guppy met schimmel

wenreg , July 06 2012
w
wenreg

ik heb hier een guppy zitten die moet aant bevallen is, nu staat daar vanaf ze begonnen is aan de zijkant allemaal schimmel op hare buik en eeen rode lijn eronder. wat kan ik hier aan doen? En hoe komt dit? Zijn de laatste week al een paar guppy's bevallen maar nog geen enkel heeft dit gehad.

A
Aquarioot

wenreg":3eitk0l5:

wat kan ik hier aan doen? Medicijnen gebruiken, SERA mycopur bvb tegen schimmel
En hoe komt dit?Slecht onderhoud bvb te weinig verversen, slechte waterwaarden, etc..

w
wenreg

sorry slecht onderhoud?

wekelijks 25% waterverversing, dagelijks easycarbo. heb vandaag nog water laten testen in winkel en waarden zijn perfect.

geen enkele vis of kreeft of garnaal heeft het, en tis begonnen vanaf het eerste jonkie eruit is gekomen, buik is op zijkant gescheurd, zeker al 80jonkies heb ik er nu van.

dus sorry slecht onderhoud is het zeker niet, planten staan perfect en vissen groeien goed

E
Eska

Het voortdurend baren is niet altijd goed voor een guppy, het maakt ze zwakker en dus ook gevoeliger voor schimmel, komt wel meer voor. En zeker als er een wonde is. Je haalt ze er best uit en gebruik een medicijn zoals esha 2000 of sera omnipur zoals Aquarioot aangeeft. Heeft ze kleurloze/witte ontlasting?

w
wenreg

het is de 1ste keer dat deze guppy baart, ben om 12u naar winkel vertrokken en had ze nog niks, en om 14u terug en toen hele linkerkant vol.
Ontlasting heeft ze nog niet gehad, zit in guppytank van gistere en ligt niks ontlasting in.

gaat ze de andere vissen aantasten, ook al haal ik ze eruit?

E
Eska

wenreg":124ughu0:

het is de 1ste keer dat deze guppy baart, ben om 12u naar winkel vertrokken en had ze nog niks, en om 14u terug en toen hele linkerkant vol.
Ontlasting heeft ze nog niet gehad, zit in guppytank van gistere en ligt niks ontlasting in.

gaat ze de andere vissen aantasten, ook al haal ik ze eruit?

Wordt ze in zo'n klein bakje gestopt om te baren?
Ik zou ze er sowieso uithalen

T
Tim_Martens

wenreg":1qzi75kf:

het is de 1ste keer dat deze guppy baart

Iets hoger op zeg je dat je er al zeker 80jonkies van hebt....