welke bij dwergcichliden

Xoffus , January 05 2012
X
Xoffus

Ik vermoed dat mijn White Pearls ten prooi gevallen zijn aan mijn a. macmasteri,
in ieder geval het is raar dat ik ze sinds 3 weken nooit meer zie.
Zou ik andere garnalen erbij kunnen doen, eventueel een grotere soort? Desnoods een soort die met een kleiner aantal gehouden kan worden maar wel groter worden?

T
Tim_Martens

KristMaes":qclacuda:

Ik vermoed dat mijn White Pearls ten prooi gevallen zijn aan mijn a. macmasteri,
in ieder geval het is raar dat ik ze sinds 3 weken nooit meer zie.
Zou ik andere garnalen erbij kunnen doen, eventueel een grotere soort? Desnoods een soort die met een kleiner aantal gehouden kan worden maar wel groter worden?

Grotere soort, dan zou ik eventueel voor de japonica's gaan.

Raar dat de white pearls nergens te bespeuren zijn. Ook al eens als het ligt uit is, gekeken met een zaklamp?

X
Xoffus

Ja heb gisteren even gekeken maar niks te zien.
Ik heb binnenkort beetje pvc, ik ga een torentje maken misschien dat ze dan tevoorschijn komen.
Het lijkt mij ook sterk dat 20-25 white Pearls zomaar verdwijnen.

Stel da ik Japonica neem, hoeveel stuks dan?

T
Tim_Martens

KristMaes":2yas7b6b:

Stuks of 8 zou ik er dan nemen.

G
Greg002

Tim_Martens":2m2ewj7l:

KristMaes":2m2ewj7l:

KristMaes, hoe is het afgelopen met de Japonica's en dwergcichliden? Ik wil'r namelijk ook plaatsen..

c
cornelisk

Hier heb in ook wel ervaring mee. Ik heb een cacatuoided in combinatie met japonicas. En dit gaat redelijk goed. Nu zijn de japonicas groot en kijken ze niet meer om naar het gepest van de apistogramma. Er zijn er bij het inzetten van de japponicas zijn er wel een paar gesneuveld omdat ze van de schrik naar ale kanten vliegen, zo is er bijvoorbeeld 1 op het trekglas terecht gekomen en gebakken onder de lampen.

Maar nu leven ze "vreedzaam" bij elkaar. De aanhalingstekens zet ik erbij omdat de apistogramma regelmatig eens opdringerig doet bij de garnalen. Maar de garnalen zijn daar echt niet van onder de indruk :P .

X
Xoffus

Greg002":1tycppwi:

Tim_Martens":1tycppwi:

KristMaes":1tycppwi:

KristMaes, hoe is het afgelopen met de Japonica's en dwergcichliden? Ik wil'r namelijk ook plaatsen..

Ik heb er uiteindelijk geen genomen, wou het niet riskeren dat ze opgegeten zouden worden.
Maar in principe zou het moet gaan met Japonica's, deze worden immers 3-4cm, maar mijn hand steek ik er toch niet voor in het vuur :cheesy:
Heb gisteren nog een paar White Pearls gevonden en in het donker terug gezet en 5 minuten later was mijn mannetje macmasteri al aan de haal met
een garnaal van 2cm...

Als je ze neemt, zet ze dan zeker in de bak als het licht uit is en bij voorkeur voor er andere vissen in zitten of in geplaatst worden. Anders zien ze de garnalen zeker voor eten aan.

-
-mich-

Japonicas gaat perfect met dwergcichliden, heb er zelf 8 of 9 zitten ze zijn ondertussen al zeker 5 cm van grote, en je ziet ze rustig de bodem kuisen grts

G
Greg002

Cva, bedankt! Dan komen ze er hoogstwaarschijnlijk in!

A
Aquashoponline

japonicas, waaierhand garnalen, macrobrachium soorten, deze worden allemaal groter dan de dwerggarnalen.
Je moet gewoon uitgaan van het feit als het in een vis zijn mond past, dan kan het op een keer weg zijn ;)

D
DenDiscus

Ik denk idd dat ht niet raadzaam is om eenderd welke apisto bij garnalen te houden, zelfs mijn ramirezis die tog kleiner blijven dan een macmasteri of cacatuoides, trokken constant aan mijn garnaaltjes om op te kunnen eten.

Maar waarom minder japonicas houden dan dwerggarnalen? Ik denk niet dat je echt rekening hoeft te houden ivm de opvullen van je bak als je wat japonicas meer neemt. Deze dieren doen immers hun werk zeer doeltreffend. Als je 15 à 20 dwergarnalen had, waarop dan niet evenveel japonicas?

Denk niet dat ht op de prijs aankomt :lol:

X
Xoffus

Nee op de prijs komt het zeker niet, vooral niet als je bij iemand gaat die ze zelf kweekt.
Voorlopig komen er geen garnalen meer in (tenzij zoals vorige keer toen Tim er teveel had :) ), maar als ik er ooit terug bij zet zullen het waarschijnlijk Japonica's zijn.