Knorries 600L ZA

knorrieleen , January 24 2012
k
knorrieleen

De meesten weten al dat ik een biovinyl besteld heb, eentje van 200X50X70 (LXBXH). Vandaag heb ik de filter en de verwarming ontvangen dus kan ik ook mijn topic al openen. Ik heb de JBL CristalProfi greenline gekocht en krijg er een Aqua In-Out gratis bij, geen idee wat het is, vanavond eens onderzoeken. Ik heb dit via zooplus duitsland besteld, daar was het goedkoper. Alleen de levering vind ik minder goed, er moet nl niets afgetekend worden.
Nu de aquarium afwachten! We zijn druk op zoek naar behang om nog snel de muur achter het aquarium te behangen (mijn vriend wil dan toch niet verven). Mijn plan om alles traag en op het gemak te doen is zo langzaam aan het verdwijnen.
Het zal dus een Zuid-Amerikaanse biotoop worden, met veel kienhout en planten die het goed doen met normaal tot matig licht. De bewoners zullen bestaan uit scalares, cory's, kardinaaltetra's, en dan nog een dwergcichlide, welke zal ik denk ik maar op de laaste moment beslissen. Mijn achterwand daar ga ik zelf een poging voor doen, in het slechtste geval kan ik nog altijd isomo zwart maken, bewerken en daar dan javavaren in prikken :) Ik vind het allemaal enorm spannend, het gaat me te traag en dan toch tegelijk ook te snel.

y
yowsaman

(Y) (Y) (Y)

VEEL SUCCES!!!

s
start2aqua

Dat wordt een mooie aquarium! Zalige afmetingen. Ik wou dat ik dat ook kon zetten :) .
Ik heb voor mijn nieuwe aqua ook op zooplus.de spullen besteld, waaronder ook een jbl cristalprofi, de e901 met ook die aqua in out. Voor een 90€ is dit echt geen geld eh. En dan nog eens 10% korting op alles.
Veel succes met het maken van een achterwand...ik zou het niet zien zitten eerlijk gezegd :) .

A
Aquarioot

Mooi, ben benieuwd naar de foto's :D (Y)

Die in-outdinges ken ik ook niet

s
start2aqua

Dat is een systeem om op je kraan aan te sluiten voor het verversen van je water. Zo hoef je niet met je emmers te zeulen. Dat ding kost al snel 30€, dus is een mooi extraatje.

E
Eska

Veel succes Knorrie!!! en als je hulp nodig heb, you know were to find me :-)

wel interessant die aqua in/out :

http://www.zooplus.nl/shop/vissen/waterverzorging/reiniging_en_accessoires/bodemreiniger/70893

A
Aquarioot

start2aqua":w9bokhjw:

Dat is een systeem om op je kraan aan te sluiten voor het verversen van je water. Zo hoef je niet met je emmers te zeulen. Dat ding kost al snel 30€, dus is een mooi extraatje.

Ahzo, idd een mooi extraatje (Y)

S
SpecialDelivery

ja wadde, ben benieuwd, hopelijk komt alles inorde voor je :) (Y)

X
Xoffus

Super :P

k
knorrieleen

de levering van zooplus
http://i1064.photobucket.com/albums/u375/knorrie1/600L/DSCF1398.jpg
http://i1064.photobucket.com/albums/u375/knorrie1/600L/DSCF1401.jpg

X
Xoffus

ooh goodies!

s
start2aqua

Ohlala, de levering van de cristalprofi! Ben ook ene aan het afwachten van zooplus, maar dan de e901.

A
Aquarioot

Mooi en al eten voor de katvissen ook bij :cheesy:

Schoon grief allessinds (Y)

A
Anneke

Spannend! (en ja ik ben mee in spanning met je :cheesy: )

y
yowsaman

kattenzand absorbeert het vuil goed :cheesy:

A
Anneke

yowsaman":2ejw9ypc:

kattenzand absorbeert het vuil goed :cheesy:

én geurtjes :cheesy:

k
knorrieleen

Mijn hout is besteld, een samenstelling veenhout, wat takken en enkele meer grillige stukken. Dan ga ik nog eens naar het hout in poisson d'or gaan kijken, het hoekstuk dat ik wou was blijkbaar al gereserveerd dus daar moet ik nog een vervanger voor hebben. Ik hoop dat ik er een mooi geheel zal kunnen mee maken.

s
start2aqua

Ale, tzijn spannende tijden eh knorrieleen :) Slaap je nog wel goed?

k
knorrieleen

start2aqua":1od36y9o:

Ale, tzijn spannende tijden eh knorrieleen :) Slaap je nog wel goed?

Wel, als ik in bed kruip lig ik in gedachten de aquarium in te richten en mijn achterwand te maken en dan stel ik me allerhande problemen voor, dus in slaap raken is soms moeilijk, maar eens in slaap geen probleem meer :)

s
start2aqua

Dacht ik al, ik zit met zelfde probleem voor mijn tanganyika :)