watertest

wenreg , April 22 2012
w
wenreg

mijn aquarium draait nu zo'n 12 dagen en vandaag een eerste watertest laten uitvoeren:

ph: 7.4
gh: 16
kh: 8
geleidbaarheid: 815

Hoe kan ik mijn ph nog wat verlagen zonder te filteren over turf, wil geen bruin water hebben.

A
Aquarioot

Mengen met osmosewater of 'gefilterd' regenwater
Kwestie van de ideale verhouding zoeken met leidingswater en de waarden die je wenst

w
wenreg

vandaag naar de lfs geweest en daar water laten testen:

ph: 7.8
no3: 0
no2:0
gh: 16
kh: 10

die hebben mij toch ph minus aangeraden ipv met osmosewater te werken,kzou elke half uur 100ml ph minus in mijn bak moeten doen en ondertussen meten tot de ph goe staat. En zeiden ook dat het geen enkele zin heeft elke week 10% water te verversen, ma gewoon het verdampte water bij te vullen met osmose water, nu weet ik niet meer wat ik moet doen

wat raden jullie aan

G
Greg002

Wat moet je doen: Een andere lfs zoeken ^^.

PH minus is weer iets chemisch en verandert je water drastisch, snel en is in mijn ogen niet goed.
Beter vermengen met osmose water.

En, 10%per week of 20tal% per 2 weken verversen is een noodzaak omdat er anders teveel afvalstoffen in het water zullen komen. Deze gaan niet weg door verdamping.

Daarbij komt nog eens dat werken met puur osmose water ook gevaarlijk kan zijn voor drastische veranderingen.

Wat is uw lfs als ik het mag vragen?

w
wenreg

heb toen ik nog thuis woonde mijn vader ook alle weken het water zien verversen en vissen waren heel gezond, dus was het zeker ook van plan om dat te doen.

heb er ondertussen al 200ml ph minus ingedaan en ph blijft hetzelfde, zal maar eens horen waar ze hier in de buurt nog osmose verkopen, want naar daar ga ik niet meer.

had er graag volgende week vissen in gehda maar zal nog niet kunnen als de ph zo blijft, en kbegin al last te hebben van algen.
er zit 400l water in, dus 10% verversen is 40 l, is het dan 13l osmose en 27l leidingwater?

lfs is Neon in Lokeren

G
Greg002

De verhouding kan ik niet zeggen. Deze hangt af van de waardes van uw kraantjeswater. Je moet dus even uitrekenen hoeveel osmose je moet gebruiken.

Algen zijn normaal. Ik heb net ook nog een aquarium opgestart en ik had zéér veel algen. Vanaf de eerste "lading" vissen verminderde de algen zichtbaar per dag.

Algen ontstaan grotendeels door de verhouding tussen no3 en po4. Aangezien er nog geen vissen in zitten, zal je ook nog geen no3 hebben en zal er dus overvloedige algengroei komen.
Bekijk zeker: http://buddendo.home.xs4all.nl/aquarium/redfield.htm eens.