die serieus kan blijven :d

Graag gedaan hoor :)