Mijn grote bakje

tsjarishe , August 11 2012
-
-mich-

Proberen in een hoekje te drijven met u 2 netjes ik heb echt alles uit men bak gedaan om ze te vangen want ze zijn verdomd snel ze :D

t
tsjarishe

de probeerde ik te doen,... enkel lijken de vissen slimmer dan ik. :blush:
Ze zwemmen in plaatskes die ni te bereiken zijn.
Ze zwemmen net zonder mijn net door da ik erin plaatste als 'ik jaag ze erin'.
Ze zwemmen nar de kant waar ik ni aan kan van waar ik sta.
En ze gaan op de bodem tussen de planten zitten zodat ik er ni aan kan.

Wie ooit nog durft zeggen da vissen stom zijn,... die heeft groot ongelijk. :S

-
-mich-

Probeer ze eens te voederen als het net in het water hangt, tot de vissen het netje gewoon zijn en dan elke keer dichter te voederen en zo uiteindelijk boven het net te voederen en ze dan zo te slim af zijn zou het anders niet weten :D

s
start2aqua

Dat zijn idd krengen, die vissen. Ik heb er bij mij alles uitgehaald en een karton genomen en dit dan opgeschoven tot de breedte van mijn net en ze dan gewoon zo uitgeschept. Anders is dit idd niet te doen. Maar troost u, er zijn nog moeilijkere vissen om uit te scheppen.

t
tsjarishe

hallo nog eens,

Het IQ van die vissen is gelukkig toch onder dat van mij. Ik heb ze te pakken gekregen en weg kunnen brengen.
Met andere woorden, 1 - 0

Mijn visbestand is op dit moment
4 discus
15 kardinaal ( heb er enkele bijgezet die oudere lijken wreed content in schoolformaat, zelfs al zijn ze groter dan de rest )
2 roze tetra
3 + 2 + 5 corrys ( wou 5 van elke soort, maar daar ging iets mis )
1 ruitenkuiser van mijn kleine bakje overgezet
20 garnaal dito

Alles een beetje kunnen herschikken. Aangezien al mijn planten uit de grond waren door het vangen van de vis.
Verder heb ik er ook maar zo'n kegel voor discussen in gezet,... Niet dat ik denk dat we spoedig zullen oma worden, .... maar gewoon is niet echt lelijk zo'n torentje en nu lijkt het vollediger voor de beestjes.

Aangezien gewoon van mijn pc naar hier het niet meer kan om een foto te plaatsen,... ( begin van dit onderwerp lukte dat nog wel maar nu komt er niets meer door )
Zullen er geen foto's worden gezet.

O btw, in mijn eerste post zei ik over die wonderlijke reis van de botia's iets. Ik heb hun schuilplek gevonden, tussen de twee wanden (achter/zijkant) is zo'n cm ruimte die volzat met mos en zo meer. Ik dacht dat de wanden elkaar raakten, maar niet overal en dan kunnen ze in dat kunstmatige holletje zwemmen. Daar moeten ze gezeten hebben.

s
start2aqua

Toch maar beter dichten dat holletje!

j
jpjoeyjp2

tsjarishe" post=49398:

Aangezien gewoon van mijn pc naar hier het niet meer kan om een foto te plaatsen,... ( begin van dit onderwerp lukte dat nog wel maar nu komt er niets meer door )
Zullen er geen foto's worden gezet.

je kan ook voorlopig doen zoals ik gedaan heb photobucket account maken 5 min tijd je foto daar uploaden
op de foto de img link kopieren en plakken in je bericht en hij komt er ook te staan zonder een link naar een andere pagina maar gewoon de foto :d

l
len

tinypic.com
veel handiger, zonder acount en je kan forum formaat selecteren!

t
tsjarishe

merci voor de tip en de link,... blijkt die link ook eigendom van fotobucket te zijn. :dry:

Ik ben het niet eens met bepaalde delen van het privacy policy om maar een voorbeeld te geven van het rijtje
Except as described in this Privacy Policy, TinyPic will get your permission before we use the PII you provide to us in a way that is inconsistent with the purpose for which it was submitted or share your PII with third parties that are not affiliated with TinyPic.

TinyPic Members may also choose to provide or store non-PII information in their profiles,

en mijn favoriet
TinyPic may modify or amend this Agreement without notice at any time and such modification will be effective upon posting by TinyPic on the Site. Your continued use of the TinyPic Services after TinyPic posts a revised Agreement signifies your acceptance of the revised Agreement. It is therefore important that you review this Agreement regularly to ensure you are updated as to any changes.

Natuurlijk alles in lange zinnen zodat het moeilijk te verstaan is.
Moet die engelse tekst nog wel helemaal tegoei lezen voor ik echt zeker ben,... maar veel van die sites worden als je foto's upload eigenaar van de foto en mogen die dan overal gebruiken. En dat vin ik ni kunnen.. Gegevens, ip adres,... worden opgeslagen en mogen gebruikt worden voor ... ook niet echt goed volgens mij.
Noem me gek,... maar big brother weet al genoeg van mij.
Op deze site geef ik al meer dan voldoende info over mezelf. ( tenzij je mijn alter ego's meetelt 50+ M or 30+ F ... geef ik geen persoonlijke info )

Maar zoals ik al zei, k moet de tekst nog doornemen, als hij niet echt erg is,... wie weet.

Grtz

G
Greg002

Kom er misschien wat laat mee, maar om nog even terug te komen op je turfgranulaat.
Ik gebruik zelf turfgranulaat van hs aqua en ik heb gemerkt dat deze 1 tot 2 maanden mee gaat, hoelang de uwe meegaat zal je moeten meten.

Meet dus nu en dan nog eens en let op je kh. Als deze ook maar een klein beetje stijgt is het, volgens mijn ervaring, tijd om je turf te vervangen. (let wel op dat je niet meet na een waterverversing als je enkel kraantjeswater gebruikt, want dan zal je kh sowieso iets hoger liggen dan normaal)
Ik heb wel de indruk dat de eerste lading turf sneller vervangen moet worden dan de daarop volgende. (Mijn eerste dosis turf ging 3 weken mee, mijn 2e 1.5maand en m'n 3e 2.5maand.. vandaar die gedachten)

Let ook op dat je kh niet té laag wordt (zou kunnen door overdosering turfgranulaat), 2 is zowat het minimum. Als het 1 is, ververs dan maar even! Een kh van kleiner dan 2 kan een zuurteval veroorzaken.

Ik heb constant een kh van 2a3 en ik heb eens gewacht tot de kh 5 was (winkels toe etc etc, gebeurde op 3 dagen.. gaat best snel dus!) en m'n ph was ook al van 6.5 naar 7 gegaan op die 3 dagen. Wacht dus niet te lang met de turfgranulaat te verversen, want dit kan schommelingen veroorzaken in de waterwaarden.

Moest je nu je turf overdoseren, haal er dan gewoon wat uit. Deze turf later niet meer opnieuw gebruiken (weggooien dus), omdat deze zal beschimmelen.

Overigens gebruik ik geen osmose water, enkel en alleen turfgranulaat. Ben geen al te grote fan van osmose water.. (kost veel, en ik vind het gwn iets té :D). Ververs gewoon kleinere hoeveelheden (geen 10%+ als het kan) per keer en je waterwaarden zullen amper veranderen na een waterverversing. Zo heb je geen osmose water nodig, je zal alleen wat vaker moeten verversen met kleinere hoeveelheden.

l
len

ja dat klopt wel van tinypic, ik denk ook dat je met 1 oogopslag al direct merkt dat photobucket een meer betrouwbare site is :lol:
nu dat ze eigenaar worden van de foto is uiteraard normaal als het een site is waar men geen account moet op maken, maar ik heb er geen problemen mee, de fotos die ik daar upload komen zowiezo al op het wereldwijde web :P dus die mogen ze wat mij betreft dan ook gebruiken.
photobucket is in deze context 100x veiliger/beter maar ik heb voor de rest geen problemen met tinypic, wat ik met photobucket wel had (lees: gebruik) ;)

t
tsjarishe

Gisteren had ik wat water ververst ( maar niet veel ) omdat k de bodem wou schoonmaken. Dus laat ons zeggen 5% nieuw.
Vandaag zijn de waarden
No2 ts 0 en 10
No3 0
GH >4 ( druppeltest was 4 )
KH ts 3 en 6 ( 5 )
PH 6.8 ( 7.5 )
Cl2 0

Dit lijkt me dus nog in orde te zijn.

l
len

wat bedoel je met no2 tussen 0 en 10, moet dat niet no3 zijn?

X
Xoffus

len" post=49540:

wat bedoel je met no2 tussen 0 en 10, moet dat niet no3 zijn?

Tzal ook andersom zijn denk ik :)

t
tsjarishe

denk ik ook,

WIe zet nu no 2 onder no 3 da moet erboven tegen logica.
Of ik moet betere bril kopen voor de kleine lettertjes :unsure:

l
len

tsjarishe" post=49546:

denk ik ook,

WIe zet nu no 2 onder no 3 da moet erboven tegen logica.
Of ik moet betere bril kopen voor de kleine lettertjes :unsure:

no3 komt na no2 dan is het toch logisch in die volgorde :P

t
tsjarishe

wel

dan moet de no2 toch boven no3 staan en niet eronder zoals bij mijn testers

t
tsjarishe

Hallo,

Vorige keer een post verkeerd geplaatst :dry: , maar via de chat toch wel hulp gekregen.
Ik had gaatjes gezien ( geen neusgat als waren er tientalle verschillende neusgaten ) bij mijn discussen in de buurt van wat een wang zou genoemd kunnen worden. Besloten was dat ik het best even wachtte en het in de gaten bleef houden. Op zich leken / en zelfs nu lijken de vissen nog niet ziek.
Maar het is nu nog niet over.
In tegendeel, eerder zag ik dat niet 2 maar 3 van de discussen de gaatjes al hebben.

Andere dingen die me nu opvallen.
De 2 grootste zijn eerder agressief naar de 2 kleinere ( koppel of gewoon verkeerde vin uit bed t kan alles zijn )
Soms doet een van de kleine mee met de twee grote en is het drie tegen 1 ( arme Heckel ) En een half uur later zijn ze terug dikke vrienden en blijven ze met 4 samen rondhangen.
De heckel is niet gerust, terug donkerder aan het worden en zonderd zich vaak af. ( bang van de anderen of voelt zich ni goed ? )
En de twee kleintjes ( + 12 cm ) hebben een vreemde bezigheid gevonden sinds vandaag. Voor elkaar hangen met gezicht naar elkaar en dan altijd even naar voor springen dan doet de andere dat en dan weer de eerste. ( agressie of spelletje? ) En tiental seconden maar, al heb ik het vandaag al zeker 3 keer zien gebeuren.
Eten doen ze nog goed. Nog altijd van die diepvriesvoedsels en ik gooi ook zinktabletjes in het water voor de corry's en anderen. Dat eten ze trouwens ook graag heb ik gemerkt. Enkel is eergisteren het merk veranderd want het oorspronkelijke merk is niet in de buurt te krijgen. Maar de gaatjes hebben ze wel gekregen nog voor deze wissel gebeurde.
De andere vissen in de bak zijn normaal.
Waterwaarden waren ok. Heb wel in de week nieuwe turf gestoken want PH was terug wat hoger aan het worden. Maar dat is nu wel in orde.
Mijn temperatuur staat op zijn maximum en dan haal ik 28 - 29 graden in de bak. Als een warmtekuur nodig is, moet ik extra verwarming kopen.

Ik denk dat ik morgen toch ( navenant van de reacties ) maar een medicijn gaan halen tegen die gaatjesziekte-beestjes. Ergens lijkt het me toch beter om niet veer langer meer te wachten aangezien er een extra gatendragende vis is. T zou zonde zijn om ze echt te ziek te laten worden. Moest iemand ervaring hebben met goede merken laat maar horen. Anders lees ik morgen alles een keer door en neem ik wat volgens mij het beste lijkt te zijn.
Op het net ook al veel gezocht.
Bij sommige foto's waar ik van denkt dat het 'dat' is. Staat dat het de gaatjesziekte is. Op andere sites vind ik dan weer dat het normaal is dat een discus gaatjes heeft want alle discussen hebben het.
Duscuskenners ter wereld verenig u en zeg mij wat het nu is. plx :S

Heel dit gedoe wil dus ook zeggen dat wel deze week waarschijnlijk nog geen nieuwe discussen zullen kopen. Jammer want ik keek er al wel naar uit. :(

Grtz
Tsjar

A
Aquarioot

Als de gaatjes niet groter zijn geworden ondertussen zal het geen gatenziekte zijn
Kleine die discussen die 'bekvechten' = rangordebepaling
Idem voor de andere die elkaar verjagen =rangordebepaling

Door dat de bak eigenlijk te groot is voor die 4-5 vissen, hebben ze sneller de kans om een stuk van de bak op te eisen als territorium
Dit gedrag zal veel verminderen wanneer je er een aantal hebt bij gezet omdat de territoria veel verkleinen,waardoor ze gewoon geen tijd hebben dit te beschermen

t
tsjarishe

:) goed, merci dan.
Dat geeft al goede moed.

Op dit moment ( even rekenen )
discus 4 * 50 = 200
kardinaal 15 * 5 = 75l
khulli 2 soorten = 7 * 12 = 84 l ( moeten er nog 3 bij maar waren uitverkocht dus maak daar maar 120 van )
corry = 10 * 4 = 40 l
ancistrus = 13 l

Dit is al voor 448 l en aangezien ik een 450 bak heb is hij eigenlijk al volzet.
De 1 cm 1 l regel is niet geheel juist, maar geeft wel een indicatie.

Twee discussen meer en ik heb al voor 550 l rondzwemmen. En ik wil het niet veel gaan overbevolken.
Dat de meesten zeggen dat discus aquaria wel vaker te druk bewoond zijn. Zolang de filter werkt is het geen probleem.
Op dit moment doet mijn bak ( filter, water, vissen, waardes ) het goed ( al dacht ik ff een ziekte te hebben maar :cheer: t is dus niet )

maar waar deze tekst voor is.
Is een quarantaine mogelijk in een kleine bak? Want een tweede grote bak heb ik niet. Dan moet ik wel totaal andere waardes gaan geven in mijn kleine bakje (die bewoners gaan er niet gelukkig mee zijn), maar dat is de enige mogelijkheid die ik heb? :S
Of zijn er extra truckjes zoals zout/middeltjes toevoegen aan het water zodat mogelijke ziektes niet overgezet worden?

grtz