voeding voor plecostomus leopard

Guest , September 20 2011
?
Guest

Hoi, ik heb sinds enkele weken een aquarium, na drie weken heb ik 6 visjes in het aqaurium gezet en na enkele dagen was de ruuitenkuiser gestorven.
Ik moet wel zeggen dat deze vanaf de eerste dag al zich verstopte in een grotje en er pas na de derde dag uit kwam en daarna onder een plant op de bodem ging liggen. Veel beweging zat er niet in. Een dag later is deze gestorven. :roll: Ik heb nu een tweede keer visjes bijgezet en nu is de plecostomus leopard wel heel beweeglijk en verstopt zich niet. Hij is heel de tijd de planten, ramen en figuurtjes aan het (aflikken). Moet ik deze nog extra voeding geven???
Groetjes
Guy

s
start2aqua

Ik zou zeker extra voeding geven onder de vorm van wafers die naar de bodem zinken.
Toch geen onbelangrijke vraag : hoe groot is je aquarium, wat zijn je waterwaarden en hoe groot is je plecostomus reeds?

?
Guest

De plecostomus leopard is ongeveer 7 cm en de waterwaarden ph 7, gh 9, kh 4, no2 0.
mijn aquarium is 82 liter.

s
start2aqua

82L is veel te klein voor een plecostomus! Zo snel mogelijk een nieuwe thuis zoeken voor het welzijn van het dier.
Je waterwaarden blijken goed te zijn. Indien je meerdere testen zou hebben, NO3, PO4, CU ook even testen.

?
Guest

Sorry, het is een Hypostomus plecostomus, stond verkeerd op het etiket

E
Eska

De hypostomus plecostomus kan 30 cm (of meer) worden!!! dus véél te klein voor een 82 liter.
Wordt in aquaria vanaf 2 meter gehouden!

Zoals start2aqua zegt : als hij groter wordt zal je een nieuwe thuis moeten zoeken!!

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRJTfRL-vZfmYcvSyEndN7yD_KC2n-f9E3NlS7yeyVVangM7RaD

?
Guest

ik heb van die wafers gekocht en deze in het water gedaan, is het normaal dat deze
niet dadelijk opgegeten worden door de ruitenkuiser. Is het ook normaal dat
de andere vissen hiervan eten?

s
start2aqua

Het is zeker en vast normaal dat andere vissen hiervan eten. En kan niet dadelijk opgegeten worden eh, die moeten daaraan zuigen.

A
Anneke

ik geef mijn ancistrus tabletjes (plant chips van vitakraft) met spirulina in, eet hij heel goed van!

diepvries spinazie eet hij ook heel graag :cheesy:

wat ik wel raar vind: als ik mijn vissen rode muggenlarven geef (diepvries) eet hij hier ook van... dacht dat hij enkel plantaardig voedsel at...

mijn zinkende korrels voor mn vissen eet hij ook!

J
Joenino

Anneke":3bdjlgsc:

ik geef mijn ancistrus tabletjes (plant chips van vitakraft) met spirulina in, eet hij heel goed van!

wat ik wel raar vind: als ik mijn vissen rode muggenlarven geef (diepvries) eet hij hier ook van... dacht dat hij enkel plantaardig voedsel at...

Mijn algeneters eten ook vanalles :P Zo moeten het doen met wat ze in de bak kunnen vinden he.

A
Anneke

Joenino":3dycrde1:

Anneke":3dycrde1:

Mijn algeneters eten ook vanalles :P Zo moeten het doen met wat ze in de bak kunnen vinden he.

ja daar heb je een punt in! maar met die rode muggenlarven, hij vliegt er echt op! (samen met de rest natuurlijk) vond het raar toen ik hem die larven zag eten en had er smaak van ook! als ik dan spinazie bijgeef blijft deze toch liggen, de voorkeur gaat dan duidelijk naar de larven!