CPO verminkt

knorrieleen , October 24 2011
k
knorrieleen

Gisteren heb ik mijn CPO vrouwtje redelijk verminkt terug gevonden. Ze heeft maar 2 pootjes meer en dan nog beide aan de zelfde kant waardoor ze niet meer recht kan zitten. Ik heb haar apart gestoken, ze is vrij levendig, spartelt nog zeer actief rond als je haar probeert te pakken maar gaat ze dit overleven? Ik heb schrik dat ze niet meer zal kunnen eten en sterven van de honger :(

s
start2aqua

Welke vissen heb je bij je cpo zitten? Ik geloof dat een cpo zijn pootjes terugkrijgt bij een vervelling, dus als je hem apart hebt gezet en een normaal voedingspatroon onderhoudt, zie ik dat nog goed komen.

k
knorrieleen

Bij de cpo's zitten enkel roodkopzalmen, ancistrussen en garnalen. Ze zit nu apart, ik probeer wat eten dicht bij haar te leggen maar eten is vrij moeilijk, ze ligt bijna altijd op haar zij of op haar rug. Ze reageert wel nog steeds zeer levendig

S
Skoebidoe

Mag ik even vragen waarvoor de letters cpo staan?

A
Aquarioot

cambarellus pactzuarensis orange denk ik,heb even weest spieken op google :cheesy:

H
Hartenheer

Als je meerdere of te veel CPO's bij elkaar zet kan het inderdaad wel eens fout gaan.
Ze mogen wel klein zijn, maar het blijven kreeften en die kunnen vechten tot de dood.

H
Hartenheer

Skoebidoe":3bj0jo1d:

Mag ik even vragen waarvoor de letters cpo staan?

http://www.willemhartman.nl/website/Cam ... orange.php

s
start2aqua

Hartenheer":1y05kvwt:

Als je meerdere of te veel CPO's bij elkaar zet kan het inderdaad wel eens fout gaan.
Ze mogen wel klein zijn, maar het blijven kreeften en die kunnen vechten tot de dood.

Daar kan je idd gelijk in hebben! Ik had er 4 (3 vr, 2m) en 3x kweek en ze zijn tot op 1 na allemaal ineens verdwenen. Volgens mij zijn het kanibalen :)

k
knorrieleen

Hartenheer":26f37510:

Er zitten er maar 2 in mijn 60cm, met kokosnoten en kienhout, veel schuilplekken. Ik vrees dat het een uit de hand gelopen paring is. Ze leefde deze morgen nog, we blijven dus duimen (Y)

k
knorrieleen

:cry: ze heeft lang gestreden maar deze nacht heeft ze het opgegeven. Gisteren was ze nog actief en springlevend en nu niets meer :cry:

E
Eska

spijtig!! nooit leuk om een diertje te verliezen :(

H
Hartenheer

Jammer, zeker als je zo je best gedaan heb.

Soms zit het mee, meestal zit het tegen :cry:

s
start2aqua

Ja, ik vind ze ook niet makkelijk te houden hoor...jammer, maar de natuur doet nu eenmaal zijn ding...

k
knorrieleen

Ik weet niet of ik een nieuw vrouwtje zou kopen. Mijn texanus kreeftjes zijn veel vreedzamer naar elkaar en naar medebewoners toe. Een cpo is natuurlijk leuk om naar te kijken maar wat een assh*le dat het is. Ik denk dat ik het mannetje gewoon ga weg doen

s
start2aqua

knorrieleen":3tt5a7vq:

Ik weet niet of ik een nieuw vrouwtje zou kopen. Mijn texanus kreeftjes zijn veel vreedzamer naar elkaar en naar medebewoners toe. Een cpo is natuurlijk leuk om naar te kijken maar wat een assh*le dat het is. Ik denk dat ik het mannetje gewoon ga weg doen

Ik wil je mannetje wel! Ik heb 1 vrouwtje zitten en wil opnieuw proberen kweken dan.

k
knorrieleen

start2aqua":k31f72wq:

knorrieleen":k31f72wq:

Ik wil je mannetje wel! Ik heb 1 vrouwtje zitten en wil opnieuw proberen kweken dan.

Ok, voor mij is dat goed. Ik hoop dat je een fel vrouwtje hebt dat zich niet laat doen. Het is nogal een macho man :D

s
start2aqua

Ik heb wel een groot, sterk vrouwtje ja :) . Die gaat soms wel op de vuist met mijn ancistrus van meer dan 10cm!