Juwel Rekord 600 van Skoebidoe

Skoebidoe , August 22 2011
l
len

ja ik denk wel idd dat een dwerggoerami de kleintjes zal opeten, en ook, hoe grof is de grove spons? de spons die ik voor mijn hoekfilter hang (die eigenlijk zonder bescherming ook al garnalensafe zou moeten zijn) is namelijk enorm fijn, bijna zoals een filterdoek eigenlijk.

S
Skoebidoe

Voor die spleetjes van mijn filter heb ik witte filterwatte zitten.
Zouden ze zich niet genoeg kunnen verstoppen als ze uitgekomen zijn?

A
Aquarioot

Leuk nieuws ! :cheer:
Hopelijk komt alles goed met de kleintjes.
Mochten er toch vissen tussen zitten die ze willen opeten, dan kan zo'n drijvend kweekbakje mss een oplossing bieden

Veel succes (Y)

l
len

het is niet omdat er veel verstopplaats is dat de kleintjes dat effectief meteen gaan doen, maar laten we hopen dat je er wat overhoud! veel succes dus :)

S
Skoebidoe

Lang geleden dat ik nog eens een foto gepost heb:
http://imageshack.us/a/img850/7343/ab9j.jpg

http://imageshack.us/a/img194/8468/w5lm.jpg

s
stefaan01

leuke bak!!

z
zoetwatersteven

inderdaad , mooie planten

k
knorrieleen

Zolang je garnalen voldoende schuilplaatsen hebben komt het wel goed hoor. Ik heb in de rio ook een ronde grove spons met gat in over de inloop van de filter getrokken zodat garnaaltjes er niet in kunnen. Mochten ze er toch in geraken dan zitten er eerst nog voldoende sponsten en filterwatte waar ze nog kunnen in overleven. Als ik de filter uitkuis dan kijk ik altijd even of ik geen gewriemel zie

S
Skoebidoe

Deze avond was ik mijn vissen en garnalen aan het voederen. Ik heb de gewoonte om de bak dan nog even te observeren en plots zie ik daar over de anubia een mini mini anatoma helena'tje kruipen. Ik had onlangs nog 2 exemplaartjes aangeschaft en die zijn dus aan het kweken.
Op het mos zie ik verder ook mini vuurtjes zitten...
Reuze blij dus!

z
zoetwatersteven

Goei nieuws , bij mij zie ik ook heel vak mini helena's kruipen :P

k
knorrieleen

Een baby boom :) Ben blij voor jou, altijd leuk te zien dat het zo goed gaat

S
Skoebidoe

Sinds een tijdje tel ik maar een 8-tal pareldanio's meer. Ik vermoed dat er een aantal gestorven zijn. Vreemd is dat ik ze niet zien boven drijven heb. Misschien zijn ze tussen de beplanting terecht gekomen en al lang opgepeuzeld door de garnalen.
Vandaag heb ik een schooltje neontetra's toegevoegd (10 stuks)!
Het zijn misschien wel visjes voor een beginner maar ik vind ze gewoonweg prachtig!