tanganyika bakken in veelvoud...

Bazz , February 17 2012
B
Bazz

Het voordeel dat ik heb is dat ik mijn visbestand eens kan omgooien zonder naar de winkel te gaan. Mijn showbak wordt nu bevolkt door 14 enantiopus kilesa, 4 cyatopharynx foai kabogo green F2 (2m-2v), 5 spilopterus kipili F1, 5 calvus zambia blue pearl, 1 lamprologus brichardi albino en 5 synodontis petricola dwarf. Na iets meer dan een jaar frontosa (opgroeiende) was het eens tijd voor iets anders. Nu ben ik wel nog op zoek naar valisneria spiralis (de tanganyika variant) om de boel aan te kleden want er zijn een heleboel rotsen uit verdwenen. Dus mensen met die plant te veel mogen zeker iets laten horen.
Eens ik fotos heb plaats ik die direct.
8)

s
start2aqua

We zijn benieuwd bazz!

B
Bazz

Ik ook. Tis altijd afwachten als de combinatie lukt. Eerst nog een groot aantal valisneria vinden en hopen dat de vissen snel op kleur zitten.

B
Bazz

Zal de rest van mijn bakken hier ook maar eens bespreken.

In 1 van de kweekbakjes hebben mijn brevis blijkbaar ook een nest gekregen, overal zwemmen speldenkopjes rond. Wel moeilijk te zien aangezien ze nog vrij doorzichtig zijn. Als ik er een schatting op moet zetten zijn het er wel een 70 tal

Een ander opgroeibakje is sinds gisteren bevolkt met jongen van cyprichromis leptosoma utinta en van de thorachromis brauschi (uit het Fwa meer). Allen 1 cm groot maar het werd tijd dat ze uit het drijfbakje gingen.

De multis zijn nu verdeeld over 2 bakken van 50 - 50 - 45. 1 waarvan de bodem volledig bedekt is met slakkenschelpen en een ander met zeepokken (grote schelp met veel gaten) en pvc pijpjes. Dit om ze makkelijk uit te vangen. Hierbij zitten ook 5 opgroeiende marlieris (staan ook te koop of ruilen voor valisneria).

Nog een kweekbakje zat een trio occelatus gold om koppel te vormen, maar dat is gevormd voor ik kon uitvangen en is de derde eend in de bijt het hoekje omgebracht door het koppel nu.

Voor de rest geen grote veranderingen.

s
start2aqua

In die brevis heb ik zeker interesse! Hoeveel maanden wachten denk je tot deze goed zijn voor verkoop?

B
Bazz

geen idee, heb nu 2 nestjes ervan. Het zijn precies trage groeiers, had er nog geen ervaring mee. Ze groeien precies in snokskes... Voor het eerste nest denk ik nog een maand of 2 (schatting).

s
start2aqua

2 maand...komt goed uit. Tegen dan is aquarium goed ingedraaid. En je koppel calvus kunnen dan ook ineens mee :) . Welke variant heb je?

B
Bazz

zie mijn visbestand voor de calvus

B
Bazz

de showbak heeft gisteren een groepje aulonocranus dewindti (10 stuks - 4/6) bijgekregen als bewoners. Ben benieuwd naar de zandheuvels en paargedrag. 1 Van de vrouwtjes heeft zelfs al een grote krop en heeft de jongen tijdens het vervoer niet losgelaten. Snel succes dus. De vissen komen van bij de verzorger van het aquarium in de zoo van Antwerpen dus heb weer genoeg tips en inspiratie opgedaan...

De marlieri jongen zitten nu daar dus misschien binnenkort te zien in de zoo.

s
start2aqua

Tof zeg connecties hebben in de zoo (Y) !

B
Bazz

toevallige connecties, heb ondertussen wel een rondleiding achter de schermen van het aquarium van de zoo geregeld. Van de aulonocranus dewindti die gisteren zijn aangekomen hier heeft er een vrouwtje ondertussen 9 jongen losgelaten, die zijn al een goede cm groot! Ik koop er 10 maar heb er nu dus 19... :cheesy: Goede zaak gedaan dus

Momenteel is er dus nakweek van:
-neolamprologus brevis
-aulonocara dewindti
-thorachromis brauschi
-cyprichromis leptosoma utinta
-lamprologus multifasciatus

s
start2aqua

Goeie deal gedaan lijkt me zo :) .
Je weet, die brevis en calvus mag je voor mij reserveren eh! Filter is vorige week nog maar aangesloten, dus zal nog weekje of 4 duren...

B
Bazz

komt in orde. De eerste krater van een dewindti is ook een feit, hij zit vol op kleur en doet zijn best om de andere aanwezigen te imponeren. Zal mijn spaarplan vr een goed fototoestel een versnelling hoger laten gaan...

s
start2aqua

Bazz":3by9peg5:

Zal mijn spaarplan vr een goed fototoestel een versnelling hoger laten gaan...

Dat is een verdomd goed idee, kunnen we alleen maar toejuichen! :)

B
Bazz

1 van de a dewindti mannen heeft net in het midden van de bak een mooie krater gemaakt, zit fel op kleur en doet zijn best om iedereen te imponeren. Nu mag iedereen rond zijn putje zwemmen. Het zou wel makkelijker zijn als hij nu gewoon een zijkant of een hoek had gekozen.

s
start2aqua

Waar blijven die foto's bazz? Je bent ons hier aan het verlekkeren om dat te zien eh man :)

B
Bazz

fotokes:http://i1202.photobucket.com/albums/bb361/Bazzrulezz/foto600x800.jpg?t=1330627478

aulonocara dewindti vrouw

B
Bazz

http://i1202.photobucket.com/albums/bb361/Bazzrulezz/foto600x8002.jpg?t=1330628527

vooraan xenotilapia spilopterus kipilli, daarachter aulonocranus dewindti en wegzwemmend cyatopharynx foai kabogo green

B
Bazz

http://i1202.photobucket.com/albums/bb361/Bazzrulezz/foto2600x800.jpg?t=1330629674

calvus

B