Anneke's nieuw aqua :)

Anneke , November 02 2011
A
Anneke

beste mensen!

groot nieuws!!!!!
juist terug van het ACC, moet zeggen wauw die bakken die er staan en die man is enorm vriendelijk!

heb zojuist mn nieuwe bak gaan bestellen :cheesy: :cheesy: :cheesy: (overenthousiast, weeral!)

heb gekozen voor een biovinyl met afmetingen 120 x 40 x 60 :cheesy: (ineens groot genoeg voor al mn lieve schatjes om in rond te zwemmen!)
moert zeggen, de prijs valt heel goed mee voor dit aqua, het heeft wel een ingebouwde filter maar deze zie je niet zitten :mrgreen: en dat beetje extra plaats dat ik dan moet afgeven weegt niet op tegenover het prijsverschil voor een buitenfilter!

ok hier de plannen van de brainstorming van de voorbije weken :twisted:

- ik ga voor zandkleurig fijn grind (zand wordt door de meeste mensen afgeraden en fijn grind zou beter zijn voor de waterkwaliteit)

- een stuk kienhout en 2 regenboogstenen

- achtergrond/wand nog niet helemaal uit

- planten: alle suggesties zijn welkom, heb ik nog niet echt over gedacht... wil wel al zeker een drijfplantje :cheesy:

zo ff kort mijn enthousiasme samengevat, nu afwachten tot de aqua hier uiteindelijk staat :cheesy: met veel geluk is hij voorradig en heb ik zondag mss al :cheesy: :cheesy: :cheesy:

s
start2aqua

Gefeliciteerd met je bestelling! Ik ben benieuwd voor de foto's die gaan komen :)

A
Anneke

start2aqua":204cosed:

Gefeliciteerd met je bestelling! Ik ben benieuwd voor de foto's die gaan komen :)

ik ben vooral benieuwd voor het posten van die foto's :mrgreen:

s
start2aqua

Anneke":12bsrlf2:

start2aqua":12bsrlf2:

Bedoel je dan iets in de aard van 'vrouwen en techniek' ? :)

A
Anneke

start2aqua":3ecpkkd0:

Anneke":3ecpkkd0:

start2aqua":3ecpkkd0:

Bedoel je dan iets in de aard van 'vrouwen en techniek' ? :)

hmmm die hoorde ik daarstraks ook in ACC 8)

ik blijf wel proberen, ooit lukt het wel :mrgreen:

ben vooral benieuwd voor de ingewerkte filter in het meubel! bij hem zagen de bakken er echt fantastisch uit! was volledig verkocht!

E
Eska

Héél goed keuze Anneke (Y) (Y) , ben echt benieuwd, mijn 2 meter is ook een biovinyl. Visjes zullen niet weten wat hen overkomt :)

T
Tim_Martens

Anneke":3jf4cjq7:

start2aqua":3jf4cjq7:

Ik ook :cheesy:

A
Aquarioot

Hopelijk komt de nieuwe bak snel toe, alvast gefeliciteerd

A
Anneke

die biovinyl is idd mooi, heb de voorbeelden bij die man boven zien staan! aqua van 1000l als scheidingswand :cheesy: moet toegeven ben helemaal verkocht! kon ni anders dan ineens bestellen :cheesy:

met veel geluk is hij er zondag al, nu nog ff afwachten op een telefoontje! spannend!!!

heb al eens aan het kijken geweest naar plantjes...
- zelf heb ik een ludwiga --> ga die behouden
- echinodorus heb ik ook staan (hier ben ik nog over aan het nadenken)

de rest dat ik wel mooi vind:

-vlotvarentje (moeilijke plant? CO2 toevoeging nodig?)

-Brazilliaanse klimop ( CO2 nodig?)

- utricularia graminifolia

-vallisneria nana of spiralis

-javamos op mn hout

-nymphea glandulifera (wat bedoelen ze met die ongewenste bloemvorming??? en goe groot wordt dit plantje?)

-rode tijger lotus

dit zijn zowat de planten die ik in mn hoofd heb die ik mooi vind en evt erin wil zetten, ik ken er weinig van dus alle meningen en ervaringen zijn welkom :cheesy:
ik denk ook dat ik eerst ff ga bekijken hoe het hout in het aqua staat, heb hier eigenlijk absoluut geen zicht op nu! het hout moet erin komen, vind het heel mooi en dan hieraan de planten inrichten :cheesy:

man zei aqua op te starten met water uit mn 60l bakje en dan ook zeker 3 weken te laten draaien, dus tijd genoeg om in te richten :twisted:

iemand ervaringen met aquaplants online? denk dat ik mijn plantjes hier ga bestellen...

A
Anneke

Tim_Martens":1w7mxx1m:

Anneke":1w7mxx1m:

start2aqua":1w7mxx1m:

Ik ook :cheesy:

patient van me is een krak in het uploaden van filmpjes en foto's, hij ging me hierin bijsturen :cheesy:
ni boos worden als het niet van de eerste keer lukt he :cheesy:

s
start2aqua

Goh ja, ik denk dat het voor planten altijd wat zoeken is wat het nu net goed doet in jouw aquarium met jouw lampen en waterwaarden, lichturen, etc...
Ik heb ludwigia repens staan, die ik echt maandelijks moet snoeien in mijn rio. In mijn nano daarentegen gaat deze kapot.
CO2 vind ik persoonlijk een luxeproduct. Mijn planten doen het goed zonder.

k
knorrieleen

Anneke":3faqkdt8:

iemand ervaringen met aquaplants online? denk dat ik mijn plantjes hier ga bestellen...

Ik ben er toch tevreden van geweest, als je minder dan 70€ (ofzoiets) besteld dan betaal je 10.50€ verzendingskosten, dus om maar 1 of 2 plantjes te bestellen is het niet zo aan te raden, maar wel snelle levering en kwaliteit (Y)

A
Aquarioot

knorrieleen":2646mn92:

Anneke":2646mn92:

Ik ben er toch tevreden van geweest, als je minder dan 70€ (ofzoiets) besteld dan betaal je 10.50€ verzendingskosten, dus om maar 1 of 2 plantjes te bestellen is het niet zo aan te raden, maar wel snelle levering en kwaliteit (Y)

Is wel een goede site hoor, snelle levering(heb nog geen planten besteld alleen spullen en producten,maar hoor veel goeds )

Verzendkosten zijn trouwens verlaagd onlangs ,kgeloof iets van 6-7euro nu voor bestelling onder de 70euro

E
Eska

Anneke":12d78uul:

de rest dat ik wel mooi vind:

-vlotvarentje (moeilijke plant? CO2 toevoeging nodig?) makkelijk plantje, niet echt extra C02 nodig

-Brazilliaanse klimop ( CO2 nodig?) idem

- utricularia graminifoliamooi maar teer : de slak en de goudvissen zullen er dol op zijn, je zal het niet zolang kunnen houden vrees ik, heeft minieme wortels, dus de plant komt zeer makkelijk los, zeker als een vis erin gaat wroeten ( alternatief : Naaldgras, Pogostemon helferi, Lilaeopsis brasiliensis)

-vallisneria nana of spiralis (Y)

-javamos op mn hout (Y)

-nymphea glandulifera (wat bedoelen ze met die ongewenste bloemvorming??? en goe groot wordt dit plantje?) de bladeren kunnen tot aan de wateroppervlakte gaan, ze maken bloemen aan ( eventueel ongewenst, omdat het zaad in het water kan vallen) Het plantje vermeerdert vrij snel, via uitlopers, waardoor je het best solitair plant anders begint het overal tussen de andere planten op te schieten. Niet gemakkelijk te vinden hoor!!

-rode tijger lotus (Y)

s
struber

allereerst proficiat met de aankoop, ik kijk al uit naar de nodige foto's en bijhorende verhalen :)

A
Anneke

ok super dank voor de reacties :cheesy:

wil en moet er iets moois van maken, mocht niet breder gaan dan 1m maar vond 1,20m beter uitkomen :mrgreen:

ok de plantjes ga ik proberen, bak moet toch 3 weken draaien en waarden moeten hetzelfde zijn als in mn klein bakje he voor mn beestjes!
ik ga die ferro ook bijhalen, nog altijd niet gaan doen, denk wel dat dit nodig gaat zijn omdat mij fe steeds zeer laag blijft! en mn ludwiga begint er problemen van te ondervinden!
planten is idd moeilijk me de goudvissen, ze zijn verzot op sommige plantjes waardoor mijn keuze dus serieus beperkt wordt!

ga eerst nog wat inrichten online op die site van eska en dan ga ik mijn plantjes bestellen :cheesy: (mss eerst horen wanneer aqua hier gaat zijn :cheesy: )

nog steeds in blijde verwachting van telefoon van de man wanneer mn aqua er gaat zijn :cheesy:
spannend!!!!

E
Eska

Anneke":3u1f0b1p:

ga eerst nog wat inrichten online op die site van eshka en dan ga ik mijn plantjes bestellen

Als je me dan toch met eshka aanspreekt, had ik ook graag mijn familienaam erbij : Eshka 2000, alvast bedankt! :mrgreen:

A
Aquarioot

:cheesy: (Y)
En uw zus heet dan EXIT veronderstel ik , zal maar zwijgen over de namen van de kinderen zeker :cheesy: (profito,...)

E
Eska

:cheesy: :cheesy:

Precies, mijn zus kan nooit lang binnen in een gebouw blijven...

A
Anneke

hah srr er zat nog wat prut in mn ogen deze ochtend :mrgreen:

da komt ervan als de tas koffie nog ni volledig op is oops