Voedingsmix

cornelisk , June 27 2012
c
cornelisk

Ik ben nogal voorstander van dagelijkse toevoeging van plantenvoeding.
Maar omdat ik ook nitro,fosfo en een klein beetje carbo toevoeg ben ik dagelijks een kwartier in de weer met producten afmeten en toevoegen.

Nu ben ik op het lumineuse idee gekomen om alles in juiste verhouding bij elkaar te kappen en hoef in dagelijks maar 1 keer af te meten en toe te dienen.

Denken jullie dat het kwaad kan om deze producten bij elkaar gemengd te bewaren en toe te dienen? Zou het een een invloed hebben op het ander?

E
Eska

Ik had daar ook al eens over nagedacht, maar volgens easy-life zelf mag je die niet mengen, omdat er dan een neerslag wordt gevormd en zo komen bepaalde voedingsstoffen niet meer tot bij de planten : de profito is zo verzadigd dat er stoffen kunnen gaan reageren met elkaar en het kan gaan klonteren.

Ferro is bv. niet mengbaar met Fosfo en Easycarbo, maar wel mengbaar met profito en nitro....

X
Xoffus

Awel ik stel mij ook al maanden die vraag, maar leek me gewoon beter om toch maar apart te geven.

c
cornelisk

Gellukig dan maar dat ik geen ferro gebruik. Ik eens grasduinen in google hoe het volgens easylife juist zit.

E
Eska

Je kan altijd mailen naar easylife, zullen vlug antwoorden...

M
Manacapuru

Er wordt inderdaad aangeraden om minstens een paar uur tot idealiter een dag tussen te laten.

Ik doe het als volgt :

- Dag 1 : Waterverversing + toevoegen provito en ferro
- Dag 2 : meten waterwaarden + toevoegen fosfo en nitro