vraag easy life

kvm1904 , September 14 2012
k
kvm1904

Hallo ik heb en vraag:
Ik heb een RIO 180 en vroeg me af hoevaak ik easy life kan toevoegen
op de fles staat 1 x per maand (dosering=2,5ml op 30l ), of moet ik het wekelijks toevoegen (mss 1/2 dosering),
of 1/2 dosering/hele dosering met waterverversen ?

Op het internet vind ik tegenstrijdige info vandaar.

Ik had graag een passend antwoord op mijn vraag...

E
Eska

Over welk product gaat het? easylife heeft er veel. ;) Vloeibaar filtermedium?

s
start2aqua

Vrij zeker dat het over VFM gaat, eska, gezien de dosering die hij vermeldt.
Ik voeg per emmer water dat ik ververs (10L) een klein dopje toe. Is volgens de dosering wat teveel (dopje per 30L), maar kan geen kwaad.
Een maandelijkse of wekelijkse extra dosering doe ik niet.

Voor mijn ander aquarium (tanganyika) test ik zelfs al enkele maanden zonder easylife vfm en dat gaat goed.

E
Eska

Wel ja, inderdaad ;)

Hangt ervan af welke watervoorbereiders je gebruikt. Als je enkel VFM gebruikt, kan je het na elke waterverversing doen, indien je ook Aquasafe of Aquatan gebruikt is het idd niet nodig om dat na iedere verversing te doen.

k
kvm1904

Hallo, het gaat idd over Easy-Life vloeibaar filtermedium
Als ik waterverversingen doe, dan doe ik in iedere emmer aqua safe...

wanneer zou ik dan het beste Easy-Life vloeibaar filtermedium toevoegen ?

Ik hoor het graag...

E
Eska

wel, dat kan je dat gerust één keer peer maand gebruiken, kan absoluut geen kwaad integendeel : werkt op véél meer zaken dan bv. aquasafe, als die op is zou ik trouwens enkel met de vfm werken...

k
kvm1904

Bedankt voor de snelle reactie,

oké ga ik zeker doen:
dus als de aquasafe op is, dan nog enkel Easy-Life vloeibaar filtermedium toevoegen in iedere emmer
voor waterwissels ipv van maandelijks dan ..

E
Eska

Perfect! doe dit ook zo, het is zeer goed spul ;)

k
kvm1904

Bedankt heb nog een afsluitend vraagje:
maakt Easy-Life vloeibaar filtermedium het kraantjeswater ook direct aquariumklaar zoals aqua safe
ik moet er tevens wel bijvermelden dat ik de avond voor de waterwissel de emmers al vul!

neujensl

Belangrijke kenmerken van Easy-Life vloeibaar filtermedium

is 100% natuurlijk
bevat geen chemicaliën of bakteriën
het bestaat uit een mix van natuurlijke ingredienten die verantwoordelijk zijn voor alle werkingen
werkt o.m. als onderhoudstonicum, waterbereider, preventiemiddel, bemester, eetlustopwekker, kweek-bevorderaar en waterklaringsprodukt

Al op de website van de producent gekeken ?

Dosering Easy Life VFM
Overdosering kan geen kwaad maar verhoogd natuurlijk wel je kost een beetje onnodig...

Het lijkt wel een wondermiddel ... en de reputatie van andere produkten van Easy Life kennende , is dat zeker niet ver van de waarheid .
Een andere waterverbeteraar gebruiken als extra is dus zeker niet nodig zoals de collega's hier terecht aangeven .

E
Eska

kvm1904" post=50081:

Bedankt heb nog een afsluitend vraagje:
maakt Easy-Life vloeibaar filtermedium het kraantjeswater ook direct aquariumklaar zoals aqua safe
ik moet er tevens wel bijvermelden dat ik de avond voor de waterwissel de emmers al vul!

Ja, het werkt hetzelfde als de aquasafe, maar zoals Ludo aangeeft doet nog zoveel meer..

k
kvm1904

Hallo, iedereen bedankt voor de reacties, dit is precies wat ik wilde weten !

@ neujensl : bedankt voor de link ga zeker op de site kijken,
en in de toekomst (als de huidige fles aqua safe op is) enkel
Easy-Life vloeibaar filtermedium gebruiken !!

nogmaals dank iedereen ...