guppy,s plattyns en garnalen

tantelies , July 30 2012
t
tantelies

Hoi
Ik heb een bak van 50 l Er ziten nu 4 guppy,s en 2 platty,s in .Kan ik dar garnalen bijzetten?

G
Greg002

Dat kan zeker en vast. Kan wel zijn dat de kleintjes van de garnalen opgegeten zullen worden, maar het kan evengoed ook dat ze het overleven mits er genoeg "verstop plekjes" zijn.

t
tantelies

Watkosten zulke garnalen?

p
peter9030

Welke garnalen wou je gaan houden?

Enkele voorbeelden van de kweker waar ik koop:
Vuurgarnaaltjes 0,7€/stuk
Citroengarnaaltjes 2,25€/stuk
Caradina crystal red A 5€/stuk
Caradina crystal red B 3€/stuk

t
tantelies

ik denk vuurgarnalen dat zijn toch de die met roor en wit?

A
Aquarioot

tantelies":1vp9qkmb:

ik denk vuurgarnalen dat zijn toch de die met roor en wit?

Nee
Een vuurgarnaal is zoals deze:
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSLdAAxceJJjJKaDwOHp1qiwTxJglR1i445Uh5WafmioHYOkz3P2TNQw8Sk

t
tantelies

Hoe noemt die dan met rood en wit ? Kan je mij eens de adressen geven van die kwekers?

G
Greg002

Crystal red bedoel je dan denk ik.

t
tantelies

Ja zijn ook mooie word moeikijke keuze. kan je mijn een pbtje sturen met de website van de kweker waar jeje garnalen haalt?

p
peter9030

Pb'tje verzonden :D

t
tsjarishe

Vaak worden garnalen in de te koop/te ruil aangeboden mss goede tip.

s
shu

Ik ga even deze topic gebruiken om een vraag te stellen. (indien liever niet, even laten weten, dan start ik wel een nieuwe)

Ik heb een tweede aquarium een tijdje geleden gestart waarin ik van mijn eerste aquarium een groepje vuurgarnalen had overgezet. Ik denk ongeveer een 15à20.
Nu kwam mijn schoonbroer af dat hij 4 blood red balloon platy (volgens rekening winkel) had gekocht maar dat hij uiteindelijk deze niet echt in zijn aquarium vond passen.
Ik dacht dat wat visbeweging bij mijn garnalen wel moest lukken en heb die 4 platy's dan ook bij mijn garnalen geplaatst. Nu zie ik echter geen enkel garnaal meer.
Ofwel verstoppen ze zich goed ofwel hadden de platy's honger. Veel verstopplaatsen hebben ze nog niet omdat momenteel mijn bakindeling nog maar bestaat uit steen met ricca, een stuk hout en valisnera. Misschien waren de platy's dan toch niet zo'n goed idee.

t
tsjarishe

hallo,

Had een keertje hetzelfde voor maar dan met guppy's.
Een ding weet ik wel, vissen eten garnalen.
Tweede ding dat ik weet is dat garnalen zich goed kunnen verstoppen. ( als ze de kans krijgen zelfs in de filter, onder stenen en zo meer zelfs al is er amper plaats om in te kruipen )

Nu, in mijn kleinste bakje heb ik ook een kolonie ( + 80 - 100 ) garnalen zitten. Heb daar enkele visjes bijgezet ( toevallig genoeg ook platy's omdat die vooral graag algen en zo eten en minder snel levend voer willen maar t blijven vissen dus ... ). Omdat het zo veel garnalen zijn en ze enorm veel schuilplekjes hebben blijft de kolonie ongeveer even groot. Ik zie ook niet veel nieuwe geboortes van garnalen meer of is het eerder... De jongen worden te snel opgegeten om te kunnen uitgroeien naar groot genoeg om niet meer als voedsel te worden aanzien.
Waarschijnlijk en beetje van alles.

Als je echt in de komende dagen geen enkele garnaal meer ziet... dan zou ik ook beginnen vrezen. Maar het kan lang duren voordat ze zich ( na de nieuwe bewoners ) terug laten zien. Bij mij duurde het na de verhuis ongeveer een week voordat ik ze kon zien.

s
shu

mmm

Dat zou dan inderdaad spijtig zijn. Wou hierbij nog een extra groepje van 15 gaan halen en ermee te kweken en zo de meest rode over te houden. Zal dus ofwel dat idee moeten opbergen ofwel mijn vissen verplaatsen naar mijn ander aquarium.
In dat ander aquarium zitten dus ook garnalen en daar zag ik dus ook geen kleintjes. Al had ik daar af en toe zwangere garnalen gespot. Sinds mijn javamos daar goed aan het groeien is, zie ik er wel.

s
shu

Gisterenavond is alles gecontroleerd omdat ik toch nog wat planten moest bijplaatsen. Ik heb nog 4 garnalen teruggevonden verstopt onder het hout. Deze 4 heb ik dan maar in de andere aquarium geplaatst. Ik ga er voorlopig alleen platy inhouden. Deze felrode vind ik wel mooi in die aquarium en dan kan ik achteraf nog bekijken of ik er een garnalenkweekbakje van maak.

E
Eska

Vissen eten inderdaad de garnalen, of toch zeker de garnalen jongen die bijzonder klein zijn. Met voldoende schuilplaatsen lukt dit wel, maar het is toch ook de bedoeling dat je de garnalen ziet hé...een apart garnalenbakje lijkt me idd altijd aangewezen als je kleinere garnalen wil houden, dus daar doe je goed aan! :) Nanovisjes < 2cm kunnen daar nu wel nog bij, maar het hoeft niet hé, even mooi zonder visjes