Easy carbo + profito + ferro

Greg002 , June 13 2012
G
Greg002

Omdat ik, zonder nadenken, steeds mijn water waarden heb gemeten NA het toevoegen van profito + carbo had ik steeds het minimum aan ijzer in mijn aquarium (0,1), maar nu had ik onlangs het Fe gehalte eens gemeten VOOR de toevoeging. Het ijzergehalte was toen tussen de 0 en 0,1 (ongeveer.. Er was een lichte verkleuring in het geteste water en dus niet écht wit, maar ook zéker nog geen 0,1). Hierdoor heb ik ferro besteld, om dit.. ?dagelijks? toe te voegen en zo mijn ijzer in orde te houden. Momenteel voeg ik 2,5ml toe aan een +/- 350L aquarium. Is dit goed? En moet het best dagelijks of wekelijks of?

Is het oké om ferro te gebruiken in combinatie met easy carbo en profito?

Mijn planten vertoonde trouwens ook een ijzer tekort, maar ik dacht dat profito wel goed genoeg was om ze er boven op te helpen.. maar dat was het dus niet. De ferro is volgens mij dus echt wel nodig. ( 1) Rode planten kleurden niet écht zeer rood, enkel sommige lotus bladeren maar deze staat "eerst in de flow van de profito" (water roulatie), dus ik gok dat deze dan wél genoeg op nam en de rest niet. 2) Er ontstonden gele/bruine plekken aan zowat al mijn echinodorussen en gebruik voedingsbollen.)

Thanks

A
Anneke

Hey greg!
Ik gebruik ook ferro samen met profito, omdat mijn ijzer met profito steeds te laag was voor de sterk ijzebehoeftige planten!
Eerlijk ik "vergeet" de ferro wel dagelijks te geven zoals aangegeven... Globaal genomen voeg ik de aanbevolen dagelijkse dosis 3 tot 4 maal per week toe.
Mijn planten doen het heel goed en de vissen ook, ijzergehalte blijft stabiel!

Je kan en mag carbo, profito en ferro (laatste enkel indien nodig) samen gebruiken!

Ik gebruik sinds de opstart van mn grotere aqua de profito en carbo en ben ferro gaan bijhalen voor de rode tijgerlotussen die ik bijzette!

E
Eska

Je hoeft het zeker niet dagelijks te geven, paar keer per week is ruim voldoende en uiteraard blijven testen.
In profito zit ook ijzer, maar dat is natuurlijk veel minder geconcentreerd.

X
Xoffus

Ferra gaat perfect samen met de andere easy life produkten.
Ik doe wekelijks ferro, na het verversen. Zo'n 10ml (per100l) doe ik, dat verhoogt met 0,5mg/l en de week erop heb ik altijd nog0,25 mg/l ijzer in het water voor dat ik ververs.

Z
Zhiii

Ik voeg 1x per week 7ml ferro toe en 2ml profito, net na m'n waterverversing... Mijn planten doen het redelijk tot zeer goed met deze hoeveelheden. (Mijn aqua is 110l)

G
Greg002

okidoki!

Begin nu nog wel ff met een halve dosis.. kwestie dat m'n planten niet ineens teveel krijgen en het allemaal niet kunnen opnemen.