300 l aqua 150x40x60 (zuid-amerika)

yowsaman , July 10 2011
y
yowsaman

hallo mede aquarianen,

eindelijk is het mij eens gelukt om foto's te nemen van men aqua.

Ze kunnen wat aan de donkere kant zijn, maar dit kan deels te maken hebben dat ik net tetra blackwater had toegevoegd. :)

info en vissenbestand:

cayman 110 230l. reeds één jaar in gebruik. twee dagen geleden grondig herschikt. extra stuk hout. Nieuwe achterplanten.

vissenbestand op foto:
- 3 scalare waarvan één koppel dat regelmatig eieren legt. spijtig worden deze na twee dagen steeds opgegeten.
- 2 ancistrus
- 5 corydora panda
- 9 zwarte neon
- 10 gemarmerde bijlzalmen

extra bestand sinds eergisteren:
- 8 roodneuszalmpjes
- 2 botia (super klein nog, voor men slakkenplaag tegen te gaan)
- 4 otto's

zal hiervan nog foto's proberen te maken één van de dagen.

http://i661.photobucket.com/albums/uu339/yowsaman/DSCF1615.jpg
http://i661.photobucket.com/albums/uu339/yowsaman/DSCF1613.jpg
http://i661.photobucket.com/albums/uu339/yowsaman/DSCF1610.jpg
http://i661.photobucket.com/albums/uu339/yowsaman/DSCF1617.jpg

http://i661.photobucket.com/albums/uu339/yowsaman/DSCF1622.jpg

s
start2aqua

Leuk dat je foto's post, altijd leuk om anderen hun aquarium te zien. Alleen was mijn eerste bedenking...heb je niet wat veel vissen voor 230L?

i
irisbloem

je maantjes lijken me helemaal niet volgroeid hoor, zoals je in je voedertopic zei.

y
yowsaman

ha ok.. tja heb ze heel klein gekocht. heb ze nog niet echt gemeten :) nogal moeilijk ;). dacht dat de twee grootste toch al aan de 15 cm zaten ongeveer.

y
yowsaman

start2aqua":2vyx0rdq:

Leuk dat je foto's post, altijd leuk om anderen hun aquarium te zien. Alleen was mijn eerste bedenking...heb je niet wat veel vissen voor 230L?

de extra vissen zitten er nog maar twee dagen in. De botia's heb ik speciaal heel klein gekocht dat het toch nog even duurt eer ze volgroeid zijn. Hoop tegen dan een grotere bak te hebben. De manen nemen inderdaad veel plaats in en met het koppeltje geeft dat soms wel eens vrevel met de andere... vooral als ze eitjes gelegd hebben (meestal elke week of twee weken)

y
yowsaman

met terug uit verlof te komen en in men huidige aqua bezig te zijn heb ik eigenlijk de smaak te pakken om een groter aquarium te kopen :)

ben eens aan het rondneuzen geweest. heeft er iemand ervaring met biovenyl aquariums? zou van plan zijn om er één te kopen met meubel van 1m50 (de panorama). dit is 450 l?

zodoende zou ik men manen kunnen vergroten naar een grotere school. zou ook een zuid amerikaans bio willen maken.

Alvast bedankt voor de info

y
yowsaman

XiNiX":1i2rl92j:

Ik heb een biovinyl van 1m20 en ben er toch tevreden over.

Foto's kan je hier bekijken.

had je topic al grondig gelezen ;) heel mooie bak dat je hebt.

Hoeveel liter zit daar in? 300?

?
Guest

Ik heb een netto inhoud van ongeveer 230 liter, dit is dus zonder grind, zand, achterwand en kienhout.

y
yowsaman

ok bedankt voor de info.

gaan voor de 150 panorma gaan denk ik met meubel. 230 liter heb ik nu al. Zal dus groter moeten gaan als ik men scalare wil uitbreiden.

iemand ervaring met het antwerps chicliden centrum? heb op het internet zien staan dat die veel keuzes in aqua hebben.

F
Fenix

yowsaman":e518glxc:

ok bedankt voor de info.

gaan voor de 150 panorma gaan denk ik met meubel. 230 liter heb ik nu al. Zal dus groter moeten gaan als ik men scalare wil uitbreiden.

iemand ervaring met het antwerps chicliden centrum? heb op het internet zien staan dat die veel keuzes in aqua hebben.

Zeer goede winkel alleen hebben ze zelf niet zoveel aqua staan en worden deze meestal besteld.
Is ook vrij kleine winkel, maar de service is top en je kunt werkelijk bijna alles bestellen aan zeer lage prijzen.
Is zeker een bezoekje waard.

?
Guest

Mijn biovinyl komt van daar, ook geen klagen over :)

E
Eska

yowsaman":xhpefr5s:

zou van plan zijn om er één te kopen met meubel van 1m50 (de panorama). dit is 450 l?

ik denk 360 liter. Heb er een tijdje geleden ook info over gezocht voor mijn eigen 2 meter aqua. De 2M van biovinyl is 480 liter

A
Aquarioot

Denk dat de prijzen bij ACC wel schappelijk geprijsd zijn. Ze zouden volgens de DIN-normen blabla enz gebouwd (kunt u wel ergens op de site vinden),dus denk ook wel marchandisebakken.

