Eska's 830 liter Zuid-Amerika biotoop

Eska , January 09 2012
s
start2aqua

Tis verschrikkelijk wat voor mensen er op die sites zitten. Ik ben al 2x een rio240+meubel mislopen.
2e keer had ik de vrouw aan de lijn, die was er precies niet van op de hoogte dat manlief de aquarium verkocht. 2 minuten later was het zoekertje al verdwenen. Man man man... :evil:

k
knorrieleen

eska, je weet toch dat je plantjes uit de mandjes moet halen he? :P

Is een enorm werk om alles te vangen, verplaatsen om dan weer te moeten herinrichting, laten rijpen, en dan weer alles verplaatsen, maar eens hij volledig geinstalleerd staat en je vissen zwemmen er in ...dan zou ik toch graag in je schoenen staan om dat gevoel van voldoending te hebben.

E
Eska

knorrieleen":37tveep9:

eska, je weet toch dat je plantjes uit de mandjes moet halen he? :P

LOL, oei wist ik nie

E
Eska

Update ; alles is goed verlopen!! het aquarium staat op zijn plaats en het oude is verkocht.
Nu stikkapot, het gewicht was niet te doen, zes buren moeten optrommelen om binnen te dragen :)

Morgen meer nieuws!

A
Aquarioot

Miljaar, dacht vandaag updates met foto's al :cheesy:

l
len

ja! we wachten op foto's :mrgreen:

k
knorrieleen

Wat? nie beginnen vullen en inrichten?? Ik ben zo teleurgesteld in u :mrgreen:

E
Eska

Al een teaser.. :)

http://i860.photobucket.com/albums/ab162/steba3000/eska/DSCN5546.jpg

s
start2aqua

Amai, propere bak zeg! Mooie afwerking. Zie ik daar een achterwand? Moeilijk te zien met de reflectie.

k
knorrieleen

Prachtige aquarium (Y)

n
nauwynckj

Zeer mooi aquarium. Benieuwd hoe je deze zal inrichten. Zal je ongetwijfeld veel plezier bezorgen dit nieuwe aquarium.

A
Anneke

heel mooi aqua!!

Ben ook wachtende op foto's :cheesy: :cheesy:

E
Eska

Zoals mijn oma zaliger altijd zei : " Haast en spoed is zelden goed, zeker als je een aquarium inrichten moet".

Ik zal vanavond een videoke posten, foto's trekken er niet op met mijn goedkoop toestelleke :)

Maar kom, de man had zeker zijn best gedaan, maar toch nog ff beter moeten kuisen. Het zand ligt er nu in, blij met de mengeling van rivier-en filterzand, veel luchtiger.
Het grappige is dat ik voortdurend op een stoel moet staan anders raak in niet aan de bodem :cheesy:

X
Xoffus

kijk er al naar uit!

r
rietslang

Zo, dit word een project om naar uit te kijken
deze is dezelfde aqua als de mijne, enkel bijna 3x zo groot :cheesy:
knap man (Y)

zeker van je keuze vh zand? Bij mij is het wel enkel rivierzand en toch redelijk wat planten gedijen hier niet in..
maar als je zegt dat het veel luchtiger is met een mix van filterzand dan heb je mss meer geluk

enfin, kijk al uit naar de vorderingen :wink:

w
w3bb3r

zeer mooi aquarium, zelfs al staat het leeg :) (Y)

S
Skoebidoe

Eska, als ik de laatste foto zo zie, zou ik je toch de raad willen geven jouw papegaaienkooi uit je aquarium te halen :wink: .
Jako zal het niet appreciƫren... :cheesy: :cheesy:
Prachtige bak man! Ben reuze benieuwd naar hoe deze bak zal evolueren... Jou kennende zal het ongetwijfeld prachtig worden.

k
knorrieleen

Eska":inzsxqwg:

Het grappige is dat ik voortdurend op een stoel moet staan anders raak in niet aan de bodem :cheesy:

LOL!!

Ik lees net dat je rivierzand mengt met filterzand...is dit gewoon rivierzand dat je uit doe-het-zelf zaken koopt? Ga je er nog een andere bodem onder leggen voor de planten?

@skoebidoel: ik was ook zoiets aant denken :)

y
yowsaman

miljaar das een grote aqua :p

hopen dat die nooit breekt :cheesy:

F
Fenix

daarkan je een bad in nemen. prachtig veel geluk er mee.