nieuw aquarium Zuid-Amerika

zoetwatersteven , February 13 2012
B
Bazz

corydoras vinden altijd wel voedsel. Dat is een heel leuk en nuttig visje. Beetje de synodontis van de tanganyika aquarium... :cheer:

z
zoetwatersteven

Bazz" post=60569:

corydoras vinden altijd wel voedsel. Dat is een heel leuk en nuttig visje. Beetje de synodontis van de tanganyika aquarium... :cheer:

Hehe inderdaad altijd maar graven :P
Ik zal nog eens foto's laten trekken

z
zoetwatersteven

Ik heb een foto om maar een beeld te geven want kwaliteit is het nu ook weer niet :)

Ik heb wat nieuwe planten erin gezet nl. cryptocoryne wendtii green ( wie verzint het :P )
Die zijn wel niet zuid amerika denk ik maar oke , de vissen zijn wel nog allemaal zuid amerika.

Het visbestand momenteel is :

4 roodkop zalmpjes
9 kardinaal tetra's
1 ramirezi m
6 corydoras panda

Ik moet zeggen dat er wel terug leven in het aquarium zit nu

http://imageshack.com/a/img163/247/5sfb.jpg

Spongebob

Mooi zo,

Het heeft wel iets speciaals zo.

s
stefaan01

zeer mooi gedaan!!!

mooi stuk hout

y
yowsaman

knap. al vind ik roodkoppen beter uitkomen in een grotere groep dan kardinalen.

z
zoetwatersteven

yowsaman" post=60598:

knap. al vind ik roodkoppen beter uitkomen in een grotere groep dan kardinalen.

Nog niet echt gezien eigenlijk.
Heb er gewoon een paar bijgezet omdat die ene anders zo eenzaam zat , aluwel hij gewoon met de kardinaal tetra's meezwemt :P

z
zoetwatersteven

De 6 corydoras panda die ik had gekocht zijn ondertusse allemaal gestorven.
Vandaag is de laatste gestorven die het nog lang heeft uigehouden tegenover de anderen dus ik dacht dat die het wel haalde maar niet dus.

Ik snap niet echt wat ik verkeerd doe met corydoras.

B
Bazz

vreemd verschijnsel... misschien lag het <el aan de visjes zelf he. De zoveelste nakweek of een parasiet die ze al meehadden. Ken je aqua Brugge? De eigenaars zijn 2 biologen, ben daar ook al naartoe geweest met een zieke vis. Ze onderzoeken hem daar volledig en geven de juiste remedie mee terug! Ben daar heeeeeeeeeeel tevreden.

z
zoetwatersteven

Bazz" post=60727:

vreemd verschijnsel... misschien lag het <el aan de visjes zelf he. De zoveelste nakweek of een parasiet die ze al meehadden. Ken je aqua Brugge? De eigenaars zijn 2 biologen, ben daar ook al naartoe geweest met een zieke vis. Ze onderzoeken hem daar volledig en geven de juiste remedie mee terug! Ben daar heeeeeeeeeeel tevreden.

Ja inderdaad ik denk eerlijk gezegd ook dat het aan de vissen ligt.
De rest van de vissen doet het heel goed.

Misschien stomme vraag maar is het dan met een dode vis dat je daar heen moet gaan om te zien wat de oorzaak was of een die nog leeft

B
Bazz

eens contact opnemen, denk dat beide kan, maar ze moeten wel nog vers zijn dan denk ik

z
zoetwatersteven

Ik weet niet of hier nog iemand actief is maar ik zit in ieder geval met een vraag.
Door interieur veranderingen zou dit aquarium niet meer gebruikt worden.

Er zitten nog 6 roodkopzalmpjes en 4 kardinaal tetra's in.
Ik heb nog steeds mijn 60cm aquarium ( http://www.aquariumgids.be/forum/posts/f21/t39849?page=10 ) waar niets in zit.

Zou het mogelijk zijn om die om te bouwen naar een kleine amazone zodat ik de 6 zalmpjes en 4 kardinaal tetra's hierin kan zetten?

Alvast bedankt :)

neujensl

Er staat een artikel online over het inrichten van een amazone biotoop
http://www.aquariumgids.be/zoetwater/51-2-biotopen/zuid-amerikaans/95-za-biotoop-uitleg-en-inrichting