153 x 50 x 60: 450L!

Greg002 , March 03 2012
G
Greg002

Eindelijk kan ik er aan beginnen!
Gisteren is mijn aquarium geleverd. Nu nog 3 dagen laten drogen en dan het water er in en kan ik beginnen met inrichten.

De verlichting is dezelfde als die van Daxx, waarvoor nog eens bedankt ;-)! Super verlichting!
Het is dus de lampenkap van Aquaria veldhuis en heeft 2 x 10000k T5 en 2x Actinic T5.

Enkele foto's van het aquarium:

Zonder licht:
http://i43.tinypic.com/igzvgw.jpg

De led-lichtjes:
http://i40.tinypic.com/rlb21g.jpg

De Actinic bleu's:
http://i42.tinypic.com/144b1o0.jpg

Alle lampen:
http://i39.tinypic.com/9jqbv4.jpg

Ondergrond (grind):
Zwart-half glazende grindkorrels.

Het vissenbestand dat er in komt:
1v Ancistrus
Boven: 3m, 3v regenboogzalmen, 1m 1v dwerggoerami
Midden: 8 puntius denisonii
Beneden-midden: 1m 2v apistogramma borelli, 6 corydora trilineatus, 1m 1v Nannacara anomala, 1m 1v krobia sp xingu

Plantjes ben ik nog niet volledig uit. Welke al vrij vast staan zijn:
Vallisneria
Echinodorus amazonicus
Javavaren
Alternanthera lilacina
Echinodorus parviflorus
Microsorium pteropus
Echinodorus magdalenensis
Marsilea spec.
Staurogyne sp.

X
Xoffus

(Y)
schoon lampkes :cheesy:

G
Greg002

Raden jullie trouwens een voedingsbodem aan? Want er komen wel redelijk wat planten in..
Of gewoon werken met voedingsbolletjes?

X
Xoffus

Greg002":2il2px0a:

Raden jullie trouwens een voedingsbodem aan? Want er komen wel redelijk wat planten in..
Of gewoon werken met voedingsbolletjes?

Bolletjes en vloeibare voeding zou voldoende moeten zijn.

y
yowsaman

voedingsbodem heb ik ook nooit gewerkt.

gewoon bollen en vloeibare voeding.

de meeste planten nemen toch via hun bladeren voeding op.

E
Eska

Prachtige bak greg!!! (Y)

en ja, mijn mening over de voedingsbodem heb ik al gegeven op de chat :cheesy: dus volledig akkoord mee Xoff en yowsa

z
zoetwatersteven

schone bak (Y) :D

G
Greg002

Bedankt!
Dan worden het de voedingsbolletjes.

Dinsdag komt de volgende update met enige scaping.. Nog zonder plantjes normaal gezien of aquarium-planten.com moest gigantisch snel zijn :D .

En Aquarioot zei mij om toch een volledige ondersteuning te voorzien. Nu zijn het enkel die 2 balken + randen natuurlijk (zoals je op de foto ziet). Zou deze ondersteuning voldoende zijn? Of zouden jullie ook een volledige ondersteuning voorzien?

s
start2aqua

Greg, zeer mooie afmetingen, kan je heel wat mee doen! De lampkap is een goede keuze geweest. Ik ga ook nog op zoek naar een actinic lamp. Schijnt prachtig te zijn met de vissen die ik in mijn tangabak ga nemen.
Dit wordt vast en zeker een prachtig aquarium. Je bent doordacht bezig met een mooie keuze aan planten en vissen.
Man man, die puntius denisonii...daar ben ik echt jaloers op! Die gaan zo mooi staan in je bak. Alleen voor deze vissen zou ik nog mijn rio240 verkopen en een grotere pakken :) .

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat en volg dit topic zeker op!
Succes!

G
Greg002

Tegenslag nummer 1:

Filters allemaal correct aangesloten na heel wat zoeken.
Filters vol met water gedaan, incl alle buizen

Poging 1 om filters aan te zetten: Alle connecties open, buiten 1.. De laatste kraan voor filter 1 (waar het water binnenkomt). Opengedraaid -> scheel spat van filter 1.

Poging 2: Eerst alle kranen uit-de-filters open zetten, filters tegelijk aan zetten dan gelijdelijk de laatste "in-kraan" (net voor filter 1, zie hierboven) -> Scheel spat van filter 1.

Conclusie -> Parket kunnen droge me 10 kilo handdoeken en nen haardroger!
Oplossing -> Geen..
Morgen eens naar diegene bellen waar'k ze van heb gekocht om ze zelf te komen installeren :-)!

A
Anneke

Greg002":1bjo431u:

Tegenslag nummer 1:

Filters allemaal correct aangesloten na heel wat zoeken.
Filters vol met water gedaan, incl alle buizen

Poging 1 om filters aan te zetten: Alle connecties open, buiten 1.. De laatste kraan voor filter 1 (waar het water binnenkomt). Opengedraaid -> scheel spat van filter 1.

Poging 2: Eerst alle kranen uit-de-filters open zetten, filters tegelijk aan zetten dan gelijdelijk de laatste "in-kraan" (net voor filter 1, zie hierboven) -> Scheel spat van filter 1.

Conclusie -> Parket kunnen droge me 10 kilo handdoeken en nen haardroger!
Oplossing -> Geen..
Morgen eens naar diegene bellen waar'k ze van heb gekocht om ze zelf te komen installeren :-)!

Goh echt wel jammer!

Moeder zal gelachen hebben...

J
J_ee_ns

Ziet er goed uit Greg! Luik formaat van bak waar je veel mee kunt doen.

k
knorrieleen

Prachtig, zal iets moois worden. Mooie kast ook

G
Greg002

"Succes!" (ik roep het liever niet te hard..)

Na nog 2 gefaalde pogingen met de mens waar ik de filters van heb gekocht hebben we het probleem gevonden.
Aan de bovenkant van filter 2 zat geen rooster.. Hij had er nog maar 3 en ik had het beneden gestoken, maar dit moest dus boven zitten :-). Deze keer wel buiten de pogingen gedaan dus geen natte vloeren meer ^^!
Er is trouwens een mini-lek aan 1 van de kranen. De rest is lekvrij. Lek als in: Het druppelt om de 10 seconde.. Kan dit kwaad?
Kan dat opgelost worden met bv ducktape rond de kraan te doen? Of moet er een nieuw stuk gekocht worden dan?

@Knorrieleen: Ik zal het tegen m'n vader zeggen ;-)!
En eska: De plantjes en stenen zijn aangekomen, bedankt! Plantjes zitten er al in ;-).

Foto's volgen nog!

G
Greg002

Daxx":a3yd981h:

Greg is de lek aan de koppeling waar de darm op word vast gedraaid?
zijn het nieuwe darmen of de oude?

Het is aan de koppeling waar de 2 darmen samenkomen. Het zijn oude darmen :-).
Maar het is de allerlaatste koppeling. Dus daar waar de "buis in het aquarium" koppelt aan de boven-buis (uit) van filter 2. Er drupt dus niets voor de filters, enkel na.

G
Greg002

Daxx":gy6u79re:

dus het drupt uit de slang?
waar de (uitstroom) is aan gekoppeld?
als i geprobeerd om er een stukje darm af te snijden zodat je een nieuwe aanslujiting kan maken.
de oude darm is misschien te hard uitgerokken van het altijd aangesloten te zijn....lol
wa nen uitleg khoop da ge me begrijpt

Het drupt net niet uit de slang :D . Daar waar de 2 kraantjes connecteren (dus waar de 2 darmen in elkaar komen) druipt het.
Daar waar de kraantjes op de darmen zijn aangesloten lekt het niet.
Kleine "schets": DarmUitFilter-Kraantje-Kraantje-DarmInAquarium
^
LEK

G
Greg002

Daxx":6hze4ljf:

dddddddddddddduuuuuuuuuusssss als het lekt lekt het in je Aquarium?

Nop :D ! Ik zal morgen eens een foto maken van waar het lekt. Ik denk zelf dat het weinig/niets uitmaakt eigenlijk ze, dieje lek. But just to be sure :) ! En waarom je het misschien denkt van in het aquarium.. De connectie van de kraantjes waar ik het over had is nog onder het aquarium ;)! Maar daarna loopt een darm volledig tot in het aquarium, na die connectie :) .

G
Greg002

Het aquarium is gevuld met water, de filters zijn eindelijk en na heel wat wateroverlast aangesloten en de plantjes zijn aangekomen! Dus een kleine update:

Het eerste grind!
http://i42.tinypic.com/1zd25wx.jpg

Vol met water met alle plantjes er in. Tijdelijk nog in het potje omdat er nog heel wat moet gebeuren aan de inrichting. De terrassen moeten hun 2e laag hars nog krijgen dus ze zullen er nog 5 daagjes zo in moeten blijven.
http://i42.tinypic.com/w6utmd.jpg

En hier dan een van de stukken hout, met mos en javavaren opgebonden. Het andere hout kon er nog niet in, omdat het terras nog niet klaar is.
http://i44.tinypic.com/idgitc.jpg

A
Anneke

Greg ziet er al goe uit!

Ben benieuwd naar de inrichting! :mrgreen:

Snel foto's posten he! (ben heel ongeduldig alst opt zo'n dingen aankomt!) :mrgreen:

y
yowsaman

nice.

al enig idee wat je er in ga houden?