achtergrond zelf maken

rudy , January 16 2012
r
rudy

hallo vrienden;
Ik wil beginnen aan een achtergrond te maken voor mijn aquarium 100x40x40.De in de handel verkrijgbare achterwanden vind ik nogal duur en een gemaakt stuk is naar eigen voorkuur te maken en orgineel.
Ik heb al veel gezien op you-tube maar zit nu met een vraagje dat ik niet heb gezien op you-tube.
Kan ik pu-schuim gebruiken voor het vast kleven van de verschillende isimo delen of gebruik toch liever silicone(teck7)??
En weet iemand waar ik epoxyhars kan vinden ik woon in de omgeving van brugge.

Graag wat reacties , :P (Y)

X
Xoffus

Altijd leuk om doe het zelf projecten te volgen :)
Ik zou aquarium silicone gebruiken voor de achtergrond.

A
Aquarioot

Tec7 is goed hoor , die pur is een smeerboeltje maar kan ook

Hier epoxyhars http://www.mrboat.nl/producten/epoxy/

Wel de volledige wand verven met epoxy, dus voor en achterkant

r
rudy

bedankt voor de tips.heeft er nog iemand anders ervaring met het zelf maken van een achterwand??

s
start2aqua

Xinix heeft in zijn dagboek dacht ik een reportage gemaakt. Ik heb hem wel al lange tijd niet meer op het forum gespot.
Daarbuiten heb ik van niemand anders weet. Meeste mensen kijken naar het gemak en kopen er gewoon een, denk ik :) .

s
schaap

Ik ben ook aan een achterwand bezig, ik zou zeggen doet het rustig aan en goed doordacht.
Op sommige forums lees je dat het eenvoudig is, maar ik had het toch wel onderschat.
Normaal zet ik hem dit weekend in tegellijm dan zet ik nog wat foto's op het forum.

r
rudy

Oke
IK kijk er al naar uit om te beginnen zal pas binnen 2weken kunnen beginnen.
Daar ik eerst nog andere werkjes heb te doen.
Maar ik zal zeker uitkijken naar de foto's. (Y) :wink:

k
knorrieleen

rudy":1tz2y4j9:

hallo vrienden;
Ik wil beginnen aan een achtergrond te maken voor mijn aquarium 100x40x40.De in de handel verkrijgbare achterwanden vind ik nogal duur en een gemaakt stuk is naar eigen voorkuur te maken en orgineel.
Ik heb al veel gezien op you-tube maar zit nu met een vraagje dat ik niet heb gezien op you-tube.
Kan ik pu-schuim gebruiken voor het vast kleven van de verschillende isimo delen of gebruik toch liever silicone(teck7)??
En weet iemand waar ik epoxyhars kan vinden ik woon in de omgeving van brugge.

Graag wat reacties , :P (Y)

pur schuim zet wel veel uit, daarvoor is het naar mijn gedacht niet ideaal om isimo vast te zetten, pur is eerder goed om bepaalde voorwerpen vast te zetten in je achterwand (buizen om je verwarming in te verstoppen, stenen, hout....) en relief te maken.
Ik ga mij binnenkort ook wagen aan het maken van een achterwand, maar dan één van 2 meter...ik ga ook met pur werken, de fotootjes volgen dan wel

s
schaap

Vandaag men epoxy besteld 1.5 kg zou genoeg moeten zijn voor 6 a 7m² ikzelf heb maar een wand van iets meer dan 2m² als ik voor en achterkant doe, maar ik wou niet te weinig bestellen anders zat ik terug met 9.5 euro verzend kosten.
Als er iemand interesse heeft in men overschot, pm me gerust.

k
knorrieleen

schaap":1qoy3y4m:

Vandaag men epoxy besteld 1.5 kg zou genoeg moeten zijn voor 6 a 7m² ikzelf heb maar een wand van iets meer dan 2m² als ik voor en achterkant doe, maar ik wou niet te weinig bestellen anders zat ik terug met 9.5 euro verzend kosten.
Als er iemand interesse heeft in men overschot, pm me gerust.

Ik ga het misschien wel kunnen gebruiken, stuur me maar een pmmetje. Jammer dat je al besteld hebt, anders kon ik mee besteld hebben

s
schaap

Ja inderdaad, ik had het beter eens op het forum gezet misschien konden we dan 3 kg ofzo kopen, nu ik zie wel hoeveel ik over heb.

k
knorrieleen

Ik heb besteld bij mr boat, iemand enig idee hoelang ze erover doen? Heb een bevestiging van bestelling gekregen maar geen track nr

s
schaap

Ikzelf heb een bevestiging gehad van betaling en de dag der achter een track code, en ik denk dat hij 2 dagen later bij me was.
In het totaal 5 dagen van men overschrijving tot levering, maar dat hangt ook een beetje van je bank af.

c
cornelisk

Ik heb er zelf ook eentje gemaakt uit een basis van piepschuim en tegellijm. 3 of 4 lagen van die epoxy hars van mr boat. Heb zelfs vakken voorzien om men technieken in weg te steken. Eerlijk gezegd zou ik het niet meer opnieuw doen. Heeft me heel veel tijd en behoorlijk wat geld gekost.

Maar je moet maar eens kijken inmijn aquariumdagboek als je wat ideen wil opdoen.