oranje dwergkreeft

leslievz , April 21 2012
l
leslievz

Hallo,
kan iemand me hierbij helpen; in mijn aqarium heb ik al een corydas sterbai. Maar ik zou er graag oranje dwergkreeftjes bijzetten. Gaat dit? Of is het toch geen goede combinatie?

T
Tim_Martens

Kreeften en bodemslapers samen houden is altijd een risico.

A
Aquashoponline

absoluut niet doen !

X
Xoffus

Jeej weer dezelfde discussie... Nu gaan we een paar posts krijgen van mensen die GEEN ENKEL probleem hebben met die combinatie. *Zucht*

Ipv meteen de mensen 'schrik' aan te jagen zou men beter de beide kanten vertellen en zeggen dat dit idd risico's inhoudt maar dat er evenveel voorbeelden zijn op dit forum waar dit geen problemen geeft.

-
-mich-

mss beter texaantjes derin doen dan die zijn minder agressief dan de cpo

E
Eska

Xoffus":3nsl4glu:

Jeej weer dezelfde discussie... Nu gaan we een paar posts krijgen van mensen die GEEN ENKEL probleem hebben met die combinatie. *Zucht*

Ipv meteen de mensen 'schrik' aan te jagen zou men beter de beide kanten vertellen en zeggen dat dit idd risico's inhoudt maar dat er evenveel voorbeelden zijn op dit forum waar dit geen problemen geeft.

Inderdaad! volledig akkoord, een dwergkreeft en een cory is altijd een zeker risico, ik heb er nooit problemen mee gehad, maar ik zeg niet dat je die niet kunt hebben.
De cpo is wel de meest "agressieve" van de dwergkreeften.

A
Aquashoponline

Xoffus":t7ixhc5z:

Tis niet om mensen schrik aan te jagen, tis om ze te behouden voor de veel gemaakte fouten.
Een cpo is de meest agressieve dwergkreeft die er is, zowel tov soortgenoten als tov andere bewoners. Er zijn tal van andere dwergkreeften waar ik het risico wel bij durf nemen maar leslie vroeg hier specifiek achter de oranje dwergkreeft, en daar is er maar eentje van. Dus onze reactie was meer dan gepast in mijn ogen.