plantje naam

zoetwatersteven , April 29 2012
z
zoetwatersteven

Weet iemand hoe deze plantjes noemen?
zo dat gras? en blijft het vanzelf zo kort?
http://www.flickr.com/photos/leyorch/390279505/

mvg

E
Eska

Dat is Eleocharis of naaldgras. Je hebt drie soorten : acicularis, parvula en vivipara.

Deze is ofwel de E. acicularis, maar gezien het een Amano-bak is, eerder de E. parvula of dwergnaaldgras. De acicularis wordt hoger maar je kan die zo laag houden als je wil, is ook makkelijker te vinden dan de andere 2 soorten.

De E. vivipara wordt echt hoog en is geschikt voor de achtergrond.

z
zoetwatersteven

Eska":1mpn5xlp:

Dat is Eleocharis of naaldgras. Je hebt drie soorten : acicularis, parvula en vivipara.

Deze is ofwel de E. acicularis, maar gezien het een Amano-bak is, eerder de E. parvula of dwergnaaldgras. De acicularis wordt hoger maar je kan die zo laag houden als je wil, is ook makkelijker te vinden dan de andere 2 soorten.

Oke bedankt, ik heb hier vlakbij gewoon naaldgras gekocht, aangezien er geen dwergnaaldgras was , dus met naaldgras kan ik ook dat effect krijgen?
mvg

E
Eska

zoetwatersteven":y5lza32v:

Eska":y5lza32v:

Oke bedankt, ik heb hier vlakbij gewoon naaldgras gekocht, aangezien er geen dwergnaaldgras was , dus met naaldgras kan ik ook dat effect krijgen?
mvg

zeker, gewoon volledig uit elkaar halen, kort knippen en op een afstand plaatsen.

[youtube:y5lza32v]XJHk6bbUwuE[/youtube:y5lza32v]

X
Xoffus

In mijn bak kan je hiervan een voorbeeld vinden.