White pearl

maestro , November 05 2011
m
maestro

Hoi,

Een van onze white pearls ziet er sinds kort ongewoon raar uit :p

Is dit gewoon een zwangerschapsverschijnsel of een ziekte?

Bedankt aan de kenners die tijd vinden om het even te bekijken! (en ook aan de niet-kenners natuurlijk :D )

s
start2aqua

Lijkt alsof ze eitjes draagt. Volgens mij ga je met kweek komen te zitten :) .

H
Hartenheer

De foto is te klein om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen.

T
Tim_Martens

Hartenheer":2xp0yb6y:

De foto is te klein om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen.

Inderdaad, een grotere foto 640*480 zou al veel duidelijker kunnen zijn.

e
eretmodus

op deze foto lijkt het een japonica die zwanger is :?

m
maestro

deze foto beter?

e
eretmodus

je ziet hier bijna niets.
trek eens een nieuwe foto waar je garnaal volledig opstaat

H
Hartenheer

Aan het aantal eieren {en de kleur} te zien lijkt het me eerder een multidentata met eieren.

m
maestro

het lijken idd niet de witte eitjes te zijn zoals ik ze op internet tegenkom...
Ik zal een poging ondernemen om een duidelijkere foto te nemen als ze nog eens in een goeie pose ligt :wink:

m
maestro

Na heel wat probeer werk heb ik een nieuwe foto kunnen maken: vel je oordeel zou ik zeggen... Ik bn wel benieuwd, want het duurt toch al even

Ik heb er de 5 duidelijkste uit proberen te halen... 2 anderen in bericht hieronder

m
maestro

hier de 2 andere foto's ng

T
Tim_Martens

Dit is een Japonica garnaal, en geen White Pearl.
Het is een vrouwtje, want ze is zwanger en draagt dus eitjes. Deze soort laat geen kleine garnaaltjes los maar larfjes, en deze larfjes hebben brakwater nodig om op te groeien, zeer moeilijke kweek dus. Het volwassen vrouwtje kan niet overleven in brakwater, en de kleintjes leven maar een dag of 3 in zoetwater. Dus ik zou de garnaal mooi terug in het aquarium zetten, hier is dus niets raars mee aan de hand, ze is gewoon zwanger.

m
maestro

Hoi,

Tnx voor de reactie. We zijn inderdaad ook achtergekomen dat dat geen white pearl was ;-) Wat is de 'draagtijd' van zo'n larven voordat ze ervan af is? :p Bedankt!

H
Hartenheer

De draagtijd van een multidentata is vrij lang.
Dit kan 4 tot 6 weken bedragen, dit heeft te maken met de temperatuur waar ze in zitten.