Boden grind

nieck , May 01 2012
n
nieck

Dag allemaal , kan boden grind de po4 en de no² verhogen . ik heb een tweede aquarium gekocht +- 70 l( tweede hands) .Toen ik deze ging op hallen zat er nog vis in :evil: .Ja t'is nog ni gedaan ze het was een algensoep ,vroeg aan de eigenaar laatste keer water ververst ? nu en dan wat regenwater er bij normaal ze ,er zat zelfs geen thermometer in geen lucht pomp ,die man had juist een potje eten voor de vissen.alles zo snel opgeladen en naar huis er me grondig gekuist bakje filterbuisjes enz.
het grind met de tuinslang 1uur staan uitwassen ineen emmer mijn handen liggen er van open van in het grind te roeren .de visjes in een emmer gedaan met luchtpomp de filter die erbij zat en verwarming ook .alles er weer in 50l verwater van de kraan met aquatan er bij filtermedium er bij .vandaag al water getest en de no² 2,0 mg/l en po4 5.0 mg / l , weer waterverversing 60l en de waarde blijven het zelfde, ook nu alles die in de filter zat er uit geworpen nog wat filterwatte er in gedaan is al .kan het van het grind komen dat die waarde ni gaat zakken ,ik heb er nu zowat mijn buik van vol :evil:
alvast dedankt

n
nieck

dag iedereen ,
De problemen met de kleine aquarium zijn achter de rug .Het was inderdaad het grind die zo sterk vervuilde was, en die de no² + de po 4 deed stijgen .Gisteren weer alles er uitgedaan nog geprobeerd het grind uit te wassen . Ik heb dan toch moeten opgeven het was niet neer goed te krijgen .Dan maar naar de winkel geweest voor ander grind en filtermateriaal grove spons,fijne spons, bio filter tubes en filterbacrterien . Alles weer goed gespoelde en er weer in gezet .Nu is zijn de water waarden al geel wat beter.
ph: 7.5
no²: 0.0 mg/l
kh: 15
gh: 18
po4: 0.0 mg/l
Sommig mensen zouden beter alleen maar stokvis mogen kopen :!:

r
rietslang

fijn dat alles opgelost is
zou je wel wat willen opletten met je spelfouten en schrijfwijze, is nogal onduidelijk...

A
Aquashoponline

nieck":11i42nkd:

Sommig mensen zouden beter alleen maar stokvis mogen kopen :!:

:lol: :lol: :lol:

n
nieck

ok , zal er op letten .