Mijn aquarium

zoetwatersteven , January 12 2012
z
zoetwatersteven

Ik heb 5 corydoras julii gekocht en dit is het resultaat :

men betta was direct nieuwsgierig en kwam er direct opaf :
http://i1242.photobucket.com/albums/gg539/zoetwatersteven/kemp1.jpg

en even later kwam men algeneter ook kijken :
http://i1242.photobucket.com/albums/gg539/zoetwatersteven/corys4.jpg

-
-mich-

Mooie corys, en een prachtige kempvis!

z
zoetwatersteven

Danku,
is het normaal dat die corys super actief zijn?

E
Eska

ja, cory's zijn zeer actief, zullen ook nu en dan naar bovenschieten om lucht te happen, de ene doen het meer dan de andere :)

A
Aquashoponline

Eska":3ogbh5xj:

zoetwatersteven":3ogbh5xj:

ja inderdaad ,
oei oke tijd dat die in die andere aquarium kan dan , ik had ergens gelezen dat ze 6 jaar werdan of is dat niet juist?

hoeveel corys moet ik minstens halen?

beaufortia is stressgevoelig en heeft nood aan zeer zuurstofrijk water, meestal door een sterke stroming. Ik ken weinigen die ze succesvol kunnen houden.

Cory's : minstens groepje van 5

Ik heb hier niet echt problemen met de beaufortias. Veel stroming zit in mijn water niet in. Maar als ik er 10 bestel en ze 2 weken in quarantaine hou (wat ik met alle nieuwe vissen doe) dan blijven er meestal een 7 a 8 over. Nadien geen problemen meer.

z
zoetwatersteven

Weet iemand iets om slakken te bestrijden maar niet met een vis of slak want volgens de winkel deed een slaketende slak er niet veel aan en een vis kan er nietmeer bij , het worde er elke dag meer en meer die ik zie

T
Tim_Martens

zoetwatersteven":kfe99hvx:

Weet iemand iets om slakken te bestrijden maar niet met een vis of slak want volgens de winkel deed een slaketende slak er niet veel aan en een vis kan er nietmeer bij , het worde er elke dag meer en meer die ik zie

Manueel uitvangen.

Slakken etende slak is wel doeltreffend hoor, eentje niet, maar groepje van 5-6 zal het zeker kunnen verdelgen in jou bak. En minder voeren natuurlijk.

E
Eska

gooi er een stukje komkommer in -> slakken komn er allemaal op -> dan wegnemen (Y)

z
zoetwatersteven

maar word het dan niet snel een invasie van slaketende slakken of niet?
manueel vangen kan ik niet bijhouden
met die komkommer ga ik alvast proberen en dan eventueel ook die slaketende slakken toch

bedankt :D

k
knorrieleen

anatoma helena slakken leggen maar 1 eitje per keer, en ik heb gehoord dat ze enkel maar zouden kweken als er voldoende voedsel is. Ik heb ze al vrij lang in mijn aqua zitten en heb er nog steeds niet teveel hoor.

E
Eska

knorrieleen":17kr6l2y:

anatoma helena slakken leggen maar 1 eitje per keer, en ik heb gehoord dat ze enkel maar zouden kweken als er voldoende voedsel is. Ik heb ze al vrij lang in mijn aqua zitten en heb er nog steeds niet teveel hoor.

idd, ze kweken enkel als ze slakken kunnen eten, veel minder als ze restvoedsel eten

z
zoetwatersteven

oke , en 5 zal voldoende zijn voor mijn aquarium?

E
Eska

zoetwatersteven":3hggo37k:

oke , en 5 zal voldoende zijn voor mijn aquarium?

ja, als er veel slakken zitten, zullen ze sowieso rapper kweken. Ik zou beginnen met vijf, want als ze goed kweken, zal je er er meer hebben, en je wilt natuurlijk ook geen 40 helena's in jouw aqua :)

z
zoetwatersteven

met hoeveel gaan ze dan zijn als die andere opgegeten zijn ongeveer , het is nog niet echt een plaag maar dat gaat niet lang meer duren

k
knorrieleen

Als er geen andere slakken meer aanwezig zijn, voedt de slak zich met afgestorven plantendelen, algen en overtollig visvoer. Ze laten je gezonde planten dus met rust. De Anatome Helena plant zich alleen voort als ze slakken te eten krijgt. Zijn de slakken op, dan gaan ze over op regulier voer en stopt de kweek.

De Anatome Helena legt ongeveer 1 eitje per 10 dagen die hij onder water afzet. Deze eitjes komen na ongeveer een maand uit. Ze eten hun eigen eieren en jongen niet op, maar deze kunnen natuurlijk wel door andere aquariumbewoners worden opgegeten. Het zijn vierkante doorzichtige pakketjes met in elk pakketje een soort gelig stipje.

(heb je eventjes een copy/paste gedaan)

Ik had een plaag en heb nog steeds geen overdaad aan helena's, ze zijn ook nuttig om je bodem wat op te ruimen en je bodem om te woelen.

T
Tim_Martens

Ik heb al meer dan een jaar hier anatome's zitten en nog nooit nakweek gezien, dus voor een plaag gaan deze zeker niet zorgen.

z
zoetwatersteven

oke ben juist 5 helena 's gaan halen 8)

z
zoetwatersteven

sinds 2 dagen geleden valt mijn beaufortia mijn cory's aan vanaf ik er eten indoe en dan blijft hij doorgaan tot het licht uitga en het is niet om te spelen ofzo hij beukt mijn cory's echt tegen de ruiten enzo weet iemand raad of moet ik hem er uit halen ik zou niet willen dat er een vis doodgaat

d
deepsea

Beaufortia leveretti:

Familie : Balitoridae
Herkomst : China
Lengte vd vis : 12 cm
Min.lengte aquarium : 120 cm
Nederlandse naam : Chinese algeneter
Redelijk vreedzame vis die alleen ten opzichte van soortgenoten enigszins territoriale neigingen heeft. Er moet op gelet worden dat zich in het aquarium geen zaken bevinden met scherpe kanten daar ze zichzelf gemakkelijk verwonden. Het water moet zuurstofrijk zijn en een sterke stroming wordt op prijs gesteld.

meer weet ik ook niet

ps: ik denk dat ik ook 5 van die Helena slakken ga halen heb hier al 2 mini slakjes zien kruipen :cheesy:

k
knorrieleen

Die kan vrij ambetant zijn tegen bodemdieren, der is een kleinere soort, lijkt bijna dezelfde ,en die is heel kalm,gastromyzon marble