luie helena slakken

loeke , November 30 2011
l
loeke

ik heb in elke aquarium er wel enkele zitten en in mijn grote aquarium doen ze het goed en in de kleinere willen ze precies niet veel doen!! de andere slakken kweken maar en de helena's willen ze maar niet opeten!! :( iemand een idee om er wat vaart achter te zetten???

A
Aquarioot

Ik ben onlangs een regel qua bestand Helena's tegen gekomen op het web met de bedoeling om een slakkenplaag te verhelpen

De regel kwam neer op 1volwassen Helena per 10L water
Hoop dat dit zo'n beetje een goede regel is,want verder vond ik hierover niets terug

l
loeke

heb er 3 in een 30l bakje en 2 in het ander 30 l bakje!! zouden toch hun werk moeten doen!! heb er maar 5 in mijn 300l bakje en die doen het wel goed!! rare beestjes :|

H
Hartenheer

Ik heb begrepen dat ze 1 slak in de 2 dagen eten {van gelijke grote}

Wordt er ruim gevoerd, met diepvries of droogvoer dan zullen ze daar ook van mee snoepen.
Misschien voer je dan wel te veel.

A
Aquarioot

Hartenheer":1waungzo:

Wordt er ruim gevoerd, met diepvries of droogvoer dan zullen ze daar ook van mee snoepen.

Dat is ook goed mogelijk,maar meende toch dat ze eerst voor levend voer gaan

H
Hartenheer

Aquarioot":peh0731g:

Hartenheer":peh0731g:

Dat is ook goed mogelijk,maar meende toch dat ze eerst voor levend voer gaan

Je moet ze eens zien "rennen" :mrgreen: als er een dode vis ligt.
Ze zijn ook gek op muggenlarven.
Droogvoer zullen ze pas eten als er echt niets anders is.

A
Aquarioot

Hartenheer":y33ed7tz:

Je moet ze eens zien "rennen" :mrgreen: als er een dode vis ligt.

Das ook wel een voordeel als je een grote hoop schoolvisje en er sterft er eentje
Tellen is bijna onmogelijk, dus is er altijd kans dat er ergens een dode ligt waar je niet van afweet

s
start2aqua

Klopt, ik zag heel toevallig vandaag bij het stofzuigen, toen ik de stekker naast de aquarium moest insteken, waardoor ik met mijn hoofd aan de onderkant van de aquarium kwam, een bleheri vastzitten tussen mijn hout en ruit helemaal onderaan in de buitenhoek. Ik nam mijn pincet om het stukje hout te verschuiven, maar hij had zichzelf kunnen bevrijden intussentijd. Had ik nu niet thuis geweest deze namiddag en het visje kon zichzelf niet redden, had ik waarschijnlijk ook met een dode gezeten...

l
loeke

heb een ander iets gehoord vandaag! de reden waarom helena's bij sommige wel en bij andere wel goed kweekt zou liggen aan de waterverversingen? daar houden ze blijkbaar niet van! iemand ervaringen hiermee???

H
Hartenheer

loeke":1k157p9h:

heb een ander iets gehoord vandaag! de reden waarom helena's bij sommige wel en bij andere wel goed kweekt zou liggen aan de waterverversingen? daar houden ze blijkbaar niet van! iemand ervaringen hiermee???

Denk dat het eerder te maken heeft dat men het aquarium schoon maakt, en alle "vuil" van de bodem verdwijnt.
Er valt sus niet meer te eten.