eerste aquaruim 40L

tantelies , January 12 2012
A
Anneke

ok heb ff gegoogeld... Dit zijn producten van columbo, heb hier absoluut geen ervaring mee en had hier zelfs nog niet van gehoord...

y
yowsaman

ne gup is ne sterke vis. plus al die producten ben ik persoonlijk niet voor.

gewoon kraantjes water in je aqua een opstartcapsule in je filter en een 3tal weken wachten.

40l is inderdaad wel een klein aqua. één mannetje en twee vrouwtjes zou ik er max in houden of gaan voor wat nano visjes.

rasbora galaxy moet je maar eens kijken.

t
tantelies

Ik ga enkel manntjes houden geen vroutjes anders heb ik prijs en dat wil ik niet.

l
len

Anneke":2bwm2me0:

ok heb ff gegoogeld... Dit zijn producten van columbo, heb hier absoluut geen ervaring mee en had hier zelfs nog niet van gehoord...

worden meegeleverd met kant en klare aquariumsetjes, ook die superfishsetjes hebben die, ik heb ze nog nooit gebruikt dus meer kan ik er niet over zeggen

A
Anneke

tantelies":16d8lc9k:

Ik ga enkel manntjes houden geen vroutjes anders heb ik prijs en dat wil ik niet.

ik zou toch ook gaan voor nanovisjes, Rasbora galaxy of neon's, deze worden 2,5cm groot, en blijven dus kleiner dan een guppy...

t
tantelies

Het schijnt dat neonvissjes ook mooi zijn maar hoe groot woedt dat? Alle vissen voor beginners laat maar komen.

s
start2aqua

tantelies":18fgim8r:

Het schijnt dat neonvissjes ook mooi zijn maar hoe groot woedt dat? Alle vissen voor beginners laat maar komen.

Voor al je vragen over eigenschappen vissen, 1 adres : http://aquavisie.retry.org/Database/database.html

t
tantelies

Ziet er heel intersant uit.

A
Anneke

2,5cm zoals ik hierboven al zei...

persoonlijk vand ik het ook mooiere vissen dan guppen!

t
tantelies

Neonvissen ken ik niet weet ook niet hoe ze er uit zien. is waarschijnlijk ook mooi.

A
Aquarioot

tantelies":2y5bk0zi:

Neonvissen ken ik niet weet ook niet hoe ze er uit zien. is waarschijnlijk ook mooi.

http://lmgtfy.com/?q=neon+vissen

t
tantelies

Heb ondertussen eens rond gekeken en een paar foto,s gezien inderdaat hele mooi vissen. Maar ga toch voor guppy,s ,pllaty,s ,molly,s.

T
Tim_Martens

tantelies":aupot54o:

Heb ondertussen eens rond gekeken en een paar foto,s gezien inderdaat hele mooi vissen. Maar ga toch voor guppy,s ,pllaty,s ,molly,s.

Vind ik absoluut geen vissen voor een 40L aquarium.

t
tantelies

Eens hooren wat de winkelier zecht. ben benieuwd.

T
Tim_Martens

tantelies":1bi1f01y:

Eens hooren wat de winkelier zecht. ben benieuwd.

Let eens op de type fouten aub, en winkelier zal het wel goedkeuren, dat betekent weer €€€ hé.

l
len

ik volg Tim, luister eerder hier dan in een winkel, ben ooit in een winkel geweest waar ze maanvissen verkochten voor een 60 cm bak samen met een vuurstaartlabeo...
mij zien ze daar niet meer terug

t
tantelies

Wat heb je toen gedaan? De menneer van de winkel waar wij gaan is geel vriendelijk en heeft goeie uitleg we gingen ook eerst vissen kopen maar daar was hij niet meeakoord we moesten eerst de bak laten wennenen het water laten testen. dan pas kunnen wissen gaan kopen. erder niet

l
len

dat was niet bij mij dat ze dat deden, ik stond erbij
die meneer was OOK zeer vriendelijk en de aqua had OOK eerst ingedraait, die winkel dacht duidelijk in omzet ipv verantwoord vissen houden.

---> voor je een vis koopt zoek je zelf informatie over de vis! (dan zou je eigenlijk al weten dat de vissen diejij niet in een 40l kunnen, de verkoper zal natuurlijk zeggen dat dit wel gaat)

t
tantelies

Welke winkel was dat? Weet je wat ik zo moeilijk vind als je vissen ziet die je graag in je bak wil maar ze kunnen er niet in en je ziet geen ander die je mooi vind. Iedereen die ken heeft guppy,s gehouden maar geen ander vissen neon,s zijn die ook levenbarend? je vind er zo wijnig info over. als beginner ben ik bang om fouten te maken vooral door verkerede visssen te kopenen te veel. de ene zecht dat ik wel guppy,s kan houden de ander niet weet niet hoed wat ik moet doen en naar wie ik moe luisteren.

l
len

ik ga geen winkels zwart maken hier, neons zullen niet kweken in gevangenschap (al is het wel mogelijk).
winkeladvies neem je altijd met een korrel zout en vissen koop je nooit vooraleer zelf info op te zoeken.

hier is een database:
http://aquavisie.retry.org/Database/database.html