Macrobrachium Lanchesteri

Nightelven , June 11 2012
N
Nightelven

Even een vraagje ivm deze garnalen.
Had wat opzoekwerk gedaan ivm deze soort. En qua waterwaardes etc, kunnen deze perfect in mij ZA bak. Ok, ze zijn niet uit ZA, maar soit.
Vraag is nu of die effectief bij de Steindachneri's kunnen?
Ze worden een lengte tussen de 8 en 10cm. Dus normaal kunnen ze niet opgegeten worden denk ik zo?
Of toch maar niet riskeren?

A
Aquashoponline

De meeste glasgarnalen die je gaat vinden zijn maar een 4cm groot.

Wat bedoel je met steindachneri? want onder die naam zijn er een hoop dieren.
Apistogramma steindachneri
Geophagus steindachneri
Umbrina steindachneri

Misschien zelfs :
Chelodina steindachneri
Abralia steindachneri
Ophioblennius steindachneri
...

De apisto zou nog gaan, maar ik denk als je volwassen geophagus hebt en er glasgarnalen gaat bijzetten die maar een 3-4cm zijn zouden er wel eens kunnen sneuvelen. Ook zijn het geen vlotte kwekers, als je er bijvoorbeeld macrobrachiuùm dayanum of assemense zou bijzetten dan kan je al eens kleintjes krijgen en als er dan 1 sneuvelt is het zo erg nog niet.

E
Eska

ik heb nog de M. dayanum ooit gehad, die kweekten idd goed en werden redelijk groot met relatief grote scharen.

N
Nightelven

Het gaat hem wel degelijk over deze;
http://www.garnalenkweker.nl/database/garnaal.php?id=3

Of zou 1 of ander kreeftje ook een optie zijn?

E
Eska

Je zou moeten weten hoe groot die ongeveer zijn, Evi.
Als ze die klein verkopen vrees ik er wel voor. Die jongen van de soort die ik had waren ook klein ze.

N
Nightelven

Eska":2itlto1s:

Je zou moeten weten hoe groot die ongeveer zijn, Evi.
Als ze die klein verkopen vrees ik er wel voor. Die jongen van de soort die ik had waren ook klein ze.

Mja, kzal is moeten informeren bij Megavijvercenter eh.
Ik wil er geen vissen meer bijzetten, omdat dan mij steindachnerikes beperkt worden in plaats. En dat wil ik natuurlijk ook niet.
Dus blijven er niet veel opties meer over. :(

E
Eska

dwergkreeftjes zouden wel gaan hé, bv. een CPO...die zijn toch meer 'gepantserd' dan een garnaal...en gezien je toch geen bodemvissen hebt, lijkt me dat geen probleem

A
Aquashoponline

ik heb de glasgarnalen hier ook continu in de winkel zitten, maar ik heb ze nog niet groter gehad dan een 3 a 4 cm hoor. Echt veel groter zullen die ook niet worden.