?
Guest

Als ik mij niet vergis, worden de aquaria van ACC gemaakt door de makers van de aquaria in de Zoo van Antwerpen.

y
yowsaman

had ook zo iets gelezen. zullen wel goede bakken zijn dan :)

ik dacht om volgende er in te steken dan:
- 6 of 5 maanvissen (heb nu 3 oude, dus zou er 2 of 3 nieuwe kleintjes bij willen steken. gaat dit goed gaan? of gaan die ruzie maken... chicliden kennende wel, maar zou echt een schooltje willen)
- 2 ancistrussen
- 2 botia
- 4 otto's
- 10 bijlzalmen (miss. uitbreiden naar 20)
- 4 corydora panda (miss. ook terug uitbreiden)
- (schoolvisje, 20 roodneuszalmpjes? heb er momenteel 7)

Wat denken jullie van dit bestand? te veel of juist genoeg?

Alvast bedankt.

A
Aquarioot

Denk niet dat die echt ruzie zullen maken. Maar de wet van de sterkste zegt dat de grote de eerste keuze hebben bij het voer ,waardoor de kleintjes dus minder snel zullen groeien waarschijnlijk
Ik zou er bijzetten van zowat dezelfde grote van degene die je nu al hebt

y
yowsaman

net men aqua gaan bestellen bij ACC :cheesy: kon toch niet wachten :)

biovenyl 150 x 40 x 60. Filter er laten uithalen en jbl 1500 besteld. meubel met deurtjes ook ineens bijbesteld. :)

achtergrond van Aw akwaline amazone besteld. Vond ik super mooi (vooral de ingemaakte boomstammen) en volgens de eigenaar sterker en beter dan jbl.

nu wachten tot eind juli begin augustus op levering en het plezante kan beginnen :D kan de komende weekends hier al verbouwen om plaats te maken voor de aqua.

vissenbestand zou waarschijnlijk worden:

- 8? scalare. eigenaar van ACC vertelde me dat dit kon? zou me verwonderen dat hij fabeltjes verteld (of toch). hij meende me te vertellen dat je maar 25 tot 30 liter moet rekenen voor een scalare (niet de altum)
- 10 gemarmerde bijlzalmen
- 2 ancistrussen
- 2 botia (ok ok is geen zuid amerikaanse vis, maar heb ze nog maar net en zijn leuke vissen :) )
- schooltje roodneuszalmen 20
- 4 corydora panda (miss. nog uitbreiden, afhankelijk hoe men bak al vol zit)
- 4 otto's

hou jullie op de hoogte en van zodra de aqua binnen is post ik foto's :)

s
start2aqua

Ale, de kogel is door de kerk :) . Proficiat met je aankoop.

y
yowsaman

ja van zodra ik em online zag staan was de kogel al door de kerk :p moest enkel de patron des huizes nog overtuigen :) en men cayman kwijtgeraken. Gelukkig wil men schoonbroer em overkopen zoals em voor men 60l heeft gedaan :D

al volop aan het opzoeken geweest voor indeling. Was aan het denken om een soort zandstraatje te maken in het midden van de bak met goed wat hout aan beide kanten. één kienhout aan linkse kant en twee stukken hout aan rechtse kant waarvan één die overhangt op het zandstraatje. als planten dacht ik aan:
-vallisneria
-anubia
-,... de grotere vorm anubia.. nu ben ik de naam toch wel kwijt zekers :? (wordt ook op hout bevestigd),
-één tijgerlotus,
-amazonicus (ook wel mooie plant en goed voor afzet eieren miss) of Echinodorus bleheri, al vind ik deze laatste lastig groeien (heb hem nu in mijn bak)
-reuzenklimop lijkt me ook wel leuk voor ergens in een hoek te laten groeien achteraan.
-miss een aantal leistenen als ik deze vind en afhankelijk van hun kost

zoek enkel nog een soort grasplant voor aan de linkerkant van het zandstraatje dat ik wil laten uitgroeien helemaal. vind enkel niet echt iets zuid amerikaans geschikt enkel aziatisch. iemand ideeën? (als je begrijpt wat ik bedoel :) )

E
Eska

yowsaman":35ay779z:

-,... de grotere vorm anubia.. nu ben ik de naam toch wel kwijt zekers :? (wordt ook op hout bevestigd)
anubias barteri
-één tijgerlotus,
-amazonicus (ook wel mooie plant en goed voor afzet eieren miss) of Echinodorus bleheri, al vind ik deze laatste lastig groeien (heb hem nu in mijn bak)
bleheri is eigenlijk een omstreden naam, het is de echinodorus grisebachii, hij vrij veel licht nodig!

zoek enkel nog een soort grasplant voor aan de linkerkant van het zandstraatje dat ik wil laten uitgroeien helemaal. vind enkel niet echt iets zuid amerikaans geschikt enkel aziatisch. iemand ideeën? (als je begrijpt wat ik bedoel :)
heranthera dubia is een mooie grassoort uit zuid-amerika :

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQZAKQmn3a7vfI2hmDCh1F4b2d9zy6Qfs6CqKmy3m12gkT--IsN

niet zo vaak in de handel, wel te bestellen via aquaplantsonline
)