voedsel voor goudvissen

Anneke , October 09 2011
A
Anneke

hey,

ik ben me nog eens gaan verdiepen in de verzorging van goudvissen... :cheesy:

ik lees hier dat deze vissen best niet te veel proteïnen krijgen, omdat hun spijsvertering hiervoor niet is aangepast zoals bij tropische vissen... en dat dit ook de bevuilingsgraad beïnvloedt...
op deze site wordt aangeraden ENKEL vlokken of korrels specifiek voor goudvissen te geven en ze meermaals kleine beetje eten te geven

kan iemand dit bevestigen?

e
eretmodus

Anneke":378qmhvr:

op deze site wordt aangeraden ENKEL vlokken of korrels specifiek voor goudvissen te geven en ze meermaals kleine beetje eten te geven

kan iemand dit bevestigen?

toch logisch :wink:

A
Anneke

ja ergens wel logisch...

maar dat meermaals voederen doe ik niet en dat is ook niet haalbaar vrees ik... geef ze al zo lang 1 keer per dag eten en geef ze echt vanalles... (diepvries muggenlarven, spinazie, komkommer, granulaat voor goudvissen, ze eten ook mee van het voer voor de ancistrus... kan dit dan kwaad dat ze dit allemaal eten???

ik heb vlokvoer specifiek voor goudvissen maar dit eten ze niet, ze eten ervan en spuwen het er terug uit, zoals ze met het grind doen... heb het overlaatst nog eens geprobeerd maar ze eten dit echt niet! ik moet dan het voer zo goed en zo kwaad mogelijk opscheppen met mn netje!

e
eretmodus

met meermaals bedoelen ze 1x per dag eten geven maar dan bv 3x kort achter elkaar ipv alles in 1x te geven.

A
Anneke

eretmodus":c3o984ow:

met meermaals bedoelen ze 1x per dag eten geven maar dan bv 3x kort achter elkaar ipv alles in 1x te geven.

ja ze eten hun korreltjes daarna eten ze mee van het eten voor de ancistrus en soms eten ze nog mee van het eten voor de kikkers, ze krijgen dus 3 keer eten op korte tijd :cheesy: