Vraagje over White pearl garnaaltjes

JolliiennVe , April 03 2012
J
JolliiennVe

Ik wou graag white pearl garnaaltjes aanschaffen , maar voor ik dit doe wil ik wat meer weten natuurlijk.
Ik heb een bakje van 20 liter, dit is niet veel natuurlijk , hoeveel garnaaltjes zou ik in die bak kunnen zetten?
wat moet de verhouding mannetje-vrouwtje dan zijn?
alvast bedankt

T
Tim_Martens

Deze snel kwekende garnaal kan je hier goed in houden.
Aantal speelt niet echt een rol, je kan gerust met 10 stuks starten, ze zullen zich snel uitbreiden.
M-V verhouding speelt op zich bij deze garnalen niet zo een rol, kweken doen ze wel 9 kansen op de 10.
Hou er wel geen vis bij hé, daar is je bakje dan weer te klein voor.
Steek er wat mos in, beetje waterpest, cabomba of guppygras eventueel een amandelboomblad en als filter kies je best voor een sponsfilter die je aansluit op een luchtpomp.

Deze garnalen vragen niet echt specifieke waterwaardes dus moet normaal geen probleem zijn om te houden.

Ik verkoop ze aan 1€/stuk.

P.S.: Meer vragen omtrent garnalen, mag je altijd een PM sturen naar mij.

J
JolliiennVe

ik dacht al wel dat mijn bakje iets te klein zou zijn voor er nog visjes bij te houden.
Dan staat men besluit vast , ik ga één van de dagen eens naar de auquariumwinkel voor de plantjes al te halen, voor de rest is men bakje inorde.
Moet ik de bak dan 4 weke laten draaien voor ik de garnaaltjes haal , of is dit langer voor garnaaltjes?

T
Tim_Martens

4 weken moet voldoende zijn.