garnalen in aqua qube 25

Ulrika , January 06 2012
U
Ulrika

Hey
Ik heb hier bij mij thuis een aqua qube van 25 liter staan met enkele platy's een koppeltje zebravissen en nu was mijn vraag of ik cristal red garnaaltjes hierbij kon zetten en welke planten hebben garnaaltjes graag? :) Want ik ben een totale beginneling op gebied van garnaaltjes :cheesy:

groetjes

E
Eska

dan zou ik toch beginnen met vuurgarnaaltjes, veel goedkoper en kweken beter. Crystal reds moet je toch al wat ervaring hebben..

A
Aquarioot

Hoe zien die zebravissen eruit ?

E
Eska

ik denk zebradanio's...zijn wel schoolvisjes en eigenlijk is 25 liter te weinig voor vissen

T
Tim_Martens

Als beginner zou ik niet met Crystal Reds beginnen. En al zeker niet als er al vissen in de bak aaanwezig zijn.
Je kan beter beginnen met vuurgarnalen ofzo, deze kweken veel sneller, en dan kan het soms niet zo veel kwaad als er nakweek opgegeten word, want dat doet bijna elke vis.
In een aqua25 zijn de waterwaardes dan nog eens te wisselvalig, hier zitten de crystal reds in 60cm bakken.Hoe groter de bak, hoe stabieler de waterwaarden.

A
Aquarioot

Eska":2atpgket:

ik denk zebradanio's...zijn wel schoolvisjes en eigenlijk is 25 liter te weinig voor vissen

Kunnen ook sumatranen of clownbotia's zijn e, zien er ook 'zebra' uit :D

E
Eska

Aquarioot":3ma0uxwd:

Eska":3ma0uxwd:

Kunnen ook sumatranen of clownbotia's zijn e, zien er ook 'zebra' uit :D

ik mag hopen van niet :cheesy:

U
Ulrika

Ah oke bedankt voor de reacties :)
De zebravissen zijn zebradanio's en in de winkel zeiden ze mij dat wanneer je ze als koppel zette dat het geen kwaad kon?
Vuurgarnaaltjes zijn dus beter om mee te beginnen oké :cheesy: dat weet ik dan ook alweer
zijn er ook bepaalde planten die garnaaltjes graag hebben ?

bedankt voor de reacties :D

t
tsjarishe

Hallo,

Dit lijkt me een handige pagina voor info.
http://dier-en-natuur.infonu.nl/dieren/ ... arium.html

Er staan enkele namen van planten in de tekst en javamos lijkt ook iets te zijn waar ze van houden.
Deze site ben ik de afgelopen dagen meer dan eens aan het bestuderen. Want ik denk er namelijk zelf ook over na om mijn bak te vullen met deze leuke beestjes. :P
In ieder geval hoop dat je hier iets aan hebt.

Dada

U
Ulrika

Hey
Bedankt voor de info en de site
Deze planten stonden al in mijn aquarium dus, die moet ik al niet meer halen (Y)
dan is het nu nog wachten op dat ik ze ga halen zeker :cheesy:

Iemand enig idee hoeveel ik er moet nemen om te beginnen?
groetjes ulrika

T
Tim_Martens

Beginnen met minstens 10 stuks.

A
Aquashoponline

10 zou ik toch ook wel minstens nemen. Je mag rekenen dat je ongeveer een 50% van de garnalen maar ziet als je een beplante bak hebt, des te groter de bak des te minder je er gaat zien als je er niet veel neemt.