Garnalen en javavaren

Skoebidoe , October 04 2012
S
Skoebidoe

Een tweetal weken geleden heb ik vuurgarnalen bijgeplaatst in mijn aqua.
Ik merk nu dat er in het flink ontwikkelde wortelstel 2 vuurgarnaaltjes zitten. Veel bewegen zie ik niet. Ik vermoed dus dat de beestjes gestorven zijn.
Zou het kunnen dat ze verstrikt geraken in fijnmazige wortels en er niet meer uit kunnen?

t
tsjarishe

Dat zou kunnen denk ik. Maar die beestjes zitten wel graag op rare plekjes ( toch bij mij in de bak ) K heb zelfs enkele keren een garnaal gehad die in/onder de grind ging zitten. Vraag me niet waarom. Van waar ik stond leek het dan of ze vastzat, maar kennelijk kon ze nog goed weg. Datzelfde ook meegemaakt maar dan met de filterbevestiging. Hoe dat beest daar in geraakt is, is me nog een raadsel. Want de enige kant waar er een nis was, was langs boven ( uit het water tegen de bovenkant van het aqua ). Dus wie weet zitten ze gewoon 'goe'.
Mss is het niet correct om te doen, maar kan je met een lat niet eens even tikken. Als ze leven zullen ze wel weg zwemmen van het gevaar.

A
Aquashoponline

Normaal geraken die daar niet in verstrikt.
Als ze dood zijn dan worden garnalen roze. Dus dat zou je goed moeten zien.

D
DenDiscus

Het zou me verbazen dat ze vast komen zitten in de wortels vd javavaren.

Mijn garnaaltjes zitten soms ook op de gekste plaatsen en kruipen helemaal door mijn javamos heen.

Als de mijne ergens heeeel lang stilzitten, dan neem ik zon lang satestokje om te zien of ze nog leven :side: :lol:

E
Eska

DenDiscus" post=51158:

Als de mijne ergens heeeel lang stilzitten, dan neem ik zon lang satestokje om te zien of ze nog leven :side: :lol:

Ik deed dat ook, maar enkel tijdens het BBQ seizoen :mrgreen:

X
Xoffus

zouden dan toch maar amusekes zijn vrees ik :)

D
DenDiscus

:lol: B) :lol:

Vandaag is het nochtans goed weer voor een BBQ

X
Xoffus

DenDiscus" post=51201:

:lol: B) :lol:

Vandaag is het nochtans goed weer voor een BBQ

ok , hoe laat moeten we er zijn?

D
DenDiscus