kleine cube

rudy , April 07 2012
r
rudy

Hallo vrienden ;
ik heb laatst een kleine cube(20x20x25) gekocht om garnalen te houden ,ik denk dat het facinerend is om vuurgarnalen bezig te zien mijn vraag is mag ik water uit bak gebruiken om deze cube op te starten ? Zo ja hoelang moet ik dan wachten om enkele plantjes in te zetten en welke zijn er geschikt voor ,en hoelang dan nog wachten voor de eerste bewoners er in mogen? :D :D ik wacht op jullie gouden raad

A
Anneke

Hey rudy,

Ik denk dat je water van je bak kan gebruiken hoor, afhankelijk van de waarden natuurlijk!

Ik zou toch 3 weken laten indraaien omdat er in de filter geen bacteriƫn zitten he...

S
Skoebidoe

Je kan zeker je aquawater gebruiken om een nieuw aqua op te starten!
Persoonlijk zou ik niet wachten met het inzetten van planten.
Een mosbol en wat javamos op een plank zullen de garnalen zeker fijn vinden.
Voor het inzetten van de diertjes zul je moeten wachten tot je stabiele waterwaarden bekomt.
Ik geloof dat vuurgarnaaltjes liefst een PH van rond de 6.5 - 7 hebben.
Voor de rest zou ik durven aanbevelen om minimaal 3 weken in te draaien en dan je waarden te laten testen.
Ik wens je veel succes en ben alvast nieuwsgierig naar jouw ervaringen met deze bijzondere diertjes!
Zelf heb ik in mijn 60-literbakje een 12 japonica garnalen zitten en een 10-tal vuurgarnalen.
Is leuk om hen te observeren!

r
rudy

dank voor de tip ik zal direct water in mijn cube doen en dan binnen enkele weken de diertjes er bij zetten als de waarden oke zijn :?