vraagje over goerami's

Berre83 , August 20 2012
B
Berre83

ik heb dus nog 2 goerami's over en bij mijn weten zijn da beide mannetjes.maar nu zie ik die nog steeds schuimnestjes maken...maar ik dacht dat ze dat enkel na het paren deden!?

E
Eska

Als er ooit vrouwtjes hebben bijgezeten zullen die idd blijven een schuimnest maken.. Soms doen twee mannetjes ( zonder ooit vrouwtjes in het aqua) dat ook...

B
Berre83

en moet dat dan blijven int water of ni?want als ik bv da water ververs,dan komen er automatisch mee...en hoe zit dat dan als er een vrouwtje bij zit?want ben van plan terug vrouwtjes erbij te zetten....kweekt da makkelijk enzo?

E
Eska

1 vrouwtje en 2 mannetjes zal serieus ruzie geven...wat hij zal doen is het vrouwtje naar het schuimnest lokken en daar zet zij dan de eieren in af en dan bewaakt het mannetje de nest. Het vrouwtje mag niet meer in de buurt komen.

Op zich is het niet makkelijk om jongen over te houden, het lukt het best in een kweekbakje, met een lage waterstand. In een gezelschapsaqua is dit veel moeilijker

B
Berre83

ik koop een aantal vrouwtjes natuurlijk :)

E
Eska

dan zal het geen probleem zijn :)

Welke goerami's zijn het?

B
Berre83

das een goeie vraag :P ik was is in den tom & co,want daar koop ik meestal mijn producten.en ik zag daar hele mooie goerami's.dus ik heb is 1 keer daar vissen gekocht...en die stonden daar als "goerami mix".achteraf ben ik is gaan zien in andere viswinkels en weet tot nu nog steeds ni de correcte naam.de chocolade zijn het volgens mij ni,want die hebben zo geen gelige streepjes op hun lijf.dus de mijne zijn volledig bruin.maar ik koop wel nooit geen vissen meer in een gewone dierenwinkel....

E
Eska

Honinggoerami's wss?

https://encrypted-tbn1.google.com/images?q=tbn:ANd9GcSv8YHnKVTuxfuis3jfJivLTD-D3NzpeeJYb-g56HoImuIdc552

B
Berre83

nee de mijne zijn bruiner...maar ik zal vanavond is proberen een goeie foto ervan te maken en dan moet je het maar is bekijken...ik heb ze alleszins nog in geen enkele winkel gezien...

B
Berre83

ik denk te weten wa voor soort het is.ik denk dat het de diklipgoerami is.ze hebben idd dikke lippen en heb het vergeleken op een vissenbestandsite...wel raar dat ze die dan verkocht hebben als "mix" goerami :P

B
Berre83

ik krijg wel mijne foto er ni op...

A
Aquarioot

Welke site gebruik je om foto's te uploaden ?
Gewoon IMGcode copy/paste als je photobucket gebruikt

B
Berre83

ik doe da zoals altijd,weet ik veel hoe :) enkel nu lukt het dus ni...

c
cornelisk

is het deze?

http://www.animalpicturesarchive.com/ArchOLD-6/1187240931.jpg

B
Berre83

nee ze zijn bruiner.maar tis heel wss diklipgoerami...

E
Eska

dat is idd een diklipgoerami op de foto :)

D
DenDiscus

Het kan nog steeds een honinggoerami zijn hè, als die nie in hun broedkleed zitten zijn die ook bruinig.

Anders mssn de bruine paradijsvis?

B
Berre83

ik had het dus gekocht als goeramie "mix".na ff zoeken denk ik dat het een mix was tusse de diklip en de honing goeramie.maar heb ze gisteren naar iemand gedaan die ik goed ken,dus ze zitte daar goed.en sinds een 10 tal minuten hangt er nu een zakje in mijne bak me een koppel dwerggoeramie's te wachten tot ze eruit mogen....dus wel heel toevallig dat er na bijna 2 maand nog is iemand reageert op mijn bericht van toen :P

E
Eska

Welke dwerggoerami zijn het nu?

B
Berre83

de juiste naam weet ik ni.de blauw rood gestreepte...weet jij mss de juiste benaming?