Garnalen worden blauw

60LZL , May 23 2012
6
60LZL

Ik heb nu een 4 tal maanden grote alg-etende garnalen.
Ze waren transparant maar worden nu blauw.
Is dit po- of negatief en wil dit iets zeggen over mijn waterwaardes?

KH 4
GH 10
PH 7,4

tks

6
60LZL

Ik ben niet zeker maar denk de volgende.

http://www.dewinters.nl/images/caridina%20japonica.jpg
Zal straks een foto van die thuis nemen

E
Eska

dat zijn Japonica's..groener kunnen die nu wel worden, maar blauw?

-
-mich-

Bij zijn ze ook donkerder dan op de foto met momenten, maar blauw vind ik ook raar kijk u nitraat en nitriet eens na

s
senne76

Bij mij zijn ze ook blauw , ze gedragen zich ook normaal.

6
60LZL

Ik heb deze avond mijn eerste filmpje van mijn aqua gemaakt.
Ik denk dat de beestjes het toch niet zo slecht doen al bij al.
Alle reacties welkom.

Music on :cheesy:
[youtube:zuwuvvxl]kYuNinSzOPk[/youtube:zuwuvvxl]

G
Greg002

Sommige van mijn japonica's hebben ook eens een "blauwe dag" lijkt het. Soms lijkt er eentje blauw, de dag erna weer niet meer.. Ben ook wel eens benieuwd hoe dit zou kunnen komen :) !

A
Aquashoponline

Is perfect normaal, soms hebben die een blauwe schijn, maar meestal is dat grijs/groen. Ik denk dat het aan de waterwaarden zal liggen.
Of misschien is het net voor het vervellen als het de dag erop niet meer is. Moet je eens in de gaten houden of je geenv ervelling ziet liggen de volgende dag.

G
Greg002

Aquashoponline":ilf5lka0:

Is perfect normaal, soms hebben die een blauwe schijn, maar meestal is dat grijs/groen. Ik denk dat het aan de waterwaarden zal liggen.
Of misschien is het net voor het vervellen als het de dag erop niet meer is. Moet je eens in de gaten houden of je geenv ervelling ziet liggen de volgende dag.

Dacht idd wel dat het niets erg zou zijn ofzo..! Dus aan 60LZL: een blauwe schijn op japonica's is niks ergs ;-).. Er zijn er nog dat het hebben, haha.

E
Eska

Greg002":2vf1yrs3:

Aquashoponline":2vf1yrs3:

Dacht idd wel dat het niets erg zou zijn ofzo..! Dus aan 60LZL: een blauwe schijn op japonica's is niks ergs ;-).. Er zijn er nog dat het hebben, haha.

:D Misschien van blauwalg te eten... :twisted: