jp's rio 125

jpjoeyjp2 , November 04 2012
j
jpjoeyjp2

hbe het weer gedaan nog een bak er bij tweedehands gekocht dus weer wat wonderen verrichten bij het schoonmaken :sick: wat ziet die er weer vuil uit maja voor een prijs van 65 euro kreeg ik de rio 125 plus meubel plus extra 60l bak die er verrasend goed uit zien beidde geen krasje tezien alleen de achterkant ziet zwart en die hoort er licht bruin uit te zien :lol:

ook wat vissen bij gekregen vooral een l-nummer waar ik zeer enthousiast over ben :lol:
hopelijk blijven ze allemaal leven want had de nitriet gemeten van het water waar ze in zaten en dat was 250 :S dus het plan om ze daar even in te laten zitten buiten gesmeten en ze direct in de mijn quarantaine bakje van 50L gezet (dat nog niet goed gecycled was dus goed in de gaten houden)
hier wat fototjes
http://i1079.photobucket.com/albums/w505/jpjoeyjp2/DSC_02261_zpsaac5bf07.jpg
http://i1079.photobucket.com/albums/w505/jpjoeyjp2/DSC_02281_zpsf7471e0a.jpg
http://i1079.photobucket.com/albums/w505/jpjoeyjp2/DSC_02271_zps1064d073.jpg

-
-mich-

Malawi en wa rietslangen, van waar blijven ze de combos halen, als ik me niet vergis is een rietslang toch za biothoop niet?

Zou hier ook nog een bak willen bijzetten ma de vriendin doe nog wa moeilijk XD,
Mooie l nummer btw, succes met kuisen he :D

j
jpjoeyjp2

ja nog geen idee wat ik met de vissen ga doen als ze blijven leven wat ik toch wel alles probeer voor te doen de l-nummer had blijkbaar 45 euro gekost toen hij klein was dus toch niet niks die houdt ik wrs zelf met wat ik met de rest ga doen nog is goed over nadenken en wat meer verdiepen in de eigenschappen van die beestjes
@mich :merci kan nie wachten tot hem proper is en ik weer kan inrichten :cheer:

E
Eska

een wimpelaal of rietslang is Afrikaans ;)

héél mooie L!

-
-mich-

Ahh toch dan zal ik me vergist hebben :p

s
start2aqua

Mooie l-nummer. 65€ is geen geld.

D
DenDiscus

De L nummer is een golden nugget pleco, een zeer mooie meerval die toch wel een 30cm kan halen.

De wimpelalen komen idd uit Afrika :) samen met de stekelalen, het zijn de channa's of slangenkopvissen die uit Azië komen.

Wimpelalen zijn niet zo agressief als men zegt, je kan ze zelfs in een gezelschapsbakje houden, met niet al te kleine vissen.

Mssn is het voor jou de moeite om er een Afrikaans biotoop van de maken.

Bv
- je wimpelalen
- congozalmen
- koppel rode acaras

Moest je ze niet willen bijhouden, dan zoek ik er in mijn aquariumclub wel een goede thuis, tenminste als je ze kan brengen, heb geen auto.

Allesinds veel succes met je nieuwe bakken (Y)

t
tsjarishe

DenDiscus" post=51794:

De wimpelalen komen idd uit Afrika :) samen met de stekelalen, het zijn de channa's of slangenkopvissen die uit Azië komen.
Wimpelalen zijn niet zo agressief als men zegt, je kan ze zelfs in een gezelschapsbakje houden, met niet al te kleine vissen.

Zou ik mogen vragen of je uit ervaring spreekt? En wat je verstaat onder niet al te kleine vissen?
Tijdje geleden ( voor de beslissing discus te houden ) zag ik er en toen was ik wel getempteerd om er een te kopen. Maar op internet zitten lezen en daar stond het karakter t o v anderen en vooral het anderen eten veel minder positief omschreven.
Straks ga ik het nog spijtig vinden dat ik hem niet gekocht heb.

A
Aquarioot

Mooi koopje gedaan hoor (Y)
Veel plezier :cheer:

j
jpjoeyjp2

De vorige eignaar zei ook dat deze niks aanvalden buiten kleine neons de volwassen laten ze meestal met rust het enigste wat er wel was dat hij elke opening groter dan halve cm ze door konden

D
DenDiscus

Ik spreek idd uit ervaring, :lol: wat een oude wijze man ben ik toch :P

Grapje

Zoals je ziet hebben de wimpelalen geen al te grote bek en in de natuur leven vooral van garnalen en andere kreeftachtigen.

Je moet er idd geen kleine karperzalmen bijzetten. Maar struisere soorten kunnen wel

Volwassen vissen:

Rouwtetra's
Diamantzalmen
Keizertetras
Congozalmen
Zwaarddragers
Grotere barbelen en danios.

Een maat van me heet ze in een bak zitten met een hoop kardinalen als voedervis, en die leven nog steeds. Nu al drie maand geleden :lol:

Ga je ze bijhouden?

j
jpjoeyjp2

@dendiscus
nog geen idee voorlopig nog wel tot ik weet wat ik met de bak ga doen als ik er iets mee ga doen waar ze niet in passen ga ik ze wrs proberen te verkopen zijn allemaal in mijn ogen toch mooi volgroeide vissen en volwassen alleen de l-nummer nog niet aangezien die zo groot kan worden op moment is hij 10-15cm ruwe schatting echt prachtige vis

een paar uur geleden in een steen nog een levende clownbotia gevonden was wrs in de stenen gekropen en bij wonder hoorde ik hem spartelen want deze zaten niet in het water :woohoo: en tegen mij maar zeggen dat ik ze allemaal had de vissen ;)

iemand nog advies voor het reinigen van echt smerige achtergrond van juwel hij was bruin nu ziet er iets zwartachtig op dat er precies heel moeilijk gaat deze laag zit ook op veel stenen deze al afgekookt maar nog steeds hardnekkig er op ge moet serieus schrobben op deze al (mss beste om de hele achterwand er uit te gooien :( )

-
-mich-

Staalwol mss? Of hoe noemde zo een ijzerachtig sponske of met de bankkaart mss

E
Eska

jpjoeyjp2" post=51816:

@dendiscus
n alleen de l-nummer nog niet aangezien die zo groot kan worden op moment is hij 10-15cm ruwe schatting echt prachtige vis

een golden nuggget wordt maar een cm of 18 ze ;)

t
tsjarishe

jpjoeyjp2" post=51816:

iemand nog advies voor het reinigen van echt smerige achtergrond van juwel hij was bruin nu ziet er iets zwartachtig op dat er precies heel moeilijk gaat deze laag zit ook op veel stenen deze al afgekookt maar nog steeds hardnekkig er op ge moet serieus schrobben op deze al (mss beste om de hele achterwand er uit te gooien :( )

Toen ik mijn bak kocht was de achterwand ook vies,... ik kreeg hem ook niet mooi proper. ( spons, nagelborstel,... nix hielp goe )
Dan maar opgegeven en gezien wat het gaf,... de vissen erin en water was ok.
Enkele dagen alter ancistrus erin, van van dat moment begon het vuil los te komen. Die maakte da zelf los en at op wa eetbaar was denk ik en spuwde de rest terug uit. ( wat wel enkele weken resten op grond gaf die afgeheveld moesten worden )

D
DenDiscus

Maar ja, dan zou die Lnummer ht ook afgeraspt hebben he.

Ja heb me vergist met de lengte van de gibbiceps :P maar hij was toch al zeker +20cm

j
jpjoeyjp2

achtergrond is geen probleem meer men vriendin had vrij vandaag en tegen dat ik thuis was had ze deze er al uitgehaald en 2 bakken gepoets :d ja ze is goed bezig enkel nog de lijm er af halen en deze kan opgebouwd worden zalig

j
jpjoeyjp2

:evil: terug naar aquarium dan die wimpelalen kun je deze samen met de gele Pseudotropheus demasoni houden met diamantzalmpjes
heb totaal geen ervaring met cichliden maar begin die wimpelalen wel toch te vinden zon grapigge vissen (de diamantzalmpjes zijn bijna allemaal op hun max lengte)

B
Bazz

die wimpelalen zijn leuke vissen. Heb ze vroeger ook gehad en die zijn verrassend vredelievend. Had er zelfs guppys bij

D
DenDiscus

Met volwassen diamantzalmen kan je ze makkelijk houden, zoals ik al had gezegd.

Ik denk dat een pseudotrophus een Malawi is, daar ben ik nit zo mee bekend, maar als deze vis groter word als 6cm kan je hem er wel bij houden.