water verversen

RIO240 , May 22 2012
R
RIO240

Ik zit met de vraag, hoeveel keer per maand dat je je aquarium moet verversen.
en hoeveel water je dan moet verversen. Momenteel ververs is 2 ketels om de 2 weken.
(Mijn aquarium is een RIO240)

A
Aquarioot

Hangt er vanaf e
Wekelijks of 2-wekelijks naargelang visbestand-vervuiling etc e

D
Daxx

RIO240":lg8kj31o:

Ik zit met de vraag, hoeveel keer per maand dat je je aquarium moet verversen.
en hoeveel water je dan moet verversen. Momenteel ververs is 2 ketels om de 2 weken.
(Mijn aquarium is een RIO240)

1x per week 25% water

s
start2aqua

Daxx":13adqrzt:

1x per week 25% water

Daxx, nu verschiet ik van uw antwoord. Jij als voorstander van juiste informatie!
Door de band kan dit juist zijn, maar zoals aquarioot komt te zeggen, hangt af van welke vissen, hoeveel vissen, welke filter, welk filtermateriaal etc...

Mijn gezelschapsaquarium ververs ik bvb om de 2 weken, mijn tanganyika elke week.
Ik heb ook een rio240 en ik haal er 4 emmers uit 2wekelijks, maar heb er dan ook wel een filter opzitten die 900L/u doet.
Ik wil maar zeggen, elk aquarium is anders...

F
Fenix

Ik ververs om de 2weken. Ik heb gemerkt dat mijn waardes dan stabieler zijn.
Nu moet ik wel zeggen dat ik vrij weinig vis heb zitten in een aqaurium van 375l.
Dus in de toekomst kan dit veranderen als ik meer vis er inzet.

X
Xoffus

Ik momenteel om de 2 weken 10%. In de tussenweek hevel ik wel het vuil af, en giet dit water door een trechter met filterwat weer in het aquarium.
Mijn waarden zijn al maanden goed zo.

E
Eska

Hangt absoluut af van het bestand. In de aqua's met de manen ververs ik zeker wekelijks, omdat dit anders de groei belemmert.

D
Daxx

start2aqua":27kmuncq:

Daxx":27kmuncq:

1x per week 25% water

Daxx, nu verschiet ik van uw antwoord. Jij als voorstander van juiste informatie!
Door de band kan dit juist zijn, maar zoals aquarioot komt te zeggen, hangt af van welke vissen, hoeveel vissen, welke filter, welk filtermateriaal etc...

Mijn gezelschapsaquarium ververs ik bvb om de 2 weken, mijn tanganyika elke week.
Ik heb ook een rio240 en ik haal er 4 emmers uit 2wekelijks, maar heb er dan ook wel een filter opzitten die 900L/u doet.
Ik wil maar zeggen, elk aquarium is anders...

Start, ik ververs mijn water maar 1x in de maand omdat mijn aqua vrij stabiel draait hoe dit gebeurd ga ik nu niet uitleggen, idd als je weet waar je mee bezig bent kan je dit aan de hand van je waardes zelf beslissen.
maar aangezien het volgens mij een beginner is, stel ik voor 1x per week zo leert hij ook beter de waardes te respecteren.
en nadien kan hij dit dan zelf beslissen.
Zo ben ik ook begonnen en persoonlijk vind ik dit de beste manier om de waterwaardes te leren kennen en te respecteren.
1x per week is het beste, zeker als je nog met jonge vissen zit dan groeien ze het beste... oh en dan kan je er vrijwel zeker van zijn dat ze niet aan nitriet of een overvloed nitraat zullen sterven.
je waardes blijven redelijk op peil als je 1x per week ververst...als je dan nedien al wat meer ervaring hebt kan je dit zelf beter inschatten.
Anyway zijn dit nu de reacties die ze hier geven aan beginners?
zeker niet verwacht van enkele leden hier dat ze zo'n misleidende info aan beginners geven

Als ik iets zeg is dat altijd met een reden ;)
kende gij mij nu nog ni? :mrgreen:

E
Eska

Daxx":1bj088zm:

Anyway zijn dit nu de reacties die ze hier geven aan beginners?
zeker niet verwacht van enkele leden hier dat ze zo'n misleidende info aan beginners geven

Welke info is misleidend dan?
Ik zie hier leden die hun ervaring delen, maar nergens incorrecte info