Maanvis ziek?

Greg002 , January 17 2012
G
Greg002

Ik heb een 2tal weken geleden nog een maanvis aangekocht en een aantal dagen (ander halve week denk ik) daarna kregen mijn andere vissen de stip. Ik heb ze dan behandeld met exit en esha. Die behandeling is vandaag voor de laatste dag toegediend.

Maar nu.. Sinds gisteren/eergisteren begon de bovenvin van mijn mijnvis een rode schijn te hebben aan de voorzijde. Ook is er een rood streepje te zien aan de bovenkant van het oog (maar dit is normaal?). Al mijn waterwaarde zijn inorde. Ook heb ik de indruk dat hij zijn eten nooit volledig op eet.. Hij neemt een hap en speekt het weer uit en dan neemt hij een andere hap. Soms houdt hij het binnen, soms niet..

Wat zou dit kunnen zijn? Ik vind veel op het internet, maar niets echt exact.

A
Aquarioot

Dat happen en spugen is normaal hoor, maw dat is proeven/kauwen van eten

Toon eens een foto van die vis ?

G
Greg002

Aquarioot":kacp0vcr:

Dat happen en spugen is normaal hoor, maw dat is proeven/kauwen van eten

Toon eens een foto van die vis ?

http://i40.tinypic.com/2db84ue.jpg

Daar is hij. De pijl staat bij de lichte verkleuring. Het is wel niet super goed zichtbaar op foto. In het echt is de rode kleur duidelijker.

E
Eska

de vis ziet er me perfect gezond uit. De ogen van mijn scalaren zijn volledig rood, dat is gewoon de kleur, geen zorgen over maken, idem voor de verkleuring op de vin.

A
Aquarioot

Ja het is toevallig toch geen Redback e ?
Als dat zo zou zijn ,zal z'n hele voorhoofd rood gaan kleuren

G
Greg002

Voor zover ik/de verkoper weet is het geen Redback.. Vandaar dat ik het wat vreemd vond, maar het zal dan wel niets zijn!