Regenwormen

Guest , June 30 2011
?
Guest

Kan ik regenwormen voeden aan mijn vissen? (ik zou hem in stukjes snijden)

Dit is mijn vissenbestand:
- Koppel kersenbuik
- 8x Gele Congozalmen
- 6x Synodontis Nigriventis

G
Gioke002

zou ik ook wel eens willen weten.
bij mij zijn het malawi cichliden.

MVG Gioke002

A
Aquarioot

Denk dat je daar weer mee moet oppassen,waar haal je de regenwormen (tuin waarschijnlijk :mrgreen: )
Dus zal weer aan de kwaliteit van de grond liggen en deze kan natuurlijk ook verontreinigt zijn met van alles en nog wat

?
Guest

Ik zal de regenwormen eens testen :p Moet toch lukken met de testsetjes?

A
Aquarioot

ALs daarmee kan meten bij de wormen lijkt mij dat voldoende :mrgreen:

e
eretmodus

XiNiX":8r20ns9u:

Ik zal de regenwormen eens testen :p Moet toch lukken met de testsetjes?

ga je dan zo een strip in zijn ... steken. :cheesy:

G
Gioke002

Awel wormen zijn tweeslachtig he.
Dus je weet nooit wanneer je in haar/zijn g** of in de v******. :cheesy: :cheesy:
ik werk liever me druppelkes , das nauwkeuriger.
Als de worm blauw kleurt is het goed.
MVG Gioke002

?
Guest

Ik heb het eens uitgeprobeerd. Uit de tuin 2 smalle regenwormen genomen, in kleine stukjes geknipt en in het aquarium gedaan.

De congozalmen zijn er verzot op, slechts één stukje heeft de grond geraakt en dat werd opgegeten door de mannelijke kersenbuik.

Ik ga nu wat afwachten en kijken wat het resultaat is, maar de vissen lijken het wel te lusten.

s
start2aqua

Hmmm...ik heb mijn twijfels of wormen geen vuiligheid in zich hebben.
Maar enfin, als het uiteindelijk goed blijkt te zijn, ga ik eens beginnen met de vogels te verjagen die mijn wormen komen pikken :) .

G
Greg002

Ik heb pas het volgende gelezen (zelf nog niet toegepast):
Regenwormen kan, maar hun darmen zitten vol rotzooi.. Spoel ze daarom grondig en steek ze dan 2a3 dagen in een bakje met een beetje water (zonder zand). Dan hebben ze tijd om "hun darmen te reinigen" en ben je er zeker van dat er niets in de darmen van de regenworm zit wat niet goed is :) .

Edit: Niet naar datum gekeken. Maar misschien toch nog altijd handig!

E
Ed Jonkmans

Vroeger, ik schat zo'n 35 jaar geleden, had ik pauwoog-chicliden (Astronotus ocellatus).
Die jongens kregen zeer regelmatig regenwormen (elke levende regenworm die ik kon vinden ging de bak in.)
Zij waren er verzot op !! Eén nadeel: het duurt even voordat je een kommetje vol hebt.
Ik spoelde die gewoon even af onder de kraan en dan verdwenen ze onmiddellijk in die grote bekken.
Grtz
Ed

A
Anneke

Greg002":jk5mzw1a:

Ik heb pas het volgende gelezen (zelf nog niet toegepast):
Regenwormen kan, maar hun darmen zitten vol rotzooi.. Spoel ze daarom grondig en steek ze dan 2a3 dagen in een bakje met een beetje water (zonder zand). Dan hebben ze tijd om "hun darmen te reinigen" en ben je er zeker van dat er niets in de darmen van de regenworm zit wat niet goed is :) .

Edit: Niet naar datum gekeken. Maar misschien toch nog altijd handig!

awel ik ga da zeker is uitproberen en dan eerst is zo een worm opensnijden, dan wete we ineens of er viezigheid inzit!

Zou afkoken ook niet goed zijn? of ze 3 dagen behandelen met esha :mrgreen:

Anyway, ik denk dat regenwormen hier ook wel een feestmaal zoude zijn!
En er wordt toch veel gevist met regenwormen en maaien ed?