Turf verwijderen

senne76 , March 11 2012
s
senne76

Hallo,

Omdat het kraanwater een ph van 8 heeft moest ik dit verlagen naar 7 , ik heb dit gedaan met turf.
Maar mijn water is nu bruingelig, ik wist dat dit ging gebeuren maar niet dat het zo fel was.
Nu is mijn ph goed , kan ik nu gewoon de turf eruit halen en blijft deze dan hetzelfde? Of kan ik er een zakje actieve kool indoen om de kleur te adsorberen?

X
Xoffus

Ph kan terug stijgen ja.
In principe gaat de kleur van zelf weg gaan, als je er echte rapper van af wilt zou ik gewoon water verversen ipv met kool te werken.
Die kool gaat niks doen aan die kleur he.

s
senne76

Xoffus":u6gjmfl5:

Ph kan terug stijgen ja.
In principe gaat de kleur van zelf weg gaan, als je er echte rapper van af wilt zou ik gewoon water verversen ipv met kool te werken.

Actieve kool adsorbeert toch kleurstoffen?

E
Eska

Ja, de aktieve kool zal het 'bruine water' helderder maken, gezien het tanines absorbeert.

Maar als je turf gebruikt voor de PH en die haal je er uit, is het gedaan met de lage(re) PH. Turf geeft namelijk maar geleidelijk af..bij de eerste verversing zit je opnieuw met een hoge PH.

X
Xoffus

senne76":ns3fy0tx:

Xoffus":ns3fy0tx:

Ph kan terug stijgen ja.

Actieve kool adsorbeert toch kleurstoffen?

idd oops foutje
sorry voor de verkeerde info.