Welk voer voor mijn vissen?

baanlanna , January 31 2012
b
baanlanna

-

T
Tim_Martens

baanlanna":3hy0f56k:

Zaterdag ga ik om m'n eerste vissen, namelijk 20 a 25 rasbora espei's. Tevens ga ik langs om 24 vuurgarnalen op te halen bij iemand.
Nu vraag ik mij af welk voer ik het beste geef aan de rasbora's, en welk voer dan aan de garnalen?

bedankt

Ik zou persoonlijk opteren voor klein vermalen babyvisvoer, word zowel door rasboras gegeten, als door de garnalen, en het is goed voor nakweek van de garnaaltjes.
Garnalen zijn ook gek van spirulina tabletten. Ik geef men garnalen babyvisvoer & spirulina tabs.

b
baanlanna

-

E
Eska

Ik geef mijn pareldanio's Sera vipan baby. Het is een volwaardig voer voor vissen kleiner dan 3 cm.

http://www.sera.de/fileadmin/downloads/web/00730_sera-vipan-baby_50ml_d.jpg

Garnalen eten bij mij JBL novoprawn

http://2.bp.blogspot.com/_iWx6okUT9kw/Skm4r-E3kzI/AAAAAAAAAME/wO1e_Anyoro/s400/Shrimp_food_JBL.JPG

watervlooien zijn Daphnia, dat is te groot voor de kleine visjes. Artemia zijn pekelkreeftjes. Als je diepvriesvoer wil geven, geef dan best cyclops. Gedroogde artemia-naupliƫn zijn ook goed!

T
Tim_Martens

Ik moet zeggen dat ik op gebied van garnalen nog geen enkel ander voedingsmiddel beter heb gevonden dan de Spirulina tabletten, hier komen ze met zen allen vrij snel op af en is op korte tijd op. Terwijl dat ander voer veel langer blijft liggen.

PS: Het gaat hier om 36% spirulina tabletten, van het "huismerk" waar ik alles aankoop op gebied van garnalen en toebehoren.

b
baanlanna

-

E
Eska

ja, ze eten van de vipan, maar ik geef ook diepvriesvoer en levend voer als ik eens aan de lfs passeer. Gezien er nog grotere vissen in zitten eten ze ook van het voer die die krijgen. Het is altijd beter om het droogvoer es af te wisselen met diepvriesvoer.

X
Xoffus

ik geef diepvries daphnia, mysis, artemia en dan 4e dag droogvoer (tetra cichlid sticks ) zo telkens opnieuw.
groenvoer eters geef ik afwisselend tablets en courgette of komkommer, telkens met een dag tussen.

l
len

waar kan je die spirulina tabletten vinden (mss in de buurt van gent-antwerpen) :cheesy:
die jbl novo prawn heb ik ook nog nooit tegen gekomen trouwens...

X
Xoffus

len":z6sfrf58:

waar kan je die spirulina tabletten vinden (mss in de buurt van gent-antwerpen) :cheesy:

ik heb mijn jbl novo prawn van op zooplus.

l
len

Xoffus":2qnzjr3s:

len":2qnzjr3s:

ik heb mijn jbl novo prawn van op zooplus.

aah daar bestelik ook al eens, bedankt!

b
baanlanna

-

T
Tim_Martens

len":2d7ncqkh:

Ik gebruik deze Spirulina tabletten => http://www.aquashoponline.be/voeding/garnalenvoeding/garnalenvoeding-aqs/aqs-spirulina-36-100ml.html