Mijn aquarium

zoetwatersteven , January 12 2012
j
jpjoeyjp2

nen rover bak en die doen het voor jou :d en zijn er nog heel blij mee ook

z
zoetwatersteven

jpjoeyjp2" post=60154:

nen rover bak en die doen het voor jou :d en zijn er nog heel blij mee ook

hehe nee bedankt :P

N
Nightelven

Supermooie kempvis!
Laten we hopen dat je nog heel lang van dit kereltje mag genieten (Y)

z
zoetwatersteven

Nightelven" post=60156:

Supermooie kempvis!
Laten we hopen dat je nog heel lang van dit kereltje mag genieten (Y)

Danku ,
Inderdaad hopen dat het weer goed gaat :P

s
stefaan01

Het voordeel met een meisje erbij is dat het mannetje meer zal pronken (zijn vinnen open zetten) en je dus de volle pracht van uw vis zal kunnen bewonderen.

Kweken zou ik er ook niet mee doen (je hebt veel plaats nodig aangezien je de mannetjes afzonderlijk moet houden).

Ik heb vroeger ook nog een koppeltje gehad en na enkele weken wou het mannetje een nest maken. Het meisje was echter niet enthousiast. Met als gevolg dat het meisje het onderspit heeft moeten delven met de dood als gevolg. Toen kreeg ik het advies om er meerdere meisjes in te stoppen. Dit heb ik echter niet geprobeerd. Je moet zeker voldoende schuilplaatsen voorzien zodat het meisje zich kan verstoppen voor het jagende mannetje.

Als je de eieren/jongen bij de ouders laat zitten denk ik niet dat de kans groot is dat er overlevende jongen zullen zijn.

z
zoetwatersteven

stefaan01" post=60159:

Het voordeel met een meisje erbij is dat het mannetje meer zal pronken (zijn vinnen open zetten) en je dus de volle pracht van uw vis zal kunnen bewonderen.

Kweken zou ik er ook niet mee doen (je hebt veel plaats nodig aangezien je de mannetjes afzonderlijk moet houden).

Ik heb vroeger ook nog een koppeltje gehad en na enkele weken wou het mannetje een nest maken. Het meisje was echter niet enthousiast. Met als gevolg dat het meisje het onderspit heeft moeten delven met de dood als gevolg. Toen kreeg ik het advies om er meerdere meisjes in te stoppen. Dit heb ik echter niet geprobeerd. Je moet zeker voldoende schuilplaatsen voorzien zodat het meisje zich kan verstoppen voor het jagende mannetje.

Als je de eieren/jongen bij de ouders laat zitten denk ik niet dat de kans groot is dat er overlevende jongen zullen zijn.

Inderdaad bedankt voor de info , misschien ooit , maar momenteel zeker niet :)

z
zoetwatersteven

Ik heb eens een vraag.
Ik heb zitten denken om er nog een visje bij zetten , gewoon iets rustig.
Ik ben daaraan aan het denken omdat het nogal moeilijk is om eten te dosere voor 1 vis en er dus altijd wat teveel is.
Corydoras wil ik wel niet meer , maar ik dacht misschien gewoon aan 3 mannetjes platties ofzoiets.

Iemand die nog een rustig visje kent ?
Of kan het geen kwaad dat ik er wat teveel eten in doe ?

s
stefaan01

Te veel eten is inderdaad niet goed voor de water waarden.

Platties zijn inderdaad rustige vissen. Op zich zijn 3 mannetjes geen probleem (ze vechten niet). De meisjes zijn bij platties even mooie als de mannetjes. Ik zou wel 1 mannetje plaatsen en 2 meisjes.

Met 2 meisjes zullen ze kweken (is altijd leuk). Als je de ouders bij de jongen laat is er weinig kans dat er overlevende zijn. (tenzij je enorm veel planten hebt waarin ze zich kunnen verstoppen, dan kan het zijn dat er een paar overlevenden zijn).
Wil je toch jongen houden kan je altijd een bakje in uw aquarium laten hangen en de jongen uit de aquarium vissen en in dit bakje stoppen (je hebt dus geen extra aquarium nodig).

Verder zou ik bij uw kempvis ook guppy's mooi vinden (ook lange staart).
Ofwel kardinaaltjes zijn ook mooie (zeker met de juiste verlichting) (hier plaats je er best wel minimum 5)

Zowel platties als guppy's zijn gemakkelijke vissen die levendbarend zijn (geen eieren).
Moest het zijn dat je zwaarddragers wil houden mag je er altijd een paar hebben. Ik heb er momenteel veel te veel (zijn aan het kweken als zot). Het zijn grijze en gele die ik heb (nog geen geslacht gekend)

z
zoetwatersteven

stefaan01" post=60174:

Te veel eten is inderdaad niet goed voor de water waarden.

Platties zijn inderdaad rustige vissen. Op zich zijn 3 mannetjes geen probleem (ze vechten niet). De meisjes zijn bij platties even mooie als de mannetjes. Ik zou wel 1 mannetje plaatsen en 2 meisjes.

Met 2 meisjes zullen ze kweken (is altijd leuk). Als je de ouders bij de jongen laat is er weinig kans dat er overlevende zijn. (tenzij je enorm veel planten hebt waarin ze zich kunnen verstoppen, dan kan het zijn dat er een paar overlevenden zijn).
Wil je toch jongen houden kan je altijd een bakje in uw aquarium laten hangen en de jongen uit de aquarium vissen en in dit bakje stoppen (je hebt dus geen extra aquarium nodig).

Verder zou ik bij uw kempvis ook guppy's mooi vinden (ook lange staart).
Ofwel kardinaaltjes zijn ook mooie (zeker met de juiste verlichting) (hier plaats je er best wel minimum 5)

Zowel platties als guppy's zijn gemakkelijke vissen die levendbarend zijn (geen eieren).
Moest het zijn dat je zwaarddragers wil houden mag je er altijd een paar hebben. Ik heb er momenteel veel te veel (zijn aan het kweken als zot). Het zijn grijze en gele die ik heb (nog geen geslacht gekend)

Ik ga toch maar 1 geslacht pakken voor zeker geen kleintjes te hebben , guppies gaat niet omdat betta's dat zien als rivalen doordat ze z'n staart hebben.

s
stefaan01

ik heb nog guppen samen met een kempvis gehad zonder problemen.
maar platty's zijn zeker een goede keuze (leven langer dan guppen)

z
zoetwatersteven

stefaan01" post=60178:

ik heb nog guppen samen met een kempvis gehad zonder problemen.
maar platty's zijn zeker een goede keuze (leven langer dan guppen)

Ik denk als ik het zou doen dat het platties gaan zijn die niet te opvallend zijn :)

z
zoetwatersteven

Vandaag iets heel erg ontdekt.
Ik kwam thuis en ging naar mijn algeneter kijken ( die altijd rond de filter rondhing )
En heb hem dood gevonden :(
Echt jammer was er wel aan gehecht.

Hij/zij is ongeveer 2 jaar en 7 maand geworden en heb dacht ik is gelezen dat ze 6 jaar konden worden.
Niet echt een succes dus.

Momenteel zit hier enkel nog 1 mannetjes platty in.

Spongebob

Steven,

Ik heb nog wel wat guppen en mollies over.
Mocht je er daar wat van willen geef je maar een seintje. Je krijgt ze gratis en voor niks.

z
zoetwatersteven

Hey spongebob ,

Ik twijfel nog wat ik met dit aquarium ga doen.
Toch bedankt :)

B
Bazz

Jammer! algeneters bereiken vaak niet de juiste leeftijd wegens gebrek aan de juiste voeding. Om gezonde, sterke algeneters te hebben moet e al zeker kienhiut in de aqua voorzien aangezien ze daar de basisbehoefte vitaminen uithalen. Verder bijvoederen met komkommer, aardappel (tegen wormen), geblancheerde sla, en korrels of die chips. Kan zijn dat je dit allemaal deed, dan weet ik de oorzaak niet ;)

z
zoetwatersteven

Bazz" post=60728:

Jammer! algeneters bereiken vaak niet de juiste leeftijd wegens gebrek aan de juiste voeding. Om gezonde, sterke algeneters te hebben moet e al zeker kienhiut in de aqua voorzien aangezien ze daar de basisbehoefte vitaminen uithalen. Verder bijvoederen met komkommer, aardappel (tegen wormen), geblancheerde sla, en korrels of die chips. Kan zijn dat je dit allemaal deed, dan weet ik de oorzaak niet ;)

Kienhout lag er in.
Ik heb hem wel gevoederd met z'n tabletjes voor algeneters.
Komkommer heb ik ook eens geprobeerd maar daar heeft hij niet van gegeten.

Ik weet wel dat hij vorige week opeens weinig kleur had maar de dag erna had hij weer terug zijn donker bruine kleur.

z
zoetwatersteven

Ik heb trouwens altijd graag een kreeft gehad en heb al wat opgezocht en er zijn er wel enkele die in z'n klein aquarium kunnen ( volgens die websites )

Is er hier iemand die ervaring heeft met een kreeft in z'n klein aquarium?
Het aquarium zou dan enkel zijn voor de kreeft en de platy zou dan verhuizen naar mijn amazone